Jason X ; Nærmest genial
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 07-10-02 22:32

Jason X er lavet af folk som kender og elsker deres Jason, og det kan ses på
filmen.

Den er lækkert lavet, godt pacet, og så har den noget af det bedste og
*sjoveste* dialog, jeg har hørt i en horror/action film.

Intet i filmen er påtaget og "ha ha" morsomt ; Det er lavet med intelligens
og fornemmelse for genren.

Skuespillet er iøvrigt *osse* godt, og det er fedt at se nogle unknowns
fuldstændigt styre showet.

Hele det virtuelle Camp Crystal Lake segment i filmen er *genialt*, og jeg
skraldgrinede under filmens homage til Part 7......I ved det, når I ser det.

Super film, og så gør det ikke noget, at DVD'en er spækket med en masse guf,
bl.a to fantastiske dokumentarprogrammer, som vitterligt *er* fantastiske.

Fra : zcully

Dato : 07-10-02 23:18

Thomas Mouritsen skrev:

> [...]

guf,
> bl.a to fantastiske dokumentarprogrammer, som vitterligt *er* fantastiske.

Hej Thomas

Aaaaaah åååh.....
Jeg venter og venter på den film. Hvor kan den fåes?. Jeg skal da have den
nu nu nu. Kender du evt. et link til hvor jeg kan se special features?

/Zcully

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 07-10-02 23:23

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Aaaaaah åååh.....
> Jeg venter og venter på den film. Hvor kan den fåes?. Jeg skal da have den
> nu nu nu. Kender du evt. et link til hvor jeg kan se special features?

Den skulle være ude alle steder nu.

http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_5/jasonx.html

Her er et godt review af disc'en.

Fra : Mikkel Winther

Dato : 08-10-02 00:12

In <news:ansuhl$bj4$1@sunsite.dk>, Thomas Mouritsen wrote:
> Jason X er lavet af folk som kender og elsker deres Jason, og det kan
> ses på filmen.

<snip snap snude>

Gode Gud! Som en gammel fan af de originale film synes jeg det var en
frygtelig udvikling serien tog med nummer 10. Overhovedet ikke uhyggelig på
NOGEN måde, uendeligt plat, dårlig humor elendigt skuespil.

Jaja, det er nogle af de ting de oprindelige film blev populære på, men
denne film gør det totalt blottet for charme.

Jeg kan absolut IKKE anbefale den til nogen.

Til zcully: De havde den spanske DVD udgivelse i Axel Music på et tidspunkt.
Det var den eneste version der var ude på det tidspunkt, men det kan
selvfølgelig have ændret sig nu. "El mal no tiene limites!"

m.
--
"On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is --
can you win or lose like a man?"

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-10-02 21:09

Mikkel Winther escribió / skrev

> Til zcully: De havde den spanske DVD udgivelse i Axel Music p† et
> tidspunkt. Det var den eneste version der var ude p† det tidspunkt,
> men det kan selvf›lgelig have ‘ndret sig nu. "El mal no tiene
> limites!"

....y tampoco tiene Dolby Digital 5.1 en inglés.
[red: ...og den har heller ikke Dolby Digital 5.1 på andet end spansk]
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Chokmah

Dato : 08-10-02 00:59

On Mon, 7 Oct 2002 23:32:06 +0200, "Thomas Mouritsen"
<milesSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Jason X er lavet af folk som kender og elsker deres Jason, og det kan ses på
>filmen.

jeg har et par stykker godt nok kun set den ene - menjeg kan godt li
den 70-80 er måde den var filmet på.... men jeg har faktisk lige fåed
X så det ku da være jeg skulle se den !
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-10-02 07:36

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

guf,
> bl.a to fantastiske dokumentarprogrammer, som vitterligt *er* fantastiske.

Det er da forhåbenligt din spøj!!! Indrømmet... filmen har nogle enkelte
sjove scener, men ellers er den da total B-agtig og åndsvag.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-10-02 13:02

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da forhåbenligt din spøj!!! Indrømmet... filmen har nogle enkelte
> sjove scener, men ellers er den da total B-agtig og åndsvag.

Du kan ikke kritisere en film, som indenfor sin genre gør alt rigtigt ; Så
er det fordi du ikke kan li' genren, men så bør du bare lade være med at se
filmene.

Friday The 13th filmene kan man ikke kritisere ; De er hvad de er, og kan
man ikke li' det, så se noget andet som man bedre kan forstå.

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-10-02 15:07

> Friday The 13th filmene kan man ikke kritisere ; De er hvad de er, og kan
> man ikke li' det, så se noget andet som man bedre kan forstå.

Ja jeg må hellere se en simpel film som f.eks. "A Beautiful Mind" som ikke
er så komplex og nuanceret som "Jason X" ;))

Fra : Kim Grandjean

Dato : 08-10-02 17:40

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote

> Ja jeg må hellere se en simpel film som f.eks. "A Beautiful Mind" som ikke
> er så komplex og nuanceret som "Jason X" ;))

Orv, hvor er du bare intellektuel og kulturel...

Mvh
Kim

Fra : Mikkel Winther

Dato : 08-10-02 18:13

In <news:3da2c947$0$51544$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Thomas
Mouritsen wrote:
> [...]
>
> Friday The 13th filmene kan man ikke kritisere ; De er hvad de er, og
> kan man ikke li' det, så se noget andet som man bedre kan forstå.

Så man kan altså ikke kritisere nogen genrefilm, bare acceptere dem som de
er og se dem eller lade være?

Men hvad så med mig? Jeg er en fan af de originale film, men jeg synes Jason
X er dårlig. Må jeg godt kritisere den?

m.
--
"We figure an abortion clinic is a good place to meet loose women. Why else
would they be there unless they like to fuck?"

Fra : Max

Dato : 08-10-02 23:20

Hvad er de 'originale film' ?

Max

Fra : Mikkel Winther

Dato : 09-10-02 08:18

In <news:pem6qugaj8i14l0nilcvcht2ft70psunng@4ax.com>, Max wrote:

> Hvad er de 'originale film' ?

De 9 der blev lavet før serien blev ødelagt af at flytte ud i rummet og til
fremtiden.

[SPOILERS AHEAD!]

Og før den nye store Jason, som jeg overhovedet ikke kunne tage alvorligt.

m.
--
"I couldn't believe that she knew my name. Some of my best friends
didn't know my name." from "There's Something About Mary",

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-10-02 08:04

"Mikkel Winther" <mikkel.wintherNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad så med mig? Jeg er en fan af de originale film, men jeg synes
Jason
> X er dårlig. Må jeg godt kritisere den?

Så lad gå. Men kun denne ene gang

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 08-10-02 18:25

Jeg er også fan af genren og ikke mindst de af 8 første Fredag film, men
bestemt ikke af 9'eren, den var nærmest en skændsel mod serien. Så lige
siden jeg hørte om 10'eren og at den skulle laves som en "sci-fi" film, har
frygtet for den.

Men efter at have set den, kan jeg kun give dig ret: Jason X er fed film,
måske ikke ligefrem genial men ihvertfald et klart eksembel på at der stadig
kan laves gode slasher film.

De er godt nok lidt en skam at de fjerner Jasons klassiske ishockeymaske,
men den nye Uber Jason er nu altså også lidt kølig. Ham må de for min skyld
godt lave 10 film mere med.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Morten DH

Dato : 08-10-02 18:57

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bestemt ikke af 9'eren, den var nærmest en skændsel mod serien. Så lige
> siden jeg hørte om 10'eren og at den skulle laves som en "sci-fi" film,

Nu vi er ved snakken, hvad var det egentlig der skete den gang (har ik set
dem i nogle år)? Var der ik noget med at Jason blev forvandlet til en lille
dreng i slutningen af #8 (og hvorfor blev han egentlig det?) og så starter
#9 med en fuldvoksen Jason som om #8 aldrig havde eksisteret?!? anyone???

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 08-10-02 20:17

> [...]
lille
> dreng i slutningen af #8 (og hvorfor blev han egentlig det?)

Det er også efterhånden ved at være en stak år siden jeg så den sidste, men
jeg mener nu heller aldrig den slutning gav meget mening for mig.

>og så starter
> #9 med en fuldvoksen Jason som om #8 aldrig havde eksisteret?!? anyone???

Det er lige netop det jeg hader mest ved 9'eren, den skider på alt hvad der
er sket i de foregående film.
Fx har Jason pludselig fået evnen til at "skifte krop" og bruger det lystigt
i filmen. Hvis han havde haft den evne hele tiden havde han nok skiftet krop
lidt før, istedet for at rende rundt i det gamle kadaver :)
Så vidt jeg husker bliver både Necronomicon og Freddy Krueger også blandet
ind i filmen! WTF!

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Morten DH

Dato : 08-10-02 21:28

> [...]
> lidt før, istedet for at rende rundt i det gamle kadaver :)
> Så vidt jeg husker bliver både Necronomicon og Freddy Krueger også blandet

Nåh ja, blev det egentlig nogensinde til noget med den Jason vs. Freddy
eller hvordan?

Fra : Max

Dato : 08-10-02 23:22

<>

http://us.imdb.com/Title?0329101

Fra : Mikkel Winther

Dato : 08-10-02 23:39

In <news:anvf5i$dm3$1@sunsite.dk>, Morten DH wrote:

> Nåh ja, blev det egentlig nogensinde til noget med den Jason vs.
> Freddy eller hvordan?

Freddy vs. Jason. De er i gang med at filme den. Premieren er sat til 13.
juni 2003 i USA og Canada. Jeg frygter det værste, men som fan af begge
serier bliver man vel mere eller mindre nødt til at se den... :-/

<http://us.imdb.com/Details?0329101>

m.
--
"I love you. And I'm about to boldly go where... many men have gone before."
from "Almost Famous", 2000

Fra : Max

Dato : 08-10-02 23:23

On Tue, 8 Oct 2002 21:17:13 +0200, "Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk>
wrote:

> [...]
>lidt før, istedet for at rende rundt i det gamle kadaver :)
>Så vidt jeg husker bliver både Necronomicon og Freddy Krueger også blandet

IX var sgu for langt ude - enda lave af en fan!....damn ;)

Fra : Peter Holm

Dato : 10-10-02 15:19

> Så vidt jeg husker bliver både Necronomicon og Freddy Krueger også blandet
> ind i filmen! WTF!

Som stor fan af Part 1-4 som jeg i sin tid nød i biografens mørke, ærger jeg
mig over ikke at have set Part 9 - den lyder utrolig fed og ultra
postmoderne.
Personligt mener jeg på ingen måde at JasonX er nyskabende eller for den sag
tro imod de gamle film. Det der fænomen med, at 20 årige duller render rundt
og taler doktorlatin er sgu lige lovlig plat for mig. Friday 13th handler jo
om latente psykopatisk-sexuelle tendenser og da ikke om plasticdullelæger
med indbygget fremmedordbog. Selvom vi nu er i en anden tid, mener jeg ikke
det er nødvendigt at udskifte det oprindelige mentale tema - det skal blot
tilpasses vores tid og varieres efter behov.
Give me sex and blood forever!
Peter

Fra : Max

Dato : 08-10-02 23:18