Skru-selv video
Fra : Carsten

Dato : 07-10-02 11:32

Jeg tænkte lige... er der en ide i at lave nogle skru-selv videoer som folk
så kan downloade enten gratis eller for en meget lille pris.
Man kunne jo starte i det bløde med olieskift etc. men også tage de lidt
større operationer som bremser incl. udluftning, skift af kobling, kædeskift
med afmontering af bagsvinger etc.
Jeg er klar over at disse ting kan være specifikke for den MC som de er
udført på, men ideerne kan tages med til anden type MC.
Det eneste ideen kræver er et videokamera og en villig MC(-ejer).

(U)Brugeligt ?

Carsten

Fra : RpR

Dato : 07-10-02 12:08

> (U)Brugeligt ?

Slet ikke, men en billedserie tror jeg kan gøre det samme, og det fylder
ikke nær så meget som video.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Janus

Dato : 07-10-02 12:28

> Slet ikke, men en billedserie tror jeg kan gøre det samme, og det fylder
> ikke nær så meget som video.

hehe mon det er her fra d.m.f. Haynes har fået ideen til sin værkstedsbog?
*gg* Jeg vil mene at hvis man har brug for metoden/billederne, så køber
man en værkstedsbog, som i forvejen er fyldt med gode billeder.Er dette ikke
nok, synes jeg at korte/ lange filmklip er en fremragende ide, det er vist
osse anvendt bredt inden for automekaniker uddanelsen?

mvh Janus

Fra : Carsten

Dato : 07-10-02 14:54

Problemet med haynes og med billedserier generelt, er at billederne
ofte er lidt for indforstået og ikke viser/forklarer tydeligt hvad det
er der vises på billedet.
Eksempel: "...løsen herefter luftskruen til kølesystemet". Billedet
viser tydeligt en motordel med ca. 7 skruer. Nøjagtig hvor på
MC'en motordelen er kan man ikke se, og hvad for en af de 7
skruer der skal løsnes kan man heller ikke rigtig se.
Den slags ville en video kunne vise meget bedre end et billede.
Hvis "Et billede siger mere end 1000 ord", så må en video sige
sådan ca. lige så meget som et quindemenneske kan fyre af
på ...bob bob bob... 10 sekunder

Carsten

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
meddelelse news:anrr3m$p48$1@eising.k-net.dk...

Fra : RpR

Dato : 07-10-02 21:43

> Hvis "Et billede siger mere end 1000 ord", så må en video sige
> sådan ca. lige så meget som et quindemenneske kan fyre af
> på ...bob bob bob... 10 sekunder

I skal lige være klar over hvor meget film fylder i bare nogenlunde
kvalitet.
10min ved 500kbit/s er 37,5mb så det fylder godt... Og ikke ret mange
webhoteller overholder deres "fri plads" politik hvis du begynder at læsse
video på den.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-10-02 12:12

Du må gerne filme mig når jeg skifter olie her før vinteropbevaring

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 07-10-02 17:50

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Du må gerne filme mig når jeg skifter olie her før vinteropbevaring

hehe, du er jo også ret TV vant - efter de to TV2 stunts )

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-10-02 18:28

Ja, jeg føler med de kendte, som konstant bliver jagtet af fotografer mv.

Fra : Kenneth Straarup

Dato : 07-10-02 13:38

> [...]
> er udført på, men ideerne kan tages med til anden type MC.
> Det eneste ideen kræver er et videokamera og en villig MC(-ejer).

I må gerne bruge min mc til at vise hvordan man skifter/reparerer ting, når
de skal skiftes/repareres en gang

Hvis I kan vise hvordan man sætter en af de gode udstødninger på ville det
også være fint :)

Mvh,

-Kenneth Straarup.
CB500

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-10-02 14:54

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote:

> (U)Brugeligt ?

Bestemt ikke. Men det er vigtigt at der bliver arbejdet lidt med kvaliteten
af videoerne. Det sætter nogle lidt andre krav til optage og især lydudstyr.

Personligt ville jeg gerne give f.eks. 100 kr. for en god 2 timers skrue
video/dvd hvor tingene er forklaret til bunds og hvor lyd og
billedkvaliteten
er i orden. At lægge videoerne på nettet tror jeg ikke kan betale sig. Af en
eller anden underlig årsag vil "folk" (her generaliserer jeg lige) i dag
ikke
betale for noget de kan hente på nettet... selvom indholdet er det samme.

Det burde dog kunne holdes på et lave omkostningsniveau med et par
DV-cams, med gode mikrofoner (evt. boom-stang) og en iMac til at
klippe skidtet sammen på.

Jeg synes det kunne være spændende men har hverken DV-cam, mikrofon
eller den helt store skrueerfaring. Men derimod har jeg en god iMac som er
fortrinlig at klippe sådan nogle ting på

--
Tony
http://dfm.divvy.dk/?id=1