Hvordan turene til bakken opstod
Fra : Denise

Dato : 07-10-02 09:55

Jeg kan desværre ikke bidrage med teknik/mekanik ... men så lidt historie
da
I midten af 60'erne, endda før jeg fik kort til MC og derfor måtte nøjes med
bagsæde, kom vi på bakken stort set hver weekend. Vi holdt til i Valhalla,
som var alletiders værtshus, hvor Peter Belli spillede. Lige når man kom ind
på bakken sad der en mand højt oppe på nogle brædder, og det var jo meningen
at man skulle købe bolde og skyde ham ned. Han sad altid og råbte efter os,
for at tire os til at købe de her bolde. En dag var det så blevet for meget
for nogle, der så i stedet havde taget æg med, og så kan det nok være han
blev overdynget med æg. Efter den tid slappede han lidt af, når han så os

Dengang var der også springvand på fyrværkeripladsen, og det blev jo fyldt
op med sæbe, så det skummede lystigt, ja og så var der jo dengang
fyrværkeriet startede før tiden :)) Det meste var jo sjove og harmløse
drengestreger. Men nogle gange gik det jo lidt vildt for sig, f.eks. Place
Pigalle var et sted, hvor Sir Henry spillede, og det var jo her det fine
borgerskab kom med hvide skjorter og slips. Dem kunne vi jo ikke så godt
lide. Så vi stod udenfor ved borde og stole og kunne ikke få betjening,
hvorefter en kom til at tænde ild i dugen, en anden kom til at sætte en stol
på o.s.v. indtil alle borde og stole stod i lys lue og brandvæsenet kom. Og
så var der jo en del bataljer med politiet, men det var nu mest fordi de
altid kom, når vi havde det allermest sjovt .
Nå, men da vi nu kom så tit på bakken, var det jo meget naturligt også at
komme, når den åbnede og lukkede, så vi mødtes på 211 (=Nørrebrogade
211,cafeteriaen hvor man mødes i dag) og så kørte vi i samlet flok, vel
25-30 cykler. Politiet stod på vagt for at notere alle, der kørte over for
rødt lys. Som rygterne løb og årene gik, kom der flere og flere venner til,
men også medløbere som vi bare lod køre med. For ikke at blive delt i flere
grupper begyndte alle bare at køre over for rødt og politiet kunne slet ikke
styre at notere alle, så til sidst valgte de at eskortere os i stedet. Vi
var godt nok lidt stolte af, at vores "fjender" begyndte at ledsage os til
bakken, og det blev lovligt at køre overfor rødt Men de gjorde det jo
kun for at undgå ulykker.
I dag står de fleste af os "gamle" inde på 211 og ser alt "roderiet" køre,
når bakken åbner og lukker, der er dog stadig nogle der kører med.
Undskyld den lange historie, jeg var lige i skrivehumør og det gik så ud
over jer, men så ved I hvordan det hele startede.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfm.divvy.dk/?id=37

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-02 10:38

> Jeg kan desværre ikke bidrage med teknik/mekanik ... men så lidt historie
> da

Tak for en god historie, det er altid skægt at læse om gamle traditioner !

Hilsen

jesper ankersen
www.dynomet.dk

Fra : Denise

Dato : 07-10-02 11:36

"jesper ankersen" <jaATdynometDOTdk> wrote in message

> Tak for en god historie, det er altid skægt at læse om gamle traditioner !
>
> Hilsen
>
> jesper ankersen
> www.dynomet.dk

Velbekomme, og tak fordi du gad læse den

Hilsen Denise

Fra : Henning

Dato : 07-10-02 11:11

"jesper ankersen" <jaATdynometDOTdk> skrev i en meddelelse news:3da155f7$0$69067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Tak for en god historie, det er altid skægt at læse om gamle traditioner !

Nå, er Denise nu gammel?

Men nu fik vi da afklaret hvornår bakkeåbningen startede.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Denise

Dato : 07-10-02 14:16

"Henning" <henning@see.sig> wrote in message
> "jesper ankersen" <jaATdynometDOTdk> skrev i en meddelelse
>
> Nå, er Denise nu gammel?

Hihi, jamen det vedstår jeg skam gerne, en ren oldsag

Fra : Niller

Dato : 07-10-02 15:36

> Hihi, jamen det vedstår jeg skam gerne, en ren oldsag

Ja !!!!

Hvad er det man plejer at sige ........

"Så længe det knirker, så holder det ! "

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F

Fra : Denise

Dato : 07-10-02 16:46

"Niller" <nielsras@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja !!!!
>
> Hvad er det man plejer at sige ........
>
> "Så længe det knirker, så holder det ! "

Fik du så lidt ram på mig nu, eller hvad ?

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002

Fra : Niller

Dato : 07-10-02 18:19

> Fik du så lidt ram på mig nu, eller hvad ?

Hvaaa..... gik du sukkerkold ? *G*

Jeg var med til bakkelukningen i år, hvor jeg mødte Dennis og Ulla.

Det var første gang for mit vedkommende, og jeg syntes det var en fed
oplevelse !!!

Det er nu noget særligt når tusindvis af maskiner starter op samtidigt ! jeg
tror jeg de første 5 min. inhalerede hvad der svarer til en karton smøger

Og så stod der en kødrand af mennesker hele vejen ud til bakken, der vinkede
til dem der kørte forbi.

Så, jeg vil sige at det er en fornøjelse at få lov at "hilse" på en af
veteranerne.....godt initiativ !!!!!

Det undrer mig bare at du ikke gider at deltage mere ???

Fra : Denise

Dato : 07-10-02 18:50

> [...]
> veteranerne.....godt initiativ !!!!!
>
> Det undrer mig bare at du ikke gider at deltage mere ???

Jamen, følelsen kan jeg da sagtens huske, jeg har bare prøvet det så mange
gange, og det var jo endnu sjovere når vi først var derude, alt det halløj
man lavede og dem man gik sammen med, dem kendte man stort set alle sammen.
Følelsen var der jo altid når vi kørte ture, det var jo ligefør der var
bilsammenstød når vi kom forskellige steder, og sammenstimling af mennesker.
Nu er det jo bare en stor masse der kører, hvor vi jo var så få, at vi var
individualister - hmm måske lidt dårligt forklaret. Men hvad laver I så når
I er derude, går I en runde og kører så hjem ? Eller er det bare for turens
skyld ?
Nej, jeg gider ikke deltage, jeg synes der er så mange, at al det sjove er
væk
Så jeg nøjes med at komme ind på 211 og hilse på alle de gamle, da den
lukkede var jeg godt nok ikke der inde, der var jeg lige kommet hjem fra
Canada. Men da de åbnede var jeg derinde, og en af vennerne kom på et
løbehjul med motor, hold kæft hvor vi grinede.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002

Fra : Niller

Dato : 07-10-02 19:40

> Men hvad laver I så når
> I er derude, går I en runde og kører så hjem ? Eller er det bare for
turens
> skyld ?

Både og.
Jeg var derinde sammen med singleklubben, vi havde bestilt bord på Balkon
51, hvor vi spiste og hyggede os.
Det er en tilbagevendende begivenhed og en af årets højdepunkter i klubben.

På vejen hjem kl. ca. 00.30 kørte vi "lidt" for stærkt, ham der kørte
forrest fik bøden !! (1500,-)

Godt nok tåbeligt !!! Vi _ved_ jo at panserne ligger og lurer i krattet ved
strandvejen på det tidspunkt !!

Da vi så var kommet rundt i svinget, og de var ude af syne, vred han på
håndtaget igen......for som han sagde
" Jeg skal sgu da have noget for pengene" *GG*

Men der var jeg altså stået af .... man skal sgu ikke friste skæbnen !!!

> Nej, jeg gider ikke deltage, jeg synes der er så mange, at al det sjove er
væk

Det at der er mange, er det jeg syntes er det sjove

Det er jo det eneste tidspunkt på året hvor MC'ere fra hele landet mødes på
samme tid.

Og så er det en god måde at promovere motorcykling på. Jeg er sikker på at
der er mange der bliver inspireret af at se på.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 07-10-02 12:30

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

<snip>
spændende historie om drengestreger og bakkeåbning
<snip>

Ahhh, fedt! Jeg elsker historier om gamle dage.. drengestreger og ballade...
Tak for historien Denise, nu ved jeg hvorfor det er jeg glæder mig til at få
kort og være med ;)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-10-02 16:25

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan desværre ikke bidrage med teknik/mekanik ... men så lidt historie
> da

Ja, det skal jeg da love for du kan!
Det jeg er helt vild med fra DFM, er at der altid er en eller anden som
faktisk VED noget alle vi andre kun har hørt rygter om. Herinde får man ikke
rygter og vandrehistorier, man får viden!

(En eller anden dag dukker der en op herinde, som kan fortælle at
Grauballemanden var ham faldt ned fra et træ lørdag aften, og brækkede
halsen - og det var altså sådan han døde)

Mvh.
Rittig
(Som aldrig har været med til bakkelukning)

Fra : Denise

Dato : 07-10-02 17:22

> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det skal jeg da love for du kan!

Ork, jeg kan skam rigtig mange så længe hukommelsen altså rækker, bare kom
> [...]

ikke
> rygter og vandrehistorier, man får viden!

Ja, og er det ikke viden man får, så skal nogle nok kunne modbevise det

> (En eller anden dag dukker der en op herinde, som kan fortælle at
> Grauballemanden var ham faldt ned fra et træ lørdag aften, og brækkede
> halsen - og det var altså sådan han døde)

LOL

> Mvh.
> Rittig
> (Som aldrig har været med til bakkelukning)

Jeg har heller ikke været til en bakkeåbning/lukning siden jeg kørte sidst,
og jeg tror ikke du går glip af noget med det virvar der er i dag. Men det
kan være de andre kan fortælle lidt om hvad der foregår når de kommer derud,
og hvorfor de egentlig gider køre i det roderi, med en masse man ikke
kender.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-10-02 19:04

On Mon, 7 Oct 2002 17:25:12 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig.

>(En eller anden dag dukker der en op herinde, som kan fortælle at
>Grauballemanden var ham faldt ned fra et træ lørdag aften, og brækkede
>halsen - og det var altså sådan han døde)

Jeg får nogle gange skylden for alle ulykkerne, så jeg forventer at
jeg en dag får skyld for mordet på Grauballemanden

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-10-02 19:06

"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg får nogle gange skylden for alle ulykkerne, så jeg forventer at
> jeg en dag får skyld for mordet på Grauballemanden

Hmm... Var det en tilståelse?

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-10-02 22:07

On Mon, 7 Oct 2002 20:05:41 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig

>Hmm... Var det en tilståelse?

Kun halvvejs - Jeg skal lige have dispentation for dåbsattesten først

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-10-02 08:58

Steen Gruby wrote ...
> [...]
>
> Hej Rittig.

> Jeg får nogle gange skylden for alle ulykkerne, så
> jeg forventer at jeg en dag får skyld for mordet på

Er I ikke også nogenlunde jævnaldrende?

Undskyld. Jeg tager min jakke og går.

--
Mikkel