iBook levetid? Kan da ik passe...
Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 08-10-02 04:41

Hejsa

Har erhvervet mig en brugt iBook 500 Combo Dual USB.

Hvor lang tid burde man kunne køre på batteriet på sådan en fætter når man
blot sidder og noterer? Erfaring?

Jeg tror batteriet er ved at stå af. Fuldt ladet siger systemet at jeg har
1 - 1.5 time tilbage, og effektivt klarer den sig vel knap 2 timer så er det
ved at være kritisk.
Ka det virkelig passe?

Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-10-02 19:40

In article <anskeg$2ajm$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>,
"Thomas Neumann [8260]" <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

> Ka det virkelig passe?

Erfaringsmæssigt: Ja.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-10-02 08:32

On 07/10/02 20:40, in article
newsspam4-6AB2FB.20401207102002@dtext.news.tele.dk, "Martin Edlich"
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Erfaringsmæssigt: Ja.

Gælder det specifikt 500 combo?!
Jeg sidder på en 600 MHz DVD (godt nok 640 Mb ram). Da den havde 10.1
installeret kørte den fint i over 3 timer (snarere 4 timer) med f.eks. word,
flash og photoshop. Ingen optiske drev i arbejde.
Og den kunne være i søvn gennem dagen og bruges når det var nødvendigt.
Jeg har ikke benyttet den på batteri med jaguaren, men det kan ikke være
ringere.

Poul Skovmand Thingholm
REMOVE_pst@phenomen.dk

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 08-10-02 20:03

Hak
> [...]
word,
> flash og photoshop. Ingen optiske drev i arbejde.

Ja det gad jeg også vide. Jeg anvender word - lyd slået fra - intet i det
optiske drev. Har kontrolleret energiindstillingerne og der står korrekt.
Synes det lyder mærkeligt hvis 100 MHz og lidt ram kan gøre forskellen. (har
400 megs)

Havde en gammel iBook SE Graphite som gerne kørte 4-5 timer når jeg kun
noterede på den.

Er der andre der har erfaring med batteri-levetid, især iBook 500 Combo?

Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-10-02 16:57

In article <anuaeq$nbj$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Thomas Neumann [8260] wrote:

> Er der andre der har erfaring med batteri-levetid, især iBook 500 Combo?

Har en iBook 500, dobbelt USB, 384MB RAM, og et Airport kort der altid
er enablet med kryptering. Så det æder vel 100 mW alene.

De annoncerede levetider holder meget god, dvs ca. 3 timer. Hvis jeg
slår airport fra, så vokser tiden lidt, og det samme hvis man nedsætter
lysstyrken.

Jeg kører angiveligt med neddroslet CPU, men synes ikke det giver
meget.

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-10-02 19:16

In article <B9C85695.2A49%REMOVE_pst@phenomen.dk>,
Poul Skovmand Thingholm <REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> Gælder det specifikt 500 combo?!

Muligvis, jeg har ikke erfaring med andet.

> [...]
> Og den kunne være i søvn gennem dagen og bruges når det var nødvendigt.
> Jeg har ikke benyttet den på batteri med jaguaren, men det kan ikke være

Den erfaring jeg har, er at batteriet er dødt på under et år.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 09-10-02 09:25

On 08/10/02 20:16, in article
newsspam4-824E0A.20162808102002@dtext.news.tele.dk, "Martin Edlich"
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Den erfaring jeg har, er at batteriet er dødt på under et år.

Hvad så? Er batterier undtaget garanti? Hvad med udvidet garanti? Hm. Måske
man for en gangs skyld skulle læse det med småt... Øv (ikke fordi man ikke
er vant til det på en iBook..

Poul Skovmand Thingholm
REMOVE_pst@phenomen.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-10-02 18:48

Poul Skovmand Thingholm <REMOVE_pst@phenomen.dk> writes:

> [...]
> man for en gangs skyld skulle læse det med småt... Øv (ikke fordi man ikke

Det falder desværre under "almindelig slitage".

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh