Opsplitte en string??
Fra : Torben

Dato : 07-10-02 11:42

Hej jeg har følgende string:
String URL = "C:\Program Files\Apache Tomcat
4.0\webapps\ROOT\Brugsanvisninger\DSC00001.jpg";

men jeg skal kun have fat i alt det der kommer efter "ROOT", således at ejg
får følgende string:
String relativURL = "\Brugsanvisninger\DSC00001.jpg";

Kan jeg bruge ordet "ROOT" som seperator og hvordan gør jeg det i givet
fald?

Håber I kan hjælpe.
På forhånd tak.
M.v.h.
Torben

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 07-10-02 11:55

> [...]
> String relativURL = "\Brugsanvisninger\DSC00001.jpg";
>
> Kan jeg bruge ordet "ROOT" som seperator og hvordan gør jeg det i givet

public String[] split(String regex)

burde kunne gøre dette for dig!

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 07-10-02 12:25

> [...]
> String relativURL = "\Brugsanvisninger\DSC00001.jpg";
>
> Kan jeg bruge ordet "ROOT" som seperator og hvordan gør jeg det i givet

Umiddelbart vil jeg mene du kan bruge en StringTokenizer:
StringTokenizer st = new StringTokenizer(url, "root");

/Carsten

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-10-02 17:07

In article <3da16f8c$0$18167$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Carsten
Højgaard (nospam_carsten@hojgard.dk) wrote:
> Umiddelbart vil jeg mene du kan bruge en StringTokenizer:
> StringTokenizer st = new StringTokenizer(url, "root");

Det kan man ikke. StringTokenizer splitter på bogstav niveau, således vil
man ende op med en streng splittet på r, o og t.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 07-10-02 13:29

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Torben"
<tp@secret.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>Kan jeg bruge ordet "ROOT" som seperator og hvordan gør jeg det i givet
>fald?

Hmm, jeg ville gøre følgende (utestet):

String URL = "C:\Program Files\Apache Tomcat
4.0\webapps\ROOT\Brugsanvisninger\DSC00001.jpg";
splitWord = "ROOT";

String relativURL = URL.substring(URL.indexOf(splitWord) +
splitWord.length(),URL.length());
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-10-02 14:38

Torben skrev:

>Hej jeg har følgende string:
>String URL = "C:\Program Files\Apache Tomcat
>4.0\webapps\ROOT\Brugsanvisninger\DSC00001.jpg";

Bibemærkning:
Jeg vil anbefale at man bruger / som skilletegn i stinavne i Java
(og C(++)). Det sparer én for nogle problemer.

--
Bertel