Skærme
Fijala 3554
viewsonic
Fra : Henrik

Dato : 07-10-02 21:24

Hej

Jeg har et geometri problem med min viewsonic P95F. Jeg har derfor haft
afleveret den til infocare, men de vil ikke rette fejlen da de mener det
"overholder viewsonic's specifikationer".
(Desværre opdagede jeg det først da jeg kom hjem med skærmen at de ikke
havde udført nogen rep. så det havde været nemmere måske at finde en
løsning)

Jeg er bare dybt uenig med deres konklusion, men hvad er mine changer for at
overbevise dem eller hvordan skal jeg forholde mig til det ?

Selve fejlen er at hele højre side er umulig at få justeret lige, den buer
asymetrisk og ikke som en normal (symetrisk) cirkelbue. De sidste 8 cm af
toppen buer 1 mm nedad, men det kan jeg nu leve med, men ikke at hele højre
side buer asymetrisk op til 2 - 3 mm. Da jeg hovedsagligt laver grafisk
arbejde er det ikke særligt ideelt.
Men ellers er det jo en meget god skærm, bare geometrien var bedre :(

Mvh Henrik (en lidt negativ viewsonic ejer)

Fra : Niels Sørensen

Dato : 08-10-02 14:17

"Henrik" <design@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> overbevise dem eller hvordan skal jeg forholde mig til det ?

Det der er netop min store frygt mht. InfoCare, da jeg også er i gang med at
få byttet skærme p.t..
Jeg aner ikke, om der kan gøres noget - men måske er det er forsøg værd at
skrive en "klage" el. lign. direkte til Viewsonic i stedet, og se om de kan
hjælpe?

Meld gerne tilbage hvis/når du finder ud af noget (løsning eller ej)!

Venlig hilsen
Sørensen

Fra : Henrik

Dato : 17-10-02 13:01

Hej

> [...]
kan
> hjælpe?
>
> Meld gerne tilbage hvis/når du finder ud af noget (løsning eller ej)!

Jeg snakkede med en flink teknikker fra Infocare og brokkede mig over de
ikke havde lavet noget - Han fortalte mig så, at de nye modeller (P95F+) er
dårligere end deres forgænger P95F. Han ville aldrig nogen sinde anbefale
den skærm og han kunne ikke gøre noget, da han så ville få problemer med
viewsonic, hvis han alligevel byttede den.
Derfor ringede jeg til Viewsonic danmark og blev stillet om til direktøren
formentlig og han sagde meget konsekvent at han ville finde en løsning på
det, og jeg skulle ringe 2 dage derefter. Det gjorde jeg så og han sagde at
han havde fundet en ombytningskærm til mig og jeg kunne komme ind til dem og
lave en "bytter".

I dag har jeg så fået den byttet til en P95F og den er virkelig meget
bedre - ikke alene er billedet generalt bedre (klarhed osv) men billedet er
sørme også 99,9% firkantet ;) - desuden er der også bnc udgang på den
model.

Om jeg så er tilfreds ? Tja, det er jeg vel egentlig, men den "nye" skærm
er ikke helt ny - den er fra 2001 feb. Så hmm..... jeg har fået en bedre
skærm - ingen tvivl om det, men den er så også lige 1,5 år ældre end den jeg
havde købt - så den har formentlig stået på deres kontor eller noget i den
stil - og det var så ikke det jeg helt havde forstået/forventet, da jeg
snakkede med ham i telefonen. Der er stadig den samme 3 årige garanti på
skærmen, men alligevel - så må jeg se hvor længe den holder :)

Mvh Henrik