Opdatering af frame i Swing
Fra : Tonny Gregersen

Dato : 07-10-02 15:54

Hej

Jeg sidder og roder lidt med Swing. Det går for så vidt godt nok, men
jeg har et lille spørgsmål ang. opdateringen af en frame i Swing. Jeg
har siddet og kigget Sun's UI dokumentation, men jeg kan ikke lige
findet svar på en ting.

Hvis man f.eks. starter sin GUI op med et bestemt layout med et antal
knapper og nogle tekstfelter, og man når man så trykker på en knap så
vil skifte hele layoutet ud med et andet layout med nogle andre knapper
og andre tekstfelter, hvad skal man så gøre?

Jeg har hidtil kun prøvet at sætte en GUI's layout op og så blevet ved
med at bruge denne, så jeg er lidt usikker på, hvordan man gør det
ovenstående. Man kan nok gøre det med en menu, men jeg har brug for at
gøre det vha. en knap. Jeg vil tro, at man skal bruge actionlisteneren
for knappen, men hvordan får man slettet hele GUI'en og får startet
forfra på at lave et nyt layout af det som man vil vise - jeg kan fint
finde ud af at lave layout for GUI'en i Swing, men mangler lidt
forståelse for, hvordan man opdaterer GUI'en i Swing med et nyt layout.

Hvis der er nogen, som har en god ide eller kender et link til et sted,
hvor det er beskrevet, så vil jeg være meget glad for deres hjælp.

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen

Fra : *Tweak*

Dato : 10-10-02 12:54

Er ikke sikker på hvad du mener men hvad med et card-layout, du kan så
skifte mellem to eller flere layouts med en knap.

Mvh
Tweak

Fra : Tonny Gregersen

Dato : 17-10-02 20:04

*Tweak* wrote:
> Er ikke sikker på hvad du mener men hvad med et card-layout, du kan så
> skifte mellem to eller flere layouts med en knap.
>
> Mvh
> Tweak

Lige det som jeg skulle bruge - takker.

Mvh.
Tonny Gregersen

Fra : Bjarne

Dato : 10-10-02 21:37

On Mon, 07 Oct 2002 16:54:21 +0200, Tonny Gregersen wrote:

> [...]
> vil skifte hele layoutet ud med et andet layout med nogle andre knapper
> og andre tekstfelter, hvad skal man så gøre?

Hvis du laver hele din GUI i en JPanel, kan du i action listeneren til
knappen skrive noget i retning af:

   guiPanel1.setVisible(false);
   guiPanel2.setVisible(true);

og selvfølgelig sørge for at guiPanel1 er synlig fra start og guiPanel2
ikke er.
Jeg ved ikke helt om det er dette, du forsøger at gøre, men det er et bud

- Bjarne