Flyt Tif-Filer fra en lokation til en ande~
Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-10-02 15:13

Har flere års programmerings erfaring og har nu kastet mig over VB.

Jeg har pt. et opgave, hvor jeg skal flytte nogle tif-filer fra en lokation
til en anden.

Har du en løsning vil jeg være meget glad

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-10-02 16:04

On Sun, 06 Oct 2002 16:12:49 +0200, Jesper Hansen wrote:

> Har flere års programmerings erfaring og har nu kastet mig over VB.
>
> Jeg har pt. et opgave, hvor jeg skal flytte nogle tif-filer fra en
> lokation til en anden.
>
> Har du en løsning vil jeg være meget glad
Hej Jesper

Du kan flytte en fil på følgende måde:

Dim gammeltNavn As String
Dim nytNavn As String

gammeltNavn = "c:\Minfil.txt"
nytNavn = "c:\NyFil.txt"

Name gammeltNavn As nytNavn

Eller først kopiere filen med FileCopy og derefter slette den oprindelige
fil med Kill.

Eller bruge FileSystemObject fra VB-script (her flyttes der en hel mappe).

Dim FileSys As FileSystemObject
Dim gammelMappe as Folder

Set FileSys = New FileSystemObject
Set gammelMappe = FileSys.GetFolder("c:\minMappe\")
gammelMappe.Move("c:\Nyplacering\")

Håber du kan bruge det til noget (Ovenstående er taget direkte fra
hovedet, så jeg tager forbehold for dårlig hukommelse).
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen