"Selected collating sequence not supported~
Fra : Svein Kvamme

Dato : 25-02-01 10:34

Hvorfor får jeg denne feil fra tid til annen når jeg start mine VB
programmer.

"Selected collating sequence not supported by the operating system "

Det eneste som nytter er å reboote.

PS. Jeg har endret min registerfil

Svein

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 25-02-01 21:59

Svein Kvamme skrev:
> Hvorfor får jeg denne feil fra tid til annen når jeg start mine VB
> programmer.
>
> "Selected collating sequence not supported by the operating system "

Bruger du Paradox, Acces 97, Acces 2000 eller en Excel/ODBC/ISAM-driver, når
fejlen optræder?

Disse tilfælde er beskrevet hos Microsoft (og tildels deres løsninger).

-------
Tomas

Fra : Svein Kvamme

Dato : 26-02-01 06:31

Jeg bruker VB 5 (sp 3) og Access 2000.

Jeg har lest noe av det som er skrevet om emnet.
Men finner ingen god løsning.

Jeg har problemer med å finne ut hva som "trigger" denne feilen.
Maskinen kan være fin i flere dager før plutselig det hender igjen.

Svein

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 26-02-01 08:27

Svein Kvamme skrev:
> Jeg bruker VB 5 (sp 3) og Access 2000.

Har du set Microsofts artikel Q202150 vedrørende problemet i Access 2000?

Der står at fejlen optræder i disse to tilfælde:

1. You are trying to open a database or an object in a database that was
created in another language edition of Microsoft Access.
2. You are trying to open a database that was created or compacted while the
New Database Sort Order was set to a value other than General.

Kunne det være den sidste mulighed?
Hvis din database bliver kompimeret "en gang i mellem", og problemet
optræder herefter?
OBS: Jeg kender ikke så meget til Access XXX, så det ER et "skud i tågen".

Der står yderligere:

To check the setting of the New Database Sort Order, follow these steps:

Open an existing database that was not created or compacted while the Sort
Order was set to a value other than General. For example, open the sample
database Northwind.mdb.

On the Tools menu, click Options, and then click the General tab.

Make sure that the New Database Sort Order is set to General and then click
OK.

If you are receiving the errors described in the "Symptoms" section, setting
the New Database Sort Order back to General does not resolve the problem;
however, it prevents the problem from occurring with new databases.

-------
Tomas

Fra : Svein Kvamme

Dato : 27-02-01 06:34

Takker for hjelp.
Dette blir vel en "langtids-test", ettersom det skjer kun av og til.

Svein