Animation som første side
Fra : J. Ewerty K.

Dato : 07-10-02 21:44

Hejsa i gruppen

Først tak til de mange spørgsmål (som man selv tit sidder og roder med)
og tak for alle de gode svar, som jeg har brugt flittigt.

Og nu til mit lille problem, jeg har lavet min hjemmeside i FP2000, og det
kører rigtig fint, men det jeg gerne vil have er at en animation (fra Jasc
Animation Shop)
skal være det første man ser og så skal den side lukke af sig selv hvorefter
startsiden
i FP kommer frem.

På forhånd tak for hjælpen
MVH
Jane

Fra : Rita Olesen

Dato : 07-10-02 21:56

"J. Ewerty K." skrev
> [...]
> Animation Shop)
> skal være det første man ser og så skal den side lukke af sig selv

Mon ikke du kan bruge denne kode, der skal indsættes
mellem <head> og </head> på siden med animationen

<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="5;URL=startsidensnavn.html">

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : J. Ewerty K.

Dato : 08-10-02 21:45

Hej Rita

TUSINDE tak for hjælpen, det ser i første øjekast ud til at virke *SS*
men jeg har min startside delt op i 2, hvis man kan kalde det sådan ?

Nemlig index.htm og home.htm, så er lige spørgsmålet hvordan får jeg
disse to til at starte samtidig når min animation er færdig ?

Med venlig hilsen
Jane

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-02 23:23

Tue, 8 Oct 2002 22:45:11 +0200, skrev "J. Ewerty K."
<jek@city.dk>:

>Nemlig index.htm og home.htm, så er lige spørgsmålet hvordan får jeg
>disse to til at starte samtidig når min animation er færdig ?

Den første side er den, hvor du har animationen på og så linker
du til den side som indeholder framesettet, hvor du så har linket
til de to sider.

Fra : J. Ewerty K.

Dato : 09-10-02 20:46

Hej Knud

Det er nok mig som er lidt tung bag i da jeg ikke er vant til at rode med
html koder eller java. Jeg har kun brugt FP indtil nu, men FP kan jo som
bekendt ikke alt det sjove.

Den kode Rita var så sød at sende mig
<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="5;URL=startsidensnavn.html">
har jeg sat ind på den nyoprettede side med min animation og som Rita skrev
sat ind mellem <head> og </head>, det jeg er i tvivl om hvad skal jeg skrive
i stedet for startsidensnavn når nu min forside består ja ikke 2 men 3 sider
?

Og det skulle jo også gerne være sådan at når animationer er slut skal den
automatisk
lukke ned og den rigtige hjemmeside starter. Jeg har afprøvet det i FP og
den kører
animationen fint og kommer så op med "siden kan ikke vises".

Hvor pokker er det jeg har tabt tråden ?

MVH
Jane

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-02 21:26

Wed, 9 Oct 2002 21:45:32 +0200, skrev "J. Ewerty K."
<jek@city.dk>:

><META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="5;URL=startsidensnavn.html">

Har du skiftet startsidensnavn.html ud med sidens navn?

>Hvor pokker er det jeg har tabt tråden ?

Ellers upload siden, så kan vi måske se fejlen.

Fra : Rita Olesen

Dato : 09-10-02 22:19

"J. Ewerty K." skrev:
> i stedet for startsidensnavn når nu min forside består ja ikke 2 men 3
sider

Selvom din forside består af flere dele, så må den samlede
side også have et navn. Det er dette navn, der skal skrives
ind i koden.
--

Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk