Hjælp til "hent fil fra web og gem på disk~
Fra : Neo.dk

Dato : 07-10-02 13:56

Hej alle !

Jeg mangler lidt hjælp !

Hvordan laver jeg et lille program som henter filen "aaa.txt" fra
"www.yyy.dk" (eksempel adresse) og gemmer filen som "c:\aaa.txt" via http
eller ftp ?

Jeg har søgt på nettet, og har da også fundet noget der ligner .... men jeg
er 99% newbie og det fundne har været lidt for avanceret til mig.

jeg skal bruge følgende:

En form med en knap - CmdHentFil

ved tryk på CmdHentFil hentes filen aaa.txt og smides som "c:\aaa.txt"

er der nogen der kan hjælpe mig ... plz

Gerne med brugbar kode og information om hvilke komponenter der skal
tilknyttes

På forhånd mange tak

Neo

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 07-10-02 18:46

* In message <3da183d3$0$18146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> Neo.dk wrote:

> [...]
>
>Jeg har søgt på nettet, og har da også fundet noget der ligner .... men jeg
>er 99% newbie og det fundne har været lidt for avanceret til mig.

Du kan jo se på ett eksempel jeg har lavet:
<http://www.hbsoft.com/files/MyDownload.zip>

I kildekoden:
'myURL' angir dokument/fil som skal lastes ned,
og 'strServer' angir fra hvilken server

--
Snutten
Reply-to adressen er gyldig inntil spam er mottatt

Fra : Neo.dk

Dato : 07-10-02 20:09

> Du kan jo se på ett eksempel jeg har lavet:
> <http://www.hbsoft.com/files/MyDownload.zip>
>
> I kildekoden:
> 'myURL' angir dokument/fil som skal lastes ned,
> og 'strServer' angir fra hvilken server

Hej Helge

Det er lige det jeg skal bruge !

Men jeg har et problem med den ... det ser ud til at download af din fil
brum.mp3 stopper ved ca. 90%, jeg har prøvet med andre filer på andre
lokationer, og hver gang er det det samme ... download stopper ved ca. 90% !

Har du en ide til hvad der er galt ?

Mvh Neo

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 07-10-02 21:41

* In message <3da1dd00$0$84318$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> Neo.dk wrote:

> [...]
>lokationer, og hver gang er det det samme ... download stopper ved ca. 90% !

Virker fint på WIN98, men ser ut til å være noen problemer under XP.
Vet ikke hva (enda)...

Her er ett "minimum" for å laste ned en fil med http;
Legg til kontrollen 'Microsoft Internet Transfer Control'
med navnet 'Inet1' (Inet1 er default-navn).

Private Sub Command1_Click()
MousePointer = vbHourglass
Inet1.AccessType = icUseDefault
Dim b() As Byte
Dim strURL As String
strURL = "http://www.hbsoft.com/files/brum.mp3"
b() = Inet1.OpenURL(strURL, icByteArray)

Open "C:\brum.mp3" For Binary Access Write As #1
Put #1, , b()
Close #1
MsgBox "Ferdig!!"
MousePointer = vbDefault
End Sub

OBS! Programmet vil "henge" til download er ferdig.

Fra : Neo.dk

Dato : 08-10-02 11:37

Tak for hjælpen Helge !

Mvh Neo

Fra : jan

Dato : 08-10-02 12:16

Her er måske lidt hjælp:

Public Function DownLoadFil(ByVal tSourceURL As String, ByVal tDestination
As String) As Boolean
Dim llRetVal As Long
llRetVal = URLDownLoadToFile(0, tSourceURL, tDestination, 0, 0)
If llRetVal <> 0 Then
DownLoadFil = False
Exit Function
End If