gf4 mx440 - hvilke nvidia chipset hurtiger~
Fra : Kasper

Dato : 07-10-02 21:20

Hej

Jeg har fundet frem til at gf4 mx 460 gf4 ti4200-4600 samt gf3ti200-500 er
hurtigere

men hvad med gf2 og gf256 er de hurtigere eller.. jeg ville høre hvad der
skulle veje til man valgte et asus mx440 kort som jeg er blevet tilbudt. Jeg
har nu et asus gf 256 er der mærkbar forskell.

Håber du kan klargøre forskellen med performance på de forskellige kort.
Hvad giver kortene f.eks i 3Dmark 2001se som jeg ser mange tester
performance på.

Mvh. Kasper

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 07-10-02 22:13

"Kasper" <kb@omk.dk> wrote in message

> Håber du kan klargøre forskellen med performance på de forskellige kort.
> Hvad giver kortene f.eks i 3Dmark 2001se som jeg ser mange tester
> performance på.

Prøv at lure her, hos Onkel Tom...
http://www17.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/index.html

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Thomas

Dato : 07-10-02 22:15

"Kasper" <kb@omk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber du kan klargøre forskellen med performance på de forskellige kort.
> Hvad giver kortene f.eks i 3Dmark 2001se som jeg ser mange tester

det der er afgørende for hvad du vælger at købe hænger nok mest sammen med 2
ting. Hvilkent system du har på nuværende tidspunkt og din pengepung.

Et G4 Ti4200 og opefter kræver nok som minimum en amd T-bird/Xp 1400 Mhz >
( med DDR Ram ) for at dit system ikke går hen og bliver en flaskehals når
der skal overføres data.
Har du et system der ligger under det kan det nok bedre betale sig at kikke
på G3Ti500 eller G4 Mx 440 kortene.

Jeg har et Xp1900@2000 system og mit POW G4 Ti4200 havde 9860 Points i
2Dmark, out of the box.

Venligst

thomas

Fra : Kasper

Dato : 07-10-02 22:40

> [...]
> der skal overføres data.
> Har du et system der ligger under det kan det nok bedre betale sig at

jeg har en xp2000+ med 1GB sd133 ram.. er det så G4 MX eller er systemet
hurtigt nok.

Mvh. Kasper

Fra : Tinky Winky

Dato : 08-10-02 03:09

> jeg har en xp2000+ med 1GB sd133 ram.. er det så G4 MX eller er systemet
> hurtigt nok.

RAM'en er ikke en flaskehals, DDR er ikke meget hurtigere. CPUen er fint
hurtig. Jeg ville købe et GF4Ti4200 som kan fås til under 1500,- Point of
View skulle være godt. Det er meget bedre end et GF4 MX, fx til Anti Alias -
noget som ikke umiddelbart kan ses på normale 3DMark scores.

Fra : Kasper

Dato : 08-10-02 09:43

> [...]
Alias -
> noget som ikke umiddelbart kan ses på normale 3DMark scores.

hvad med støj og varme udvikling er der forskell mellem de forskellige
fabrikater: Point of View, Triplex, ASUS og MSI hvilke er dem jeg pt. har
set på.

Mvh. Kasper

Fra : Tinky Winky

Dato : 08-10-02 11:25

> hvad med støj og varme udvikling er der forskell mellem de forskellige
> fabrikater: Point of View, Triplex, ASUS og MSI hvilke er dem jeg pt. har
> set på.

Varmeudviklingen burde være den samme. Blæserne er forskellige. Tjek google,
der er masser af reviews.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-10-02 21:45

> [...]
> Håber du kan klargøre forskellen med performance på de forskellige kort.
> Hvad giver kortene f.eks i 3Dmark 2001se som jeg ser mange tester

http://www17.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-01.html

jr.

Fra : Thore

Dato : 09-10-02 10:06

On Mon, 7 Oct 2002 22:44:48 +0200, "Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk>
wrote:

>http://www17.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-01.html

Hold da op...:( Mit Geforce 256 DDR er sq vandret langt ned af listen...
og det gav jeg 3K for for 3 år siden...:(

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj