Tastaturlås på Motorola (Timeport)
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-02 19:55

Hej Alle
Jeg har fået mig en Motorola Timeport og ville høre om der er nogen der ved
hvordan man låser tastaturet så man ikke ringer til folk når den ligger i
lommen

Bibsen

Fra : Fischer

Dato : 06-10-02 20:44

> Jeg har fået mig en Motorola Timeport og ville høre om der
> er nogen der ved hvordan man låser tastaturet så man ikke
> ringer til folk når den ligger i lommen

Nu kunne der jo være forskel på de forskellige modeller, så det var nok en
fordel hvis du skrev hvilken det drejer sig om.

På en Timeport 260 er der ikke en direkte tastaturlås, men telefonlåsen
('Indstilling af telefon' -> 'Telefonlås') kan bruges.
Den låser i al fald telefonen / tastaturet så den ikke kan ringe op fra
lommen, men du skal så taste en kode (4 cifre) for at åbne/bruge den igen.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-02 10:11

> Nu kunne der jo være forskel på de forskellige modeller, så det var nok en
> fordel hvis du skrev hvilken det drejer sig om.

Ved det lyder latterligt, men jeg kan faktisk ikke finde modellen.
Den er med GPRS.. Hjælper det ??

> [...]
> lommen, men du skal så taste en kode (4 cifre) for at åbne/bruge den igen.

Den funktion har jeg også fundet, men så når jeg aldrig at tage telefonen :)

Btw. er det ligemeget hvor mange gange man taster denne kode forkert..??

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-10-02 21:44

On Sun, 6 Oct 2002 20:55:27 +0200, "Brian Ibsen" <None> wrote:

> [...]
>hvordan man låser tastaturet så man ikke ringer til folk når den ligger i

Tryk på * og # på samme tid så låser den, og det samme for at låse op.

Kurt Brixen

Fra : Fischer

Dato : 07-10-02 05:18

> Tryk på * og # på samme tid så låser den, og det samme
> for at låse op.

Tak for tippet.
Jeg har selv en T260 og har ikke kunnet finde denne funktion ..... jeg har
endda haft manualen fremme og har bladret sporatisk i den !!!

Mit problem er, at jeg har brugt Ericsson i mange år, og nu mangler vi så
bare at Motorola får en automatisk tastelås som den Ericsson har haft siden
nogle af de første lomme-modeller.

*Fischer

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-10-02 05:48

On Mon, 7 Oct 2002 06:17:54 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>Mit problem er, at jeg har brugt Ericsson i mange år, og nu mangler vi så
>bare at Motorola får en automatisk tastelås som den Ericsson har haft siden
>nogle af de første lomme-modeller.

Ja, Motorola er anderledes. Jeg har også en Timeport 260 nu, men det
er den 2. Motorola.

Du har forhåbentlig fundet ud af hurtigmenuen på Motorola?
Man trykker "Pil op" og et tal, så kommer man ind i det mest
almindelige funktioner - de vises som et ikon, men kan også vælges med
tallene. Ikonerne kan skiftes ud med dem man selv bruger mest.

Kurt Brixen

Fra : Fischer

Dato : 07-10-02 07:51

> Du har forhåbentlig fundet ud af hurtigmenuen på Motorola?

Yep.
Den er ret smart.

*Fischer

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-10-02 07:26

Brian Ibsen skrev i et tidliger indlæg:

> Hej Alle
> Jeg har fået mig en Motorola Timeport og ville høre om der er nogen
> der ved hvordan man låser tastaturet så man ikke ringer til folk når
> den ligger i lommen

Smid den telefon på lossepladsen.
Det er den meste skod telefon som jeg har haft. Menuen er det rene
volapy den er ikke så nem at finde rundt i.
Lyden er ikke så god. Den kan kun holde strøm i 1,5 dage.
Menuen er den samme som de brugte i den første 5200 som jeg havde.
Jeg har en 260 timesport med GPRS
Jeg har haft en nokia 1610-3210-6110-6210 Min 3210 som jeg bruger nu er
bedre i lyden end Motorolaen.
På Motorolaen bruger jeg Orange og det er ikke noget at skrive om. Sikke
da noget lort.
Nogle gange er der signal nogen gange er der ikke.

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Fischer

Dato : 07-10-02 08:10

> Smid den telefon på lossepladsen.

Rend og hop!

> Det er den meste skod telefon som jeg har haft. Menuen er det rene
> volapy den er ikke så nem at finde rundt i.

Jeg undrer mig tit over hvordan Nokia-brugere udvikler en manglende evne til
at bruge andre telefoner.

> Lyden er ikke så god.

Den er fremragende.

> Den kan kun holde strøm i 1,5 dage.

Min holder en uge.

> Don´t feed the TROLL

Det gør jeg så alligevel ......

*Fischer

Fra : Birkoff

Dato : 07-10-02 14:28

> Jeg undrer mig tit over hvordan Nokia-brugere udvikler en manglende evne
til
> at bruge andre telefoner.

HØRT!!
MVH Birkoff

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-10-02 17:37

Fischer skrev i et tidliger indlæg:

> Min holder en uge.

Hvilket selskab bruger du?
Med Orange kan den kun holde 1-2 dage.

Lars Raaby

Fra : Fischer

Dato : 07-10-02 18:49

> Hvilket selskab bruger du?

Telmore - altså TDC's net.

> Med Orange kan den kun holde 1-2 dage.

Du bor måske et sted hvor Orange kun netop kan dække. Altså kraftig
sendestyrke på din telefon + evt. springen fra Orange til Sonofon.

*Fischer

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-10-02 19:04

Fischer skrev i et tidliger indlæg:

> Du bor måske et sted hvor Orange kun netop kan dække. Altså kraftig
> sendestyrke på din telefon + evt. springen fra Orange til Sonofon.

Ja både og. Jeg bor over for en Orange antenne og hjemme er der
selfølgelig meget signal.
Nu er det sådan at jeg bruger telefonen på mit arbejde hvor jeg køre
meget rundt i landet.
Orange dække ikke så godt der hvor jeg køre så derfor hopper den frem og
tilbage mellem orange og sonofon. Nogle gange er der signal nogen gange
er der ikke.
Jeg har selv Telmore privat så jeg ved godt hvordan de dækker.

Lars Raaby

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-02 10:13

> Smid den telefon på lossepladsen.

Faktisk syntes jeg den er ok.
Jeg er normalt bruger af Nokia, men har lånt denne da jeg havde brug for en
GSM1900 da jeg rejser på ferie i USA...