Tema: Sørøver
Fra : joens_net

Dato : 06-10-02 15:22

Hejsa

Jeg skal holde fødselsdag for venner og veninder. Der er sendt flaskepost
ud, og jeg venter nu på svar...

Men hvad skal jeg lave af mad?
Det skal være noget der lugte lidt af fisk og pirater...
Landgangsbrød og skibberlabskov er jo oplagt, men måske ikke lige den
største kulinariske oplevelse...

Har I nogle forslag, som kan laves til 12 personer, uden at jeg skal være i
køkkenet fra nu af og frem til den 19. oktober, så er I velkomne til at
skrive dem

/J

Fra : itgrafen

Dato : 06-10-02 15:34

en skattekiste med fisk i folie (foliepakkede ørreder med hvidløg og svampe
bagt i ovn), og bagte kartofler i foliepakker.
beskøjter eller kiks der ligner beskøjter og en eller anden konkurence for
at få ost til kiksene.
måske også noget med en velkomstdrik der ligner vand og beskøjter. det kunne
være kiks og
en drink af vand og uozu.
bare et par forslag
ellers vil det nok være fint med noget der kan se lidt råt ud, hvad med
kyllingesteg, hvor du ligger
et par fjer på fadet, og nogle grove grønsager.
noget der er lavet i en stegeso og serveret i stegesoen, er også en ide.
vil du ha flere

vh
dorthe

Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 07-10-02 10:01

itgrafen <dorthe@itgrafen.dk> skrev:
>en skattekiste med fisk i folie
>(foliepakkede ørreder med hvidløg og svampe
>bagt i ovn), og bagte kartofler i foliepakker.

God idé

>beskøjter eller kiks der ligner
>beskøjter og en eller anden
>konkurence for
>at få ost til kiksene.

Kan ikke lige forstå det med konkurrencen...

>måske også noget med en velkomstdrik
>der ligner vand og beskøjter. det kunne
>være kiks og
>en drink af vand og uozu.

Igen en god idé - kan bare ikke selv lide ouzo, så det bliver nok rom

og klar sodavand i stedet...

>ellers vil det nok være fint med
>noget der kan se lidt råt ud, hvad med
>kyllingesteg, hvor du ligger
>et par fjer på fadet, og nogle grove grønsager.

Du er jo fuld af gode idéer

>noget der er lavet i en stegeso og
>serveret i stegesoen, er også en ide.

Jeg ved ikke lige hvad en stegeso er, men jeg tror nu nok jeg ved
hvad du mener med det

>vil du ha flere

Gerne - hvis du har flere på lager, især deserten er jeg meget i
tvivl om. Det eneste jeg selv kan komme på er frisk frugt (u)
ordentligt serveret på træskærebræt med råcreme...

/J

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-10-02 18:00

Den kylling er vel stegt papegøje???

> Gerne - hvis du har flere på lager, især deserten er jeg meget i
> tvivl om.

Det er vel ikke sæson for kanonkugler (= æbleskiver) endnu?
Forslag: Redningsbåde med havskum (= appelsiner surprise):

Skær appelsiner over og pres dem forsigtigt.
Rør saften og hakket frugtkød i vanilleis.
Kom blandingen i de halve skaller
Stil dem i fryseren.
Pisk æggehvider med sukker til marengs og top op over isen, så den er helt
dækket.
Stilles i ovnen nogle minutter v. 225 grader, til marengsen er lysebrun.
Serveres straks, evt. pyntet med et lille karton-sejl på en tandstikker.

Du kan også gøre det samme med halverede ananas - så er det bare ikke handy
portionsanretninger.

Hilsen Inger