ADO Cursors & Locks
Fra : bfp

Dato : 06-10-02 16:28

Hej Newsgroup.

Jeg har et lille problem jeg gerne vil have hjælp til.

Jeg har et database jeg tilgå fra to VB application vha ADO. Jeg bruger ikke
DNS eller noget, bare en simpel connecstring.

Når jeg åbner databasen fra den ene applikation vises alle poster. I den
anden applikation åbner jeg ligeledes et recordset, som jeg derefter fylder
extra data i og updater det. Er det muligt at disse ændringer kan afspejles
i den første applikation, uden at åbne recordsættet igen (men bare ved at
genopfylde min liste)?

Desuden. Er det muligt at låse databasen, således den anden applikation ikke
kan læse fra databasen, før låsen er frigivet i den første applikation?

Mvh

bfp

Fra : Snedker

Dato : 07-10-02 22:09

On Sun, 6 Oct 2002 17:28:00 +0200, "bfp" <none@none.tele.dk> wrote:

> Er det muligt at disse ændringer kan afspejles
>i den første applikation, uden at åbne recordsættet igen (men bare ved at
>genopfylde min liste)?

Nej. Der skal gen-forespørges på recordset'et for at afspejle
ændringer.

Men det kan gøres simpelt med en timer, der efter udløb har en:
rs.Requery

/Snedker
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer