Office 2k DA : Tysk grammatikkontrol
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-10-02 18:40

Et simpelt spørgsmål: Følger der tysk grammatik/stavekontrol med den danske
version af Ofice 2k DA ?

Eller skal man have fat i multilanguage-pack eller de seperate ordbøger til
MS Office ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-10-02 18:51

Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid> skrev:

>Et simpelt spørgsmål: Følger der tysk grammatik/stavekontrol med den danske
>version af Ofice 2k DA ?

Den fulgte med min. "DA"? Min er Office 2000 Premium, men jeg /mener/
den følger med alle danske udgaver, ligesom den engelske.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-10-02 20:22

Peter Loumann wrote :

> Den fulgte med min. "DA"?

"DA" = dansk

> Min er Office 2000 Premium, men jeg /mener/
> den følger med alle danske udgaver, ligesom den engelske.

Jeg har Office 2k Premium på engelsk, men der er "kun" stavekontrol samt
grammatikkontrol med til Engelsk, fransk og spansk.

Er der nogen ,der kender til en side ved Microsoft, der fortæller, hvilke
sprog der er stavekontrol til i de enkelte sprog-versioner af Office ?

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-10-02 20:58

Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid> skrev:

>Jeg har Office 2k Premium på engelsk, men der er "kun" stavekontrol samt
>grammatikkontrol med til Engelsk, fransk og spansk.

Ja. I den danske kun til dansk (kun stave-), erng. og tysk.

>Er der nogen ,der kender til en side ved Microsoft, der fortæller, hvilke
>sprog der er stavekontrol til i de enkelte sprog-versioner af Office ?

Ikke jeg, men regn du bare med, hvad jeg siger ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-10-02 21:32

Peter Loumann wrote :

> Ja. I den danske kun til dansk (kun stave-), erng. og tysk.

> Ikke jeg, men regn du bare med, hvad jeg siger ...

jeg har såmænd ike tvivlet på dit ord - det var mere, hvis du nu ikke
vidste det, at det var rart at kunne se lidt på deres site. Anyway -
jeg fandt det selv [1].

.... selvom $79,95 [2] godt nok er mange penge for at få stavekontrol på
tysk ...

[1]
http://www.microsoft.com/office/previous/deployment/worldwide/proofing.asp

[2]
http://shop.microsoft.com/Referral/Productinfo.asp?siteID=771

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-10-02 21:44

> [...]

>jeg har såmænd ike tvivlet på dit ord - det var mere, hvis du nu ikke
>vidste det, at det var rart at kunne se lidt på deres site. Anyway -

Ja, der står det jo sort på gult/hvidt:
Danish: Danish, German, English

>... selvom $79,95 [2] godt nok er mange penge for at få stavekontrol på
>tysk ...

Ja, men det kan du jo så være ligeglad med, hvis det kun er engelsk og
tyk, du er ude efter.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Heidi

Dato : 06-10-02 21:02

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse news:Xns929FC82017093spamstocholmdk@192.38.208.81...
> [...]
> version af Ofice 2k DA ?
>
> Eller skal man have fat i multilanguage-pack eller de seperate ordbøger til

Jeg har næsten lige installeret Office2000, og så vidt jeg husker, skal
du vælge den installation, hvor du selv angiver hvad der skal installeres.
Dvs. ikke den hurtige automatiske.
Så skulle det være muligt at angive at man vil installere tysk
kontrol (jeg har lige tjekket med et word-dokument, og det virker fint
nok).

Jeg ved ikke om det kan installeres separat efterfølgende, men så
ligger det måske på en af ekstra-cd'erne...

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,