Nokia 6510 vs. Nokia 8310
Fra : Anne Stokholm

Dato : 07-10-02 15:05

Hejsa...

Jeg går med planer om at købe ny mobil, og har stor tiltro til Nokia. Derfor
har jeg fundet to telefoner (subj.) som jeg er lidt lun på. Jeg er bare ret
meget i tvivl om hvilken en af dem jeg skal købe. Prismæssigt er det jo det
jo nogenlunde det samme.

Jeg var meget hooked på 8310-eren, men fik at vide af forhandleren at den
ikke holder strømmen lige så længe som den anden. Pudsigt nok står der på
Nokias hjemmeside at det er det samme. Forhandleren snakkede i øvrigt om at
der var noget med at det var på grund af skærmen at den ikke kunne holde
strøm så længe. Er der nogen der kan sige noget om det?

Er der i øvrigt nogle gode/dårlige ting jeg bør vide om telefonerne inden
jeg køber?

Håber på et hurtigt og godt svar

Med venlig hilsen

Anne Stokholm

--
Flere kanaler!
Flere programmer!

Fra : Tom Rodell Marthinse~

Dato : 07-10-02 15:49

"Anne Stokholm" <tilanne@yahoo.dk> skrev i melding
> [...]
> strøm så længe. Er der nogen der kan sige noget om det?
>
> Er der i øvrigt nogle gode/dårlige ting jeg bør vide om telefonerne inden

Jeg har Nokia 8310, og batteriet er ingen problem. Jeg synes det er en meget
bra telefon.
De er så og si helt like innvendig, så det er mest designet på telefonene
som er forskjellige. Kjøper du 8310 så får du også med headsett til radioen
på den. Kjøper du 6510 må du kjøpe headsettet utenom.........

Jeg anbefaler iallefall 8310 på det varmeste.

Tom Rodell Marthinsen

Fra : Anders D

Dato : 07-10-02 17:07

Jeg har hørt at tastaturet nemt bliver dårligt på en 8310, og derfor skal
man købe 6510 i stedet, selvom den ikke er ligeså pop-smart i designet!

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 07-10-02 18:06

"Anne Stokholm" <tilanne@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der i øvrigt nogle gode/dårlige ting jeg bør vide om telefonerne inden
> jeg køber?
>
> Håber på et hurtigt og godt svar

Jeg har selv 8310, og stiftede selv bekendtskab med 6510. Designmæssigt kan
jeg nok lige godt lide begge to - lyset i 6510 er bare noget anderledes, og
ikke nær så fedt.

Batteri-niveauet på 8310 er langt det bedste jeg har oplevet af de tlf'er
jeg har haft (3210 og 8210) og derfor bør det ikke være afgørende for dit
valg.

Menuen i 6510 er anderledes end ungdoms-telefonerne, er vist nok det samme
som de øvrige i 6xxx-serien(?) og kalenderen skulle også være bedre.
Softwaren på 8310 er særdeles dårlig skrevet, det betyder at der ofte sker
fejl og telefonen genstarter. Dette er vist efterhånden ved at være løst, og
om ikke andet får du et års garanti = gratis opdatering med i købet, så
eventuelle problemer kan blive løst.

Min pointe er: Vælg udelukkende efter designet, hvad passer til dig:
pop-telefonen eller den lidt mere seriøse 6510.

-Peter

PS. Lyset er for fedt i 8310 ;)

Fra : MHJ

Dato : 10-10-02 22:43

Har meget svært ved at genkende din betragtning med at 8310'eren
genstarter - min har været tændt nonstop i 4 måneder og der er ingen
problemer. Rent betjeningsmæssigt synes jeg den er helt ok - kan ikke se
nogen forskel på den og min tidligere 6310'er (udover radioen).

Jeg ville have haft 6510'eren da den ser lidt mere sober ud, men den var
udsolgt. Dog er jeg meget tilfreds med 8310'eren.

Har luret lidt med en importeret 6610'er og det er da en herlig telefon, men
der er da ikke den store nytænkning (Jeg er ikke udpræget tilhænger af
wallet, java eller farver). Dog har kalender og opgave delen fået en
afpudsning, men jeg synes den er for dyr i forhold til hvad den leverer.

PS Lyset er herligt - virker faktisk glimrende som en lille lommelygte.
MVh
Morten

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 08-10-02 09:14

> [...]
> strøm så længe. Er der nogen der kan sige noget om det?
>
> Er der i øvrigt nogle gode/dårlige ting jeg bør vide om telefonerne inden

Ikke helt svar på det du spør om, men nå kommer jo 7210/6610. Har du vurdert
dem? Dersom du likevel heller vil ha 8310 eller 6510, vil de falle
ytterligere i pris nå når 7210/6610 kommer. Så her kan du gjøre et godt
kjøp.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Anne Stokholm

Dato : 08-10-02 09:52

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@start.no12345> wrote in message

> [...]
> dem? Dersom du likevel heller vil ha 8310 eller 6510, vil de falle
> ytterligere i pris nå når 7210/6610 kommer. Så her kan du gjøre et godt

Jo det er da helt klart værd at tage med i sine overvejleser. Jeg har bare
et problem der gør at der snarrest skal købes en ny. Min gamle 3210 vil
hverken lade op eller holde på strømmen.

Med venlig hilsen

Anne Stokholm

--
Flere kanaler!
Flere programmer!

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 08-10-02 13:34

Tue, 8 Oct 2002 10:51:50 +0200, skrev "Anne Stokholm" <tilanne@yahoo.dk>:

> [...]
> et problem der gør at der snarrest skal købes en ny. Min gamle 3210 vil
> hverken lade op eller holde på strømmen.

Det kan jo være feil på laderen eller batteriet. Du kan jo prøve å låne en nokia-lader, og se om det hjelper.
Så slipper du eventuelt å kjøpe ny telefon. Men en ny 6510 er kanskje ikke å forakte? Jeg ville valgt den
fremfor 8310, blant annet fordi den har et bedre display, og den har også en bedre kalender. Men den ser jo
ikke så spennende ut som 8310, da.

Mvh

Thorolv Valentinsen