/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Returret
Fra : news


Dato : 06-10-02 22:52

Er det ikke lige meget hvad firmaer skriver på deres hjemmeside,
så er fortrydelsesretten 14 dage?

Mvh Peter



 
 
rea721 (06-10-2002)
Kommentar
Fra : rea721


Dato : 06-10-02 23:00

news wrote:
> Er det ikke lige meget hvad firmaer skriver på deres hjemmeside,
> så er fortrydelsesretten 14 dage?

Hvad nu hvis de skriver 30 dages fortrydelsesret...fastholder du så kun de
14

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


Povl H. Pedersen (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 06-10-02 23:06

In article <3da0b085$0$69029$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, news wrote:
> Er det ikke lige meget hvad firmaer skriver på deres hjemmeside,
> så er fortrydelsesretten 14 dage?

Hvis de skriver mindre, så er de sandsynligvis så tvivlsomme, og
på kandt med loven at man bør handle andre steder.

Der er 14 dages returret, og de må ifølge loven ikke skrive
mindre, eksempelvis 8 dage.

Bertel Lund Hansen (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-10-02 23:13

Povl H. Pedersen skrev:

>Der er 14 dages returret, og de må ifølge loven ikke skrive
>mindre, eksempelvis 8 dage.

.... forudsat at vi snakker om fjernsalg.

<PEDANTMODUS>
De må skrive et vilkårligt antal dage på deres hjemmeside. Det er
ikke forbudt. Det gælder bare ikke hvis det er mindre end 14
dage.
</PEDANTMODUS>

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Peter Bjerre Rosa (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 06-10-02 23:45

Bertel Lund Hansen skrev:

> De må skrive et vilkårligt antal dage på deres hjemmeside. Det er
> ikke forbudt.

Er det ikke i strid med god markedsføring?

--
Mvh. Peter
"Remember to let him hit you an even number of times so you don't get
amnesia!"


Bertel Lund Hansen (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 07-10-02 06:14

Peter Bjerre Rosa skrev:

>Er det ikke i strid med god markedsføring?

Nå jo.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Peter G C (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-10-02 07:30

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:r8d1qukevujbmcu0sc0vin1ttj7o56vesf@news.telia.dk...

[klip]

> <PEDANTMODUS>
> De må skrive et vilkårligt antal dage på deres hjemmeside. Det er
> ikke forbudt. Det gælder bare ikke hvis det er mindre end 14
> dage.
> </PEDANTMODUS>

Det er formentlig forbudt at skive, at returretten gælder i mindre end 14
dage - det vil nok stride mod markedsføringslovens § 1.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Morten Rasmussen (10-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Rasmussen


Dato : 10-10-02 16:22


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:anr9eo$930$1@tux.netsite.dk...
> "Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> news:r8d1qukevujbmcu0sc0vin1ttj7o56vesf@news.telia.dk...
>
> [klip]
>
> > <PEDANTMODUS>
> > De må skrive et vilkårligt antal dage på deres hjemmeside. Det er
> > ikke forbudt. Det gælder bare ikke hvis det er mindre end 14
> > dage.
> > </PEDANTMODUS>
>
> Det er formentlig forbudt at skive, at returretten gælder i mindre end 14
> dage - det vil nok stride mod markedsføringslovens § 1.
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com
>
>

Og som bonus for kunden op til 3 måneders returret, hvis han ikke får
fremsendt materialet om de 14 dages returret.



Arne Feldborg (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Arne Feldborg


Dato : 07-10-02 00:34

"news" <no@reply.com> skrev Sun, 6 Oct 2002 23:52:07 +0200

>Er det ikke lige meget hvad firmaer skriver på deres hjemmeside,
>så er fortrydelsesretten 14 dage?
>
Kun ved postordre. Hvis du afhenter varen i butikken er der i princippet
ikke nogen fortrydelsesret overhovedet.

Men i begge tilfælde kan forretningen naturligvis ændre dette til
kundens fordel.


--
mvh, A:\Feldborg

http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/opslag/
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/download/

PHK (07-10-2002)
Kommentar
Fra : PHK


Dato : 07-10-02 10:02


"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
news:bsh1qu4v7sbphicnios67ho32n55b5khdq@news.tele.dk...
> "news" <no@reply.com> skrev Sun, 6 Oct 2002 23:52:07 +0200
>
> >Er det ikke lige meget hvad firmaer skriver på deres hjemmeside,
> >så er fortrydelsesretten 14 dage?
> >
> Kun ved postordre. Hvis du afhenter varen i butikken er der i princippet
> ikke nogen fortrydelsesret overhovedet.

Og hvis forretningen bringer ud?

Returretten er formentlig tænkt brugt til at kunden kan finde ud af hvad det
egentlig er man har købt.

Kommer forretningen ud med indkøbene, hvad så? Kan kunden så fortryde efter
14 dage, på stedet, eller slet ikke?


--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)



jacob nielsen (07-10-2002)
Kommentar
Fra : jacob nielsen


Dato : 07-10-02 10:30

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message
news:3da14d75$0$84319$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > Kun ved postordre. Hvis du afhenter varen i butikken er der i princippet
> > ikke nogen fortrydelsesret overhovedet.
>
> Og hvis forretningen bringer ud?
>
> Returretten er formentlig tænkt brugt til at kunden kan finde ud af hvad
det
> egentlig er man har købt.
>
> Kommer forretningen ud med indkøbene, hvad så? Kan kunden så fortryde
efter
> 14 dage, på stedet, eller slet ikke?

Det kommer an på, om der er tale om et fjernsalg eller ej. Har du indgået
aftalen over telefonen, nettet eller lignende, har du fortrydelsesret
uanset, hvem der bringer salgsgenstanden ud til dig. Har du derimod indgået
aftalen i forretningen og herunder aftalt, at de skal bringe salgsgenstanden
ud, har du ikke fortrydelsesret.

Mvh.
Jacob



Jan Pedersen (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Jan Pedersen


Dato : 07-10-02 17:30


:: Det kommer an på, om der er tale om et fjernsalg eller ej. Har du
:: indgået aftalen over telefonen, nettet eller lignende, har du
:: fortrydelsesret uanset, hvem der bringer salgsgenstanden ud til dig.
:: Har du derimod indgået aftalen i forretningen og herunder aftalt, at
:: de skal bringe salgsgenstanden ud, har du ikke fortrydelsesret.

Nej så glæd jer til Kvickly Xtras nye servicekoncept, det siger nemlig at
man bytter alt, uanset vare, købstidspunkt og købs sted ! Kort sagt man
bytter alle vare du kommer med.

Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...
Blomst 92159636



Henning (07-10-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 07-10-02 21:29


>> Returretten er formentlig tænkt brugt til at kunden kan finde ud af hvad
>det
>> egentlig er man har købt.
>>
>> Kommer forretningen ud med indkøbene, hvad så? Kan kunden så fortryde
>efter
>> 14 dage, på stedet, eller slet ikke?
>
>Det kommer an på, om der er tale om et fjernsalg eller ej. Har du indgået
>aftalen over telefonen, nettet eller lignende, har du fortrydelsesret
>uanset, hvem der bringer salgsgenstanden ud til dig.
Ikke helt korrekt - er butikkens område normalt ikke
postordre/udbringning, gælder reglen ikke.
Klippet fra Forbrugerstyrelsens side:
"Postordresalg
Når en erhvervsdrivende i en annonce, i en brochure på Internettet
eller lignende steder reklamerer med, at han sender varer, der
bestilles pr. brev, kupon, over Internettet, telefonisk e.l., kaldes
det postordresalg.
Det er derimod ikke postordresalg, hvis du fx telefonisk bestiller en
vare i en butik, der normalt kun sælger varer "over disken".
"



Henning
hsb(at)image.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste