Problem vedr. udlevering af personlige uge~
Fra : BlackScorpion

Dato : 06-10-02 17:41

Hej alle jer der nu er her. ;)

jeg er rendt ind i et problem med min eks kæreste, jeg har nogle ting
stående hos hende som vi aftalte kunne blive stående da jeg flyttede for ca.
1 år, nu nægter hun mig adgang til alt hvad jeg har.

dette inkludere computer dele (som jeg har papirer på), møbler vi aftalte
var mine da jeg flyttede som vi har købt i fællesskab.

og andre personlige ting som har effektværdi for mig.

Nogle der ved hvad jeg skal gøre??

nogle siger at hvis jeg smider politi og advokat på, så bliver tingene delt
imellem os da det er noget vi har købt sammen.

Andre siger at det først træder i kraft når vi har boet sammen i mere end 2
år.

- BlackScorpion.

Fra : Peter G C

Dato : 06-10-02 19:14

BlackScorpion skrev i news:anpp33$ph2$1@news.cybercity.dk

[klip]

> Nogle der ved hvad jeg skal gøre??

Gå til advokat. Det er ikke en sag for politiet.

> nogle siger at hvis jeg smider politi og advokat på, så bliver
> tingene delt imellem os da det er noget vi har købt sammen.

Det afhænger, hvem der ejer tingene.

> Andre siger at det først træder i kraft når vi har boet sammen i mere
> end 2 år.

Der gælder ingen to års regel.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BlackScorpion

Dato : 06-10-02 20:41

Hej Peter.

Tingene er købt og betalt af mit, og på papir'ne til møblerne, står der mit
navn på, og mig der skrev under da vi modtog dem.

Ang. de computer dele er det mine, nogle jeg har købt før jeg lærte hende at
kende.

Det jeg sådan set bare vil vide er om det kan betale sig at gå til en
advokat, og om hvem der kommer til at betale gildet i sidste omgang?

- BlackScorpion.

Fra : Peter G C

Dato : 07-10-02 07:28

"BlackScorpion" <dsl80391@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> navn på, og mig der skrev under da vi modtog dem.
>
> Ang. de computer dele er det mine, nogle jeg har købt før jeg lærte hende

Fint - så kan du jo bevise, at tingene er dine... vil jeg umiddelbart tro

> Det jeg sådan set bare vil vide er om det kan betale sig at gå til en
> advokat, og om hvem der kommer til at betale gildet i sidste omgang?

Jeps - bare afsted. Din eks-kæreste kommer formentlig til at betale de
fleste af omkostningerne, men du må sikkert også selv punge ud. Tal med
advokaten om det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BlackScorpion

Dato : 07-10-02 13:03

Hej Peter.

Tak for dit svar, jeg tror da jeg vil opsøge en advokat hurtigst muligt, da
vi snakker om en net sum på næsten 10.000 som jeg smider ud af vinduet.

mit eneste problem, er bare om jeg kan få udleveret de papirer fra jysk
sengetøjslager, da jeg ikke har den faktura jeg fik dengang. :(