betaling pr. efterkrav fra Tyskland
Fra : Søren N

Dato : 06-10-02 17:52

Nogen ide om der kommer ekstra gebyr på??
Jeg regner med at pakken ikke vejer mere end 2 kg. = 7.70 euro og
nachnahme(efterkravsgebyr) koster 3,58 euro.. kommer der mere på??
Hvad med betalingen??

--
M.v.h
Søren Nistrup

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-10-02 18:12

"Søren N" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg regner med at pakken ikke vejer mere end 2 kg. = 7.70 euro og
> nachnahme(efterkravsgebyr) koster 3,58 euro.. kommer der mere på??

Jeg gav 100Kr i gebyr til post dk, for at modtage en pakke fra tyskland...

Så jo, det er sgu ret dyrt!

Lav lige din Signatur liidt mindre...

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Søren N

Dato : 06-10-02 18:34

Hvilken type forsendelse blev der brugt??
M.v.h
Søren Nistrup

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-10-02 21:15

> Hvilken type forsendelse blev der brugt??
> M.v.h
> Søren Nistrup

Efterkrav som du forespurgte!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 06-10-02 18:31

Hej Søren

Har købt en del stumper i Tyskland hos private. Der er flere muligheder for
betaling, og det er s.... dyrt. Post DK skal have 100,- for at sende pengene
tilbage og hvis du sender en international check skal du være opmærksom på,
at modtagerlandets banker opkræver en grbyur på ? 10,- for at indløse.
Sender du penge med Western Union er gebyret procentvist temmelig højt!

Den billigste måde at betale i Tyskland på er at sende kontanter i
værdibrev. Hvia du køber ? i x-change er der ikke noget gebyr og portoen
udgør ca 65 kr. Men det kræver naturligvis at du har tillid til sælger.

En Swift pr. bank koster ca 100,- herhjemme og modtagerbanken tager sig osse
betalt med ca 10 ? og så er man jo lige vidt!

Endelig findes der en overførselmulighed pr. internet (pay-pal??) som
imidlertid kræver at modtageren er indforstået med at oprette en konto i
paypal.

Så i år 2002!!! er den letteste og billigste mulighed at sende pengene med
fodpost - og som værdibrev (det er ikke tilladt at sende penge i tyskland
med rekomanderet post!)

Good luck!

Hans

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 06-10-02 18:33

UPS Eurotegnet kan ikke vises i NG - der er istedet ?...

mvh

Hans

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-10-02 22:48

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> writes:

> UPS Eurotegnet kan ikke vises i NG - der er istedet ?...

Jo det kan, du skal blot konfigurere din newsreader til at sende en
korrekt header for hvilket tegnsæt du bruger. Når du vil bruge
Euro-tegnet skal du bruge ISO-8859-15 eller utf-8.

Du kan finde mere hjælp til din newsreader på
<http://www.kommunalbastards.org/oe/>, i denne anledning tænker jeg
specielt på <http://www.kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>.

Bare for at vise at Euro-tegn skam fint kan vises i nyhedsgrupperne,
så er der et af slagsen her: €

--
Jacob - www.bunk.cc
If you knew what to say next, would you say it?

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 06-10-02 22:12

> [...]
> Søren Nistrup
> 6400 Sønderborg
> ´85 vw Golf gti med 16v motor, ´88 Kawasaki gpx750R

Har gennem tiden købt en del varer i Tyskland til min aldersstegne DKW.
Det billigste er hvis firmaet har en e-handel side, der tillader at du
betaler med kreditkort (Mastercard, Visa, etc.).
Alternativt kan du - men absolut alene til firmaer du har meget tillid til -
meddele dem dit kreditkortnummer og hvor stort et beløb de må trække.
Efterkravsgebyret til PostDanmark er for stort og Bankcheck er også for
dyre.

Med vemlig hilsen, en der (endnu) aldrig er blevet snydt
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
Honda CB500T (1976)

Fra : Buck

Dato : 07-10-02 07:42

Søren!
Når du nu bor så tæt på grænsen, så kan du bestille pr. efterkrav til
Posthuset i Flensborg og så køre derned og hente varerne. (Det hedder vist
nok "Post Stande" eller "Post Restande" eller sådan noget...)
På den måde kommer der ikke udenlands gebyr på.
Det kræver blot at du får leverandøren til at sige ca. hvornår de sender
pakken, for Posthuset vil kun have pakken liggende i nogle dage...

> Hvad med betalingen??

Betaling ordner du så bare når du henter pakken på posthuset. Jeg mener de
tager danske sedler dernede.

> ´85 vw Golf gti med 16v motor, ´88 Kawasaki gpx750R
> ´88 Kawasaki zx10

Er det dig jeg møder hver morgen i Dybbøl på en rød/brun/lilla kawa?
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Søren N

Dato : 07-10-02 19:07

Næh, jeg har en Kawagrøn gpx 750R og en rød golf 2 , jeg kører Fra
Sønderborg til Danfoss i Nordborg
M.v.h
Søren Nistrup