kbh-stockh. på 1 dag?
Fra : Janus

Dato : 07-10-02 13:17

Er dette muligt? Hvis vejret tillader det har jeg en meget ambitiøst plan
der går ud på at køre de ca. 600km som der er fra KBH til Stockholm her i
efterårsferien på en dag. Er det reelt, kan man holde det ud? Jeg har
aldrig rigtig touret over længere strækninger, og ved ikke rigtig om det vil
tage livet af en at køre så mange km på en dag. hvad mener i???

mvh Janus

Fra : peterl

Dato : 07-10-02 13:54

Det kan sagtens lade sig gøre, men tiden afhænger nok meget af vejret og
hvad du kører på. (.Jeg erindrer svagt at turen var ca 640 km.)
Jeg kørte turen sidste sommer (alene) på min Diversion m. fuld oppakning.
Det tog ca. 8 timer fra København, m. færge over Helsingør-Helsingborg og to
tankstop inkl. fåfyldning og benstrækning af chauffør, og tilbageturen
ligeledes ca. otte timer. Det kan sikkert gøres hurtigere.
Det var ikke specielt hårdt, men jeg snuppede mig nu alligevel en lur efter
hver tur.
Med de temperaturer der er nu kræver det sikkert nogle tykke vanter.

God tur!

-PeterL

Fra : Jimmi

Dato : 07-10-02 14:38

[SNIP]
> (.Jeg erindrer svagt at turen var ca 640 km.)
> To tankstop inkl. fåfyldning og benstrækning af chauffør, og tilbageturen
[/SNIP]

Hvis din Diversion kan køre 320 Km. på én tank, så er du dælme god til
økonomisk kørsel....

/Jimmi
(XJ600S)

Fra : Mads Stetter

Dato : 07-10-02 14:39

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse
> [SNIP]
> [/SNIP]
>
> Hvis din Diversion kan køre 320 Km. på én tank, så er du dælme god til
> [...]

Hvis nu han kørte hjemmefra med fuld tank!?!?

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Jimmi

Dato : 07-10-02 14:49

> Hvis nu han kørte hjemmefra med fuld tank!?!?

Dammit!! Så kan jeg lære at holde min mund...
213 Km pr. tank passer jo meget godt.

/Jimmi

Fra : Janus

Dato : 07-10-02 14:50

hehe en af de der AHAAA oplevelser

Janus

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 07-10-02 15:19

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> wrote in message

> Dammit!! Så kan jeg lære at holde min mund...
> 213 Km pr. tank passer jo meget godt.

Jeg har faktisk kørt næsten 300 km på en tank på min divvy så
det kan lade sig gøre hvis man kører pæn landevejskørsel

Men man skal forvente at den pludselig sprutter lidt hvorefter
man må ned og famle efter drejeknappen til reserven

--
Tony
http://dfm.divvy.dk/?id=1

Fra : Christian Stidsen

Dato : 07-10-02 15:53

> 213 Km pr. tank passer jo meget godt.

Hvor meget kan der være i en tank på en Diversion ?

Christian

--
FZS600 med godt 20 liter i tanken

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-10-02 10:18

"Christian Stidsen" <christian@spammer.dk> wrote in message

> Hvor meget kan der være i en tank på en Diversion ?

Mener det er 14 liter.

Hilsner,

Tony

Fra : peterl

Dato : 10-10-02 13:41

17 liter...

-PeterL

Fra : peterl

Dato : 07-10-02 14:59

Det er faktisk ikke noget problem at køre over 350 km på en hel tank med den
slags kørsel (på en Diversion), men jeg startede med næsten fuld tank og
tankede efter hver ca 250 kms kørsel. Man er lidt mere på når man også får
lidt i sin egen tank, får hvilet ørene og strukket benene. Og så bliver det
lidt sjovere at køre igen...

-PeterL

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 07-10-02 14:22

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> wrote:

> Er dette muligt?

Helt afgjort. Sidste sommer kørte jeg til Paris i et hug på 15 timer

Men det er rigtigt at det afhænger af vejret... og naturligvis også af
hvilken cykel du kører på. Hvis du kører på en HD uden affjedring
skal du nok sætte tid af til at du skal ud og p*sse blod en gang i
timen

God tur!

--
Tony
http://dfm.divvy.dk/?id=1

Fra : Søren Johansen

Dato : 07-10-02 14:28

"Janus" skrev:
> [...]
vil
> tage livet af en at køre så mange km på en dag. hvad mener i???

Der er ca. 650 km. fra København C til Stockholm C, hvis du kører ad broen
og E4.
Jeg synes bestemt ikke, at det er noget problem at køre 650 km på en dag på
en MC.

Du skal dog tænke et par ting:
- det kan være MEGET koldt at køre langt på denne årstid, især for hænder og
fødder.
- dagene er korte

Jeg ville (især) på denne årstid foretrække kun at køre i dagslys. Dels
falder temperaturen når det bliver mørkt (glat?) dels er der flere stor dyr
der kan finde på at krydse vejene når mørket falder på! En elg er ikke rar
at støde på.

Go' tur
Søren
888

Fra : Janus

Dato : 07-10-02 14:45

Takker alle for svarene

Jo det med vejret har jeg naturlig med i overvejelserne, og de 7 -8 timer
bliver naturligvis i dagtimerne. Det skal helst ikke bliver meget under de
15 grader og naturligvis solskin, for ellers så gider jeg sq heller ikke.
Cyklen jeg skal køre på er en rigtig wrist-killer, nemlig en FZR 600 US, men
jeg har dog klaret 300km i træk uden det helt store, og af hvad jeg erfarede
sidst, så er motorvejene i Sverige rimelig tomme, hvor man i princippet
ville kunne satte hastigheden lidt op

mvh Janus

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-10-02 15:00

"ville kunne satte hastigheden lidt op"

Pas på, der er masse af kamera'er og kontroller i Sverige. Og lad være med
at køre mere end 30 km/t over hastighedsgrænserne, for så klapper fælden for
alvor, har jeg hørt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : peterl

Dato : 07-10-02 15:06

Det har jeg også hørt noget om...
Jeg så fire (godt gemte) hastighedskontroller på min tur derop, og en enkelt
på tilbageturen, men de var ved at pakke sammen.
Der står noget på www.bike.se om ekstra hastighedskontroller i sydsverige
for tiden. Det skulle ikke undre mig om de også havde fået lignende idéer
længere nordpå.

-PeterL

Fra : peterl

Dato : 07-10-02 15:11

... Og mindsanten om der ikke også står noget om ekstra kontrol ved
Stockholm... (www.bike.se)

-PeterL

Fra : Morten C

Dato : 11-10-02 22:39

> [...]
> at køre mere end 30 km/t over hastighedsgrænserne, for så klapper fælden

*host*

Jeg tror Janus kender til det *fnis*

//MortenC
(der selv var med som det tynde øl...)

Fra : Allan jørgensen

Dato : 08-10-02 16:32

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse news:ans34o$1mc$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> sidst, så er motorvejene i Sverige rimelig tomme, hvor man i princippet

hmm no problemos, har kørt små 600 km på en dag så det er ikke noget problem. har prøver langt værre maskiner mht. ømme håndled

vil skyde på du kan køre ca 250 km mellem tankninger jeg plejer selv at ligge på ca 16-17 km/l ved inspirerende kørsel

sidst jeg var i sverige lå jeg med ca 130 km/t på motorvej og ca 100-110 på landevejen og så kun 1 politibil på turen til Ælmhult. det var en fornøjelse at køre derovre,flot natur, god asfalt og venlige bilister der pænt trak ind til siden når man ville overhale...

Allan(fzr600us)som gerne vil derover igen.

Fra : Morten C

Dato : 11-10-02 22:41

> [...]
> 15 grader og naturligvis solskin, for ellers så gider jeg sq heller ikke.

Hmm, 15 grader?

Da jeg kørte hjem fra Kbh -> Helsingborg i går nat måtte jeg sidde og hoppe
og danse til varmen.
Vel hjemme kl 04:25 stod termometret på det samme bare med en lille streg
foran
....-4,5 grader er sgu koldt med sin sommerdragt uden vinterfor...

//MortenC
-der har fået varmen igen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-10-02 15:18

> Er dette muligt? Hvis vejret tillader det har jeg en meget ambitiøst plan
> der går ud på at køre de ca. 600km som der er fra KBH til Stockholm her i
> efterårsferien på en dag.

Burde ikke volde problemer hvis du kan holde varmen. Jeg har tidligere gjort
turen Kbh->Silkeborg og retur efter 1/2 dags arbejde et par gange på min
"knallert". Det er også godt 600km. Jeg var ellers også kun vandt til korte
ture i storkøbenhavn.

--
Anders Majland
Aprilia Leonardo 150 98' 46Mm

Fra : Oros

Dato : 07-10-02 16:04

Hej Janus

Min lang-turs-debut kan du måske bruge til noget.
Jeg tog turen til Elverum (150km nord for Oslo) og fra Ishøj i sidste
weekend. Det var med færge helsingør-helsingborg. Det regnede afsindigt i dk
stortset hele dagen inden afgang. Kl. 9morgen til kl.15 afgang. Men efter
Helsingborg var det naturligvis tørt resten af vejen. Jeg har kun netop fået
min CBR600 klar til kørsel igen efter styrt sidste år, så jeg kører uden
kåbe. Derudover har jeg aldrig fået købt noget ordentlig mc-udstyr til mig
selv. Så jeg lånte et arbejds-regnsæt at tage udover mit eget normale tøj og
havde så lange underbukser og ekstra sokker på i nogle
sikkerheds-gummistøvler. Alt sammen fordi jeg havde den forventning at med
det vejr vi havde ville det sikkert være det samme hele vejen op, diverse
vejrudsigter viste faktisk det samme. Men ihvertfald trykkede vi efter vi
landede i Sverige hastigheden op da det var tørt og forholdsvis let trafik.
Da vi nåede Göteborg var der dog en smule ekstra da myldretiden kun lige var
overstået. Men ellers gled det ganske fornuftigt. Da vi nåede Oslo begyndte
jeg så for alvor at fryse. Så de sidste 100-150km af hovedveje op til
Elverum kunne jeg så kun koncentrere mig om at følge min kammerat's baglygte
og håbe at han kørte rigtigt. Jeg fryste simpelthen så meget at jeg burde
have stoppet, men stædigheden overvandt. Vi kørte heller ikke helt pænt af
disse veje. Overhalede over dobbelt optrukken osv. Vi skulle bare frem. Alt
i alt tog turen ca. 8 timer fra start til slut, inkl. færge, 4 tankstop og
et McD-ophold kort inden Norge (i norge er der ÅGER-priser på McD! ;) Hele
turen udgjorde i alt iflg. Autoroute 2002 en samlet strækning på 725km.
Jeg havde i forvejen fået tudet ørerne fulde om hvor "hårdt" det var at køre
så langt på mc. At vi burde have opdelt turen til 2 dage og tage en
overnatning. Men her kommer så min mening. Det er mindre irriterende/hårdt
for min krop end turen til Stockholm er for mig i bil!? Turen til Stochholm
har jeg nok kørt små 30gange tur-retur. Mit eneste problem på mc var at
holde varmen i mit "almindelige" tøj. Min plan var faktisk også at køre til
Finland her i løbet af mine 3 ugers efterårsferie, men med turen til Norge
valgte jeg at udskyde det til næste sommer. Ikke mindst når jeg har fået
monteret ny kåbe på svinet. Bbbrrr....
Men på turen kørte vi ca. 180 i snit på motorvej og 120-140 på hovedvejene
det sidste stykke, og som min kammerat sagde da vi kom frem og kunne
konstatere is på bilruderne, ja så havde vi jo nok næppe kørt sådan som vi
gjorde det sidste stykke hvis vi vidste det var frostvejr! :D
På HELE turen, tur-retur så vi kun en lastbilsrazzia umiddelbart efter
Helsingborg, samt 2 æggeskaller i træk kørende modsat retning iml. Elverum
og Norge, som bare viste "sænk hastigheden" med arm/håndbevægelser.

Min kammerat fryste dog ikke det der lignede da vi kom frem, men han har så
også stadig sin kåbe samt det rigtige udstyr... svin! ;)
Hjemturen gik helt perfekt, der var det 15grader fra ende til anden og flot
solskin. Der måtte man brede sig lidt ud engang iml. for at få lidt luft til
kroppen. Regntøjet var helt aflagt. Det gjorde også turen en halv time
kortere at det foregik i dagslys helt til Helsingør.
Bremselyskontakten fik desuden rystet sig løs på turen derop, så indtil jeg
fik flået den helt af kørte jeg med konstant bremselys på. Bemærkede dog
først da det blev mørkt. Det var ikke noget en superlim ikke kunne klare
imens vi var deroppe og sidder endda endnu hvor den skal. Ikke så ringe af
en cykel der er lappet sammen for ca. 3000kr dele fra en hugger, der ellers
var blevet erklæret for totalskadet vel? ;)

mvh
Rasmus Jensen, som kun tager til Finland hvis der falder en ordentlig dragt
ned fra himlen i løbet af et par dage!
Honda CBR600F2 med lettere skønhedsdefekter.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-10-02 16:43

Janus wrote:

> [...]
> aldrig rigtig touret over længere strækninger, og ved ikke rigtig om det vil
> tage livet af en at køre så mange km på en dag. hvad mener i???

Det skulle nok kunne lade sig gøre. Jeg har lige taget 2600 km kun med stop for
tankninger. Ved Hamburg mødte jeg en der kom direkte fra Dubrovnik via Italien.
God tur op gennem det svenske.

Ib Jakobsen

Fra : Morten C

Dato : 11-10-02 22:36

> [...]
vil
> tage livet af en at køre så mange km på en dag. hvad mener i???

Hej Janusse :)

Det kan snildt lade sig gøre!
jeg har boet i Finland i starten af året, og tævet motorvejen fra
Helsingborg til Stockholm mere end tynd adskillige gange.
140-180 km pr stræk, tank op, ryst benene, og videre på nakken af geden
igen, og du er fremme i løbet af no time.

Du husker jo sikekrt selv de lækre sving og bakker, vi begge 2 drønede
igennem sidste sommer på vej til Sviestad motorcenter

Eneste du skal være opmærksom på, at der frem til næste forår pågår en
allerhelvedes masse vejarbejde og omkørsler i Stockholm....

Når jeg ankom med færgen om morgenen fra Turku, (kl 6:30) så plejede jeg at
"ramme" Kbh omkring kl 14, inkl dejlige stops med både morgenmand og frokost
ved tankstationerne.

//MortenC
(der kender din kørestil )

Fra : Jack Jensen

Dato : 12-10-02 23:45

"Morten C" <helsingborg@__my4ever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 140-180 km pr stræk, tank op, ryst benene, og videre på nakken af geden
> igen, og du er fremme i løbet af no time.

Da Steen og jeg kørte til Int. VFR-Træf i Oberndorf am Neckar i år gjorde vi
det også i et stræk.
1200 km - men på en Honda VFR750 betyder det intet.
Du sidder perfekt - du kan blive ved med at køre - uden at blive træt.
Dagen efter kørte vi 350 km rundt på bjergvejene med rimeligt godt tempo.
Dagen efter (søndagen) kørte vi de 1200 km hjem igen.
Så om mandagen var jeg på job indtil kl. 13,00 - så kørte jeg til Eindhoven,
NL. - Ca. 900 km - og var kl 01,30 på hotellet.

- Det var helt enormt - 4.500 km indenfor 1 uge.
Jeg havde aftryk af sadlen på begge røvballer - tror jeg nok

Mvh
Jack
VFR750F
www.vfr.dk