Oliefyrskedel/Tasso
Fra : Per Vinther

Dato : 06-10-02 16:56

Hej i gruppen.

Hermed en lille forespørgsel ang. varmtvandsbeholder til et TASSO
oliefyrsunit af mærket MS 20.

Vi har et gl. pladejernsanlæg (HS TARM) på ca. 33 år som stadig kører
perfekt, men, men - en skønne dag er det forbi og kedelen bliver utæt.

En af mine kollegaer overgik til fjernvarme og havde derfor ovennævnte anlæg
til salg, som vi så købte (2500,-)

Selve oliefyrskedelen er perfekt, men varmtvandsbeholderen!!!

Der sidder et rundt dæksel på forsiden af kedelen(varmtvandsbeholderen) som
er sammenbygget med spiralen som går ind i varmtvandsbeholderen. Når man
afmonterer alle de bolte skulle man kunne trække spiralen ud og rense
varmtvandsbeholderen for kalk. Men ak,- jeg brugte næsten 3 timer på at
banke kalk af spiralen for at få den ud. Efterfølgende kunne jeg tømme
beholderen for 3 spandefulde kalk.
Indvendig er beholderen fra ny af belagt med en hvid belægning, men den gik
af i store flager. Den indvendige del af beholderen er meget rusten og
spiralen er udvendig stadig meget fyldt med kalk.

Mit spørgsmål er: Kan jeg forsvare at bruge varmvandtsbeholderen selvom den
er rusten indvendig og er tæt nu?
Hvis ikke, er der nogen som har et bud på prisen på en ny med spiral? (Har
ledt på internettet men ikke fundet noget. En VVS forretning skal nok
fortælle den RIGTIGE pris (hvis I forstår)

Mvh.

Per

PS. Evt svar på min emailadr.

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-10-02 18:35

"Per Vinther" <per.vinther@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen.
>
> Hermed en lille forespørgsel ang. varmtvandsbeholder til et TASSO
> oliefyrsunit af mærket MS 20.

....var det ikke "nemmere" at købe en elvandvarmer - du kan spare en
tankfuld olie om året (om sommeren)?
Hans

Fra : Jakob Bock

Dato : 06-10-02 18:48

Hans Paulin skrev:

> ...var det ikke "nemmere" at købe en elvandvarmer - du kan spare en
> tankfuld olie om året (om sommeren)?

Endnu bedre: Bade i koldt vand, og kog vand til opvasken.

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-10-02 18:50