Hvilken mobil & abonnement ???
Fra : Server

Dato : 07-10-02 13:55

Jeg er nok et af de sidste mennesker i Danmark, der ikke har en
mobiltelefon - men nu har jeg altså brug for en.

Jeg har ikke store krav til telefon:
- Skal indeholde "telefonbog"
- Skal være holdbar, gerne sådan en gummi indkapslet satan.
- Skal være i et fornuftigt prisleje - vil ikke give flere tusind kroner for
en "skide" telefon.
Hvad skal jeg vælge ???

Med hensyn til abonnement, så har jeg hørt at Orange skulle OK....
Det skal bare være billigt - er bare en fattig soldat - *SUK*
Nogle der har erfaringer ?

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l@cool.dk

Fra : Fischer

Dato : 07-10-02 14:13

> Jeg er nok et af de sidste mennesker i Danmark, der ikke har en
> mobiltelefon - men nu har jeg altså brug for en.

Jamen, det er da en god indgangsvinkel. Nogle af dem der løber rundt med en
mobiltelefon, kan næppe siges at have et reelt behov!

> [...]
> - Skal være holdbar, gerne sådan en gummi indkapslet satan.
> - Skal være i et fornuftigt prisleje - vil ikke give flere tusind kroner

Hvis vi snakker om en ny mobil, så er de ekstra solide modeller ret dyre.
Men du skal nok passe på - mange mobiltelefoner i dag er f.eks. så sarte
overfor fugt, at de dør totalt bare du tænker på at svede lidt!

Du kunne overveje at købe en brugt mobil. Mange af de ældre modeller er ret
solide og du får dem nærmest kastet i nakken. Det kunne f.eks. være en
gammel Ericsson GH688 eller en A1018s.

> Med hensyn til abonnement, så har jeg hørt at Orange skulle OK....
> Det skal bare være billigt - er bare en fattig soldat - *SUK*

Jeg fornemmer, at du ikke ligefrem vil sidde og pludre i timevis?
I så fald er Orange næppe det bedste valg.
Har du nogen idé om hvor meget du vil komme til at snakke i telefonen?

*Fischer

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 07-10-02 14:32

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Fischer"
<express@get2net.dk> mumbled in
> [...]
> ret dyre. Men du skal nok passe på - mange mobiltelefoner i dag
> er f.eks. så sarte overfor fugt, at de dør totalt bare du tænker

(Nogle) Siemens mobil telefoner er vandafvisende - dvs. de kan godt
tåle en dråbe eller to eller ligge i en fugtig jakkelomme - hvilket
andre ikke kan, men du må definere hvor meget de skal kunne holde
til før vi kan give dig et forslag.

> Jeg fornemmer, at du ikke ligefrem vil sidde og pludre i timevis?
> I så fald er Orange næppe det bedste valg.
> Har du nogen idé om hvor meget du vil komme til at snakke i
> telefonen?

Og hvornår og hvor henne? Jep der er en del svar der skal besvares
inden der kan gives kvalificeret hjælp! Skal den f.eks. kun
bruges i Danmark, kun i en storby eller skal den bruges i udlandet.
Skal den bruges i stedet for en fastnet telefon, dvs. ringer du
ofte hjemmefra, ... Listen er lang. Gå evt. ind på IT- og tele=
styrelsens site: http://www.teleprisguide.dk/ og bliv klogere.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Server

Dato : 07-10-02 14:34

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Men du skal nok passe på - mange mobiltelefoner i dag er f.eks. så sarte
> overfor fugt, at de dør totalt bare du tænker på at svede lidt!

Jeg skal jo nok have et eller anden form for hylster til den - ellers skal
den ligge i lårlomme på mine bukser - men jo, den vil nok blive udsat for
lidt af hvert. Varme, kulde, regn, sved og snavs.

> [...]
> I så fald er Orange næppe det bedste valg.
> Har du nogen idé om hvor meget du vil komme til at snakke i telefonen?

Da jeg er befalet til tjeneste i Jylland og bor på Sjælland, så skal den kun
bruge på hverdagene - og kun til korte beskeder m.v. Det er jo svært at
sige, 15 - 30 min om dagen er sikkert et godt bud.

Fra : Fischer

Dato : 07-10-02 16:01

> Da jeg er befalet til tjeneste i Jylland og bor på Sjælland, så skal den
> kun bruge på hverdagene - og kun til korte beskeder m.v. Det er jo
> svært at sige, 15 - 30 min om dagen er sikkert et godt bud.

Det forbrug er højere end jeg ville have gættet på.
Hvis du mest skal ringe til fastnet-telefoner, er Orange Mono et godt bud.
Men der er mange andre.

Telia Choice er også billigt med dit forbrug, og det giver dig mulighed for
at købe en billig telefon, da Telia p.t. agressivt er ude for at gafle nye
kunder.
F.eks. en Nokia 5210 hos wanna-save som Sebastian foreslår.

*Fischer

Fra : Jens Peter Lillebæk

Dato : 08-10-02 08:14

> Jeg skal jo nok have et eller anden form for hylster til den - ellers skal
> den ligge i lårlomme på mine bukser - men jo, den vil nok blive udsat for
> lidt af hvert. Varme, kulde, regn, sved og snavs.

Hvis det er den slags forbrug, vil jeg tro at kun en Ericsson r310 kan holde
til det. Jeg læste engang en test af den i et ingeniør blad og der blev den
udsat for næsten alt. De gav den endda en kogevask, uden den brokkede sig
det mindste! Det var først da den blev kørt over af en traktor eller noget
lignende at den gik i stykker.

Jeg er ikke sikker på om modellen stadig er i handelen, men ellers er qxl.dk
eller dba.dk et godt sted at kigge. :)

/ JP

Fra : Sebastian Steen

Dato : 07-10-02 15:29

Server wrote:
> [...]
> - Skal være holdbar, gerne sådan en gummi indkapslet satan.
> - Skal være i et fornuftigt prisleje - vil ikke give flere tusind
Hvad med en Nokia 5210 - har ikke selv erfaring med den, men jeg syntes at
den virker meget fornuftig til formålet.
(Vist nok billigst her:)
http://www.wanna-save.com/telefoni/tilbud/vare.asp?VareID=367

> Med hensyn til abonnement, så har jeg hørt at Orange skulle OK....
> Det skal bare være billigt - er bare en fattig soldat - *SUK*
> Nogle der har erfaringer ?
Jeg sværger personligt til Telmore... http://www.telmore.dk/

Sebastian Steen

Fra : Brian Christensen

Dato : 07-10-02 18:58

Jeg syntes bedst om sabatioan steen's ide selv om det ikke er mig der skal
have telefonen