Ænder for dummies
Fra : Michael DK

Dato : 07-10-02 10:39

Hej. Er der nogen der kan beskrive hvordan man plukker/flår en and på den
rigtige måde.

Mvh
Michael

--
\i/
(@ @)

Fra : Karsten

Dato : 09-10-02 19:28

hej ang. flåning
Om det er rigtig ved jeg ikke men det virker , du lægger anden på ryggen
klipper så meget af vingerne som du synes , samt fødder . der efter tager
fat i bryst skindet , på hver side af bryst benet, et godt tav med
tommeltotterne og du kan åbne den , næsten som en lynlås. Brug finkerne til
at løsne skindet hele vejen rundt , en lille skarp kniv hvor det nu er
nødvendigt , og snart vil du stå med en nøgen fugl !!!!!!

Med lidt øvelse kan man sagtens flå en and på et par minutter

--
Karsten Abrahamsen

Fax 001 707 5162878

Fra : John E. Larsen

Dato : 16-10-02 12:52

Der er kun een rigtig måde (set med mine øjne)

Fremgangsmåden er flg.

1. Du starter med at tørplukke anden. - ikke noget med kogende vand her. Du
plukker så mange fjer af som du orker. Lad blot de tætte dun sidde.

2. Du smelter en passende mængde plukkevoks.

3. Dypper hele anden i den smeltede voks og lader det afkøle.

4. knækker/brækker den kolde voks af.

Du vil nu opleve, at du har en nyplukket and, der er 100% fri for fjer og
dun.

Rigtig god fornøjelse.

/John