Mac¯stjylland inviterer til Temaaften OS X~
Fra : Flemming Elimar Jens~

Dato : 07-10-02 16:20

Hej mac gruppe.

Så er der nyt for macbrugere i det østjyske område.

MacØstjylland indbyder dig til
Temaaften i OS X - for begyndere.

Torsdag d. 10. oktober klokken 19.30

Mødested:
Århus Designskole
tidligere Århus Daghøjskole.
afd. f/internet & grafisk design
Hermodsvej 5b 4.sal
8230 Åbyhøj

(adressen og lokalerne er de samme som tidligere)!

Beskrivelse af temaaftenen:
Introduktion til OS X (10.1) - for begyndere

Her kan du få en indsigt i brug af det nye styresystem.
Du vil få en lettere gennemgang af de grundlæggende ting i OS X, samt en
mindre afdeling med lidt mere tekniske begreber, dog holdt på et niveau
hvor alle kan være med - også nybegyndere.

Vore 2 undervisere, Niels Herkild og Jens Danielsen, vil give dig en
enkelt introduktion, så du kan komme godt igang med at bruge din computer.

Foredraget vil vare ca. 1 times tid, herefter er der hygge med kaffe og
øl, samt tid til udveksling af adresser, hjælpe hinnanden med diverse
mac relaterede problemer.

Du er velkommen til at medbringe din bærbare mac - hvis den har OS X installeret.

Der er adgang for alle med interesse for Mac
både medlemmer af MacØstjylland - samt intereserede -
Pris for ikke medlemmer er 40kr. Du kan tegne et medlemskab for 50 kr.
for resten af året.
når du kommer.

Mere info om temaaftenen på:

http://www.macoestjylland.web-com.dk/kursus-beskriv.html

Med venlig hilsen
Flemming Elimar Jensen, MacØstjylland

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 07-10-02 19:13

Ø'et mangler i "Macøstjylland" i Subject af denne tråd. Er det mig der skal
lave nogle indstillinger om, eller er det Flemming der skal lave noget om?

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-02 20:21

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> Ø'et mangler i "Macøstjylland" i Subject af denne tråd. Er det mig der skal
> lave nogle indstillinger om, eller er det Flemming der skal lave noget om?

Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg, problemet ligger hos en af
de servere, der ligger på vejen fra Flemming til nyhedsgrupperne.
Headerne i både news og e-mail ligger før en evt. kode for tegnsæt, så
der angives ikke noget tegnsæt for dem. Det hjælper derfor ikke, hvis
man prøver at ændre noget i sin egen opsætning. Den vedrører kun selve
brødteksten.
Moderne servere kan håndtere et 8 bit tegnsæt, og så giver det
ikke problemer. Der kan dog stadig være servere, der bruger 7 bit
tegnsæt, og de kan ikke håndtere andet en ASCII-tegnsættet på 127 tegn.
Det regnes derfor som bedst, at man udelader specialtegn i headere.
Noget andet er, at jeg har skrevet Münster i årevis uden problemer. Er
der nogen af jer, der ikke kan læse mit navn i headerne?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jakob Bock

Dato : 07-10-02 20:30

Henrik Münster skrev:

> Noget andet er, at jeg har skrevet Münster i årevis uden problemer. Er
> der nogen af jer, der ikke kan læse mit navn i headerne?

Det vises korrekt her, men tegnsættet er også defineret i headeren:

From: henrik@muenster.dk (=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=)

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-02 21:28

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> Det vises korrekt her, men tegnsættet er også defineret i headeren:
>
> From: henrik@muenster.dk (=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=)

Det har du sør'me ret i. Jeg har altid troet, at spørgsmålstegnene
betød, at den var i tvivl om tegnsættet. Det er nu meget værre med
subject. Det er blevet til:

Re: Mac=?ISO-8859-1?B?r3N0anlsbGFuZCBpbnZpdGVyZXIgdA==?=
=?ISO-8859-1?B?aWwgVGVtYWFmdGVuIE9TIFggZm9yIGJlZ3luZGVyZSA=?=
=?ISO-8859-1?B?dG9yc2RhZyBkLiAxMC8xMCBrbCAxOS4zMCBpIE1hY68=?=stjylland
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jakob Bock

Dato : 07-10-02 22:06

Henrik Münster skrev:

> [...]
> =?ISO-8859-1?B?aWwgVGVtYWFmdGVuIE9TIFggZm9yIGJlZ3luZGVyZSA=?=
> =?ISO-8859-1?B?dG9yc2RhZyBkLiAxMC8xMCBrbCAxOS4zMCBpIE1hY68=?=stjylland

Der er brugt henholdsvis Quoted-Printable og Base64 til at kode teksten. Du
kan læse om det her:

http://www.faqs.org/rfcs/rfc1342.html

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-10-02 21:20

In article <B9C79B3A.8AF8%henningpoulsen@mac.com>, Henning Vestergaard Poulsen wrote:
> Ø'et mangler i "Macøstjylland" i Subject af denne tråd. Er det mig der skal
> lave nogle indstillinger om, eller er det Flemming der skal lave noget om?

Du skal sende tegnsæt med i lokaliserede headers. Din Content-Type
gælder nemlig kun for body.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-02 21:30

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> Du skal sende tegnsæt med i lokaliserede headers. Din Content-Type
> gælder nemlig kun for body.

Det anede jeg ikke, at man kan. Hvordan gør man det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-10-02 21:21

Henrik Münster wrote:

> Det anede jeg ikke, at man kan. Hvordan gør man det?

Pyt med det - de eneste indlæg i tråden der viser Ø i headers er da dine.
Sikkert fordi du er fra Vestjylland.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-02 23:36

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Pyt med det - de eneste indlæg i tråden der viser Ø i headers er da dine.
> Sikkert fordi du er fra Vestjylland.

Jylland er ellers kun en halv-ø. Jeg kan nu ikke se Ø'et i det indlæg,
tråden her handler om.
--
Henrik Münster
Esbjerg