Bukkejagt
Fra : Tommy Hansen

Dato : 07-10-02 14:58

Hej
Måske et dumt spørgsmål, men hvad er formålet med at skyde en lille
spidsbuk, var det ikke bedre at vente et par år, eller er det filosofien
"hvis ikke jeg skyder den, så gør naboen"

Tommy

Fra : Torben F@rum

Dato : 07-10-02 15:46

"Tommy Hansen" <tommyhh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spidsbuk, var det ikke bedre at vente et par år, eller er det filosofien
> "hvis ikke jeg skyder den, så gør naboen"

Kød i fryseren ??

Torben Farum, 9300 Sæby

Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse
inden svar.

Fra : Claus Johannsen

Dato : 07-10-02 19:21

Det er der jo næsten lige så mange svar på, som der er jægere til. Sidder du
i et læbælte og skuer ud over dine 5,1 ha. som du har betalt 3000 kr. i leje
for, ja så skyder de fleste også en spidsbuk. Det er jo ikke alle bukke der
ender som flotte seksendere. Har man et større areal til sin rådighed, og
der skal skydes flere, ja så er der da mere fornuft i at gemme er stærk
spidsbuk.

Claus

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-10-02 14:50

> [...]
> spidsbuk, var det ikke bedre at vente et par år, eller er det
> filosofien "hvis ikke jeg skyder den, så gør naboen"

Jeg skød min første buk i år, og det var en spidsbuk. Jeg skød af den simple
grund at det var den første og at det var åndeløst spændende! Det jeg mener
man altid skal huske på er, at det er jagtoplevelsen og ikke trofæet der
skal tælle mest. En lille buk kan sagtens have budt på en langt mere
spændende jagt, end en stor, stærk seksender der bliver skudt fra en stige
mens den kommer luskende forbi. Jeg er generelt modstander at trofæjagt, kun
for trofæets skyld, og jeg mener det ligger langt fra selve jagtens sjæl.
Men selvfølgelig, er man indehaver af et revir med en god bestand af
råvildt, er der da ikke noget at udsætte på selektiv jagt. Det skal bare
ikke KUN være trofæet der tæller ...

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 29-10-02 18:37

On Tue, 29 Oct 2002 14:50:28 +0100, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

<snip>
> [...]
>Men selvfølgelig, er man indehaver af et revir med en god bestand af
>råvildt, er der da ikke noget at udsætte på selektiv jagt. Det skal bare

Jeg er forsåvidt enig med deg, men likevel... når man jakter på
trofèer, er det da selve trofèet eller jakten etter det trofèbærende
dyret som skaper den ekstra spenningen ?

Trofèjakten vil jo være enda mer vanskelig enn jakten på hvilken som
helst bukk, for selv om den ene bukken som faktisk bærer trofèet i
noen tilfeller felles på en meget enkel måte, sier historien sjelden
noe om alle de mindre bukker samme jeger har stilt inn på, og unnlatt
å skyte...