Låsealarmer & alarmanlæg
Fra : Knud

Dato : 07-10-02 19:18

Jeg vil gerne høre om erfaringer med bremseskive låsealarmer og alarmanlæg
generelt.
Hvordan virker de to typer og hvor sikre er de hver især?
Kan kendere demontere dem uden at de går igang?

Er der nogen erfaringer med Hein Gerickes alarmer?

--
Knud

Fra : Kaz

Dato : 07-10-02 20:04

Hej Knud

Jeg købte selv en låsealarm til bremseskiver, for "det er da skide
smart", tænkte jeg... Det er det også, og jeg må indrømme, at jeg er meget
imponeret over følsomheden... Jeg tror bestemt IKKE at der er nogen tyv der
kan pille ved den, uden at den går i gang, for selv kan jeg ikke engang nå
at låse den op med min nøgle, før den "går af"... Dette er til så stort et
problem, at jeg har pille batterierne ud af min lås, så folk ikke tror jeg
er ved at stjæle, når jeg låser op for min kværn, desuden vil jeg ikke
risikere en kronisk høreskade!!! Den type jeg har, og som jeg ikke lige vil
anbefale (alarm funktionen taget i betragtning) er en XENA XE12. Man skulle
kunne justere følsomheden efter temperament, men det har jeg desværre ikke
haft held med!!!

Mvh.

Kasper Hansen

Fra : Buck

Dato : 07-10-02 20:35

Jeg var tæt på at købe en skivebremselås med alarm, indtil jeg kom i tanke
om at der ikke er huller i mine skiver... :o7
På den model jeg kiggede på kunne man justere følsomheden på en lille bitte
skrue indvendig i bøjlen...

Istedet for skivebremselåsen købte jeg mig en alarm anlæg (se anmeldelse på
dmcn.dk) og det er nok mere praktisk, for jeg tror ikke at jeg altid ville
være lige god til at montere skivebremselåsen hver gang man lige skulle
forlade cyklen i 5 minutter. Med alarmen er det kun et tryk på
fjernbetjeningen, så er der lyd på....
Så min anbefaling er helt klart et alarmanlæg i kombination med en lås uden
alarm.

--
/Buck
CB 550 F1 ´75 (med alarm)

Fra : Kenneth Straarup

Dato : 07-10-02 21:14

> [...]
> kun et tryk på fjernbetjeningen, så er der lyd på....
> Så min anbefaling er helt klart et alarmanlæg i kombination med en lås

Jeg har købt sådan en xena alarmfætter, primært fordi den kostede 500
kroner og er nem at have med rundt.
Jeg ville gerne have et fancy alarmanlæg, men dette var billigere (og jeg
er meget fattig :)), og samtidig sikrer det at man i hvert fald ikke
skubber cyklen (så nemt) op på ladet af en bil.
Den hyler hver eneste gang jeg skal have den af, men det gør mig nu ikke så
meget, da den stopper så snart den åbnes, og altså ikke vækker nabolaget i
10 sekunder.
Jeg tror i øvrigt (desværre) at folk er rimelig ligeglade med om alarmen
piver eller ej. Jeg har i hvert fald overhovedet ikke fået nogen reaktion,
uanset om folk er gået forbi, har kigget gennem et vindue, er kørt forbi
eller andet. Så for mig er det en personlig alarm, som mit ene øre altid
lytter efter, og samtidig skræmmer/generer det forhåbentlig tyven så meget
at han holder op - man kan vel nok regne med at folk begynder at blive
mistænksomme alligevel, når den nu har hylet i et par minutter non-stop.

Bare lige mine ti ører.

-Kenneth Straarup.