decimal tal
Fra : Allan

Dato : 07-10-02 17:51

Jeg sidder med nogle float værdier hvor antallet af decimaler bliver en
hel del.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan lave dem om så de kun har to decimaler.

På forhånd tak Allan

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-10-02 18:49

In <3DA1BB56.2040008@aue.auc.dk> Allan <ah8526@aue.auc.dk> writes:

> [...]
>hel del.

>Er der nogen der ved hvordan jeg kan lave dem om så de kun har to decimaler.

Du ganger med 100, laver heltals-afrunding og dividerer med 100 igen.

/Mvh
Martin

--
"*Dansk Folkeparti*, nazistisk orienteret dansk parti
1941-1945, grundlagt af Svend E. Johansen og Th.M. Andersen"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-02 22:35

Martin Moller Pedersen skrev:

>Du ganger med 100, laver heltals-afrunding og dividerer med 100 igen.

Det kan også klares ved at jonglere lidt med en klasse, men om
det er mere elegant ... ?

import java.text.*;

class Test {
public static void main(String augh[]) {
DecimalFormat toDecimaler = new DecimalFormat(".00");
System.out.println(toDecimaler.format(Math.PI*1000));
}
}

--
Bertel