Honda cb540S
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 07-10-02 19:51

Hej NG
Er der en eller flere der kender til en honda cb450s?
Jeg er interesseret i alle erfaringer. Positive som negative.
Pfh tak
Jesper

Fra : Buck

Dato : 07-10-02 20:42

Uha uha... hvis alle erfaringer med gamle hondaer skulle listes her i
gruppen må vi nok hellere lave en separat gruppe til det formål

Gruppen her er den bedste erfaring du kan få. Og hvad angår gamle hondaer,
så er det min erfaring at stort set alle ved en smule om dem, så spørg bare
løs her i gruppen, så er der helt sikkert masser af folk der kan give et
fornuftigt svar...

Overvejer du at købe, så skal du være frisk på selv at skrue lidt i den i ny
og næ, til gengæld er Hondaer nemme at gå til, og især CB modellerne er
nemme at finde stumper til...
Bare pas på hvad du køber... Der er alt for mange der tror de er guld
værd!!!

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-10-02 14:21

Hmm...
Tror du tænker mere på de 4-cylindrede modeller fra 70'erne.
En CB4500S er fra slutningen af 80'erne og en forløber til CB500 som laves i
dag.

Fra : Buck

Dato : 09-10-02 18:40

Hmm... jeg tror du har ret...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Claus Rolsted

Dato : 10-10-02 11:35

> Er der en eller flere der kender til en honda cb450s?
> Jeg er interesseret i alle erfaringer. Positive som negative.

Hmmmm, er det ikke Hondas 4½'ere som blev produceret i Brasilien?
Synes jeg kan huske en stemme sige til mig engang, at den skal jeg holde mig
fra......... Men jeg kan desværre ikke konkretisere det yderligere....
ANYONE??

--

mvh. Claus Rolsted - motorcyklist MED motorcykel, yeah!!
Vespa ET2 møvert-style | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89

Fra : Hekto

Dato : 10-10-02 13:03

In article <ao3peu$jfr$2@sunsite.dk>, rolsted@nospamNOSPAM.dk says...

> [...]
> fra......... Men jeg kan desværre ikke konkretisere det yderligere....

Det var DX'eren. Vistnok kun importeret i '93 eller lige deromkring.
Den var sort, med nogle røde 'her-kommer-jeg-striber'.

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2

Fra : Claus Rolsted

Dato : 11-10-02 12:05

> Det var DX'eren. Vistnok kun importeret i '93 eller lige deromkring.
> Den var sort, med nogle røde 'her-kommer-jeg-striber'.

Aaaaaah, tak for oplysningen, Brian.
Så huskede jeg ikke helt galt - kun lidt galt

Fra : Armand

Dato : 20-10-02 16:19

Claus Rolsted <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en
> [...]
holde mig
> fra......... Men jeg kan desværre ikke konkretisere det yderligere....

De sydamerikansk producerede RD 350'ere er blevet kritiseret for elendig
kvalitet.
Jeg har haft CB 450 S inde på livet, og udover at det ser ud til at der
brænder et topstykke ind imellem (der er ikke besynderligt meget olie på
motoren, så hvis man ikke holder et godt øje med oliestanden når(!) den
begynder at bruge olie, ender man hurtigt dér hvor halvdelen af sumpen
mangler under drift ), er der vist ikke mange fejl på konstruktionen
:-/
Motoren stammer tilbage fra '77, og havde den alvorlige fejl, kunne
Honda ikke have benyttet den over så lang en modelrække - Se blot hvor
svært
det var at komme over VF-fadæsen :-/
Men så langt som til den nuværende CB 500, tror jeg nu ikke at man kan
strække det :-|

--
Armand.

Fra : Jonas Bøje

Dato : 10-10-02 19:31

Hej Jesper

Jeg har en sådan Honda cb450S '87, den har nu rundet 78000km, jeg har
selv
kørt de 30000. Jeg har aldrig haft problemer med den, ud over
startvanskeligheder ved frost.

Kun sliddele, såsom dæk og kæde er skiftet. Jeg har intet negativt at
sige om den.

Jonas Bøje