Eksport af e-mails i Outlook Express i Win~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 06-10-02 13:43

Hej

Hvordan eksporter man alle e-mails i alle mapper som en fil til disketter
eller zip-disketter eller andre medier for ikke at miste dem når man sletter
hele harddisken og importer dem tilbage igen bagefter?

Det er denne her funktion som jeg savner MEGET og har behov for det mange
mange gange.

Jeg har måttet gøre en ting som jeg ikke synes om - nemlig at eksportere
e-mails fra Outlook Express over til Outlook XP (fra Office XP-pakken) og så
eksportere til et medie fra Outlook XP og omvendt.
Men jeg kan ikke lide Outlook XP så jeg kun vil bruge Outlook Express som er
meget nemmere at bruge og forstår slet ikke Micrsoft ikke laver den meget
nyttige eksporter-funktion??

Jeg vil lige tilføje at jeg har prøvet at klikke på eksporter meddelelser i
menuen Filer i Outlook Express (når Outlook XP ikke er installeret på
harddisken) får jeg en fejlmeddelelse om at jeg ikke kan eksportere - det er
så træls at der ikke kommer nogle valgmuligheder såsom at gemme i
komprimeret fil etc!

På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-10-02 14:01

Bart Bendtsen wrote:

> Hvordan eksporter man alle e-mails i alle mapper som en fil til disketter
> eller zip-disketter eller andre medier for ikke at miste dem når man sletter
> hele harddisken og importer dem tilbage igen bagefter?

Nu bruger jeg ikke Outlook så jeg kan ikke blive helt specifik,
men i Netscape sætter man et user dir op hvor alle de
brugerspecifikke data ligger. I
c:\users\netscape\users\thomas_strandtoft\mail har jeg et par
filer der hedder hhv. inbox, inbox.snm, sent, sent.snm osv. Disse
filer indeholder de data jeg ser i de forskellige folders i
Netscape, så dem kan jeg zippe og gemme hvis jeg vil have en
backup.

Jeg er ret sikker på at OE har et lignende databibliotek,
sandsynligvis under c:\documents and settings\ et eller andet
sted. Led efter det rette underbibliotek og nap en kopi af det.
Når du har formatteret og geninstalleret lægger du de gemte data
tilbage og så bør tingene være på plads..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-10-02 14:52

Hej Bart Bendtsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> disketter eller zip-disketter eller andre medier for ikke at miste
> dem når man sletter hele harddisken og importer dem tilbage igen

Personligt zipper jeg filerne i Mail-folderen (altså harddiskens Mail-
folder) op. Hvis det er OE5 eller nyere hedder de noget med .dbx

Formatet er desværre indrettet, så vist kun OE selv kan importere dem
senere [1]. Men hvis du vil have dem i enkeltfiler (hver mail for sig),
kan <http://chattanooga.net/~scochran/DBXtract.htm> hjælpe dig.

[1] Mht. at importere dem igen er der en opskrift her:
<http://www.tomsterdam.com/insideOE/>, hvor du vælger hans FAQ.

--
Hygge fra Århus - Rudi