Andet multimedie
bentjuul 3670
Pagemaker til InDesign
Fra : Kurt Lund

Dato : 07-10-02 22:50

Jeg er ved at migrere fra Pagemaker til InDesign og savner en bestemt
facilitet.
I PM er det muligt at lave dobbeltsidet layout i fx. A5-format og ved
hjælp af et plugin få det konverteret med korrekt udskudte sider på
A4-papir - guld værd til foreningsblade mv.
Funktionen hedder "Lav bog" og kan bl.a. tage højde for
margenforskydninger.
Hvordan hulen laver jeg noget tilsvarende i InDesign?

--
Kurt Lund

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-10-02 11:02

> [...]
> Funktionen hedder "Lav bog" og kan bl.a. tage højde for
> margenforskydninger.
> Hvordan hulen laver jeg noget tilsvarende i InDesign?

Har du kigget på funktionen "Reader's Spreads"? Iflg. manualen kan den vist
nok gøre det. Kører du på Mac skulle der enddog være en "Booklet" facilitet
til netop dette.

mvh
Kim Jensen

Fra : Martin

Dato : 08-10-02 21:03

Hej Kurt

http://share.studio.adobe.com/axBrowseProduct.asp?p=6 kan du hente
forskellige scrips/udvidelser til InDesign 2.0 hvis du er oprettet som
bruger. (gratis) og her er bla. TwoUp et program der ifølge Adobe citat
begynd:

TwoUp builds simple booklets for saddle-stitch printing. It's similar to
PageMaker's BuildBooklet plug-in--it rearranges items on InDesign pages to
create the imposition. All objects remain editable, and all text links are
maintained. This script does not yet convert section names to static text,
and does not duplicate objects that cross page boundaries to both pages. It
also does not take into account master pages that are based on other master
pages. citat slut.

mvh Martin