Jesus vil tilbedes i Ånd og sandhed.
Fra : erik larsen

Dato : 06-10-02 11:12

Jeg har lige set Benny Hinns tv udsendelse "thes is your day" hvor han
sammen med mange kirkeleder var i Jerusalem

Hvad jeg ikke forstår er, at man tager til Jerusalem for at tilbede Herren,
selvfølig forstår jeg turisterne der drager derned på eventyr, men voksne
prædikanter og Moses Hansen for den sags skyld, drager til Jerusalem stik
imod Jesus egne ord, at stedet hvor Gud skal tilbedes er i Ånd og sandhed og
ikke i Jerusalem eller landet Israel.

Joh 4v19 Kvinden sagde til ham: »Herre, jeg ser, at du er en profet. v20
Vore fædre har tilbedt Gud på dette bjerg, men I siger, at stedet, hvor man
skal tilbede ham, er i Jerusalem.« v21 Jesus sagde til hende: »Tro mig,
kvinde, der kommer en time, da det hverken er på dette bjerg eller i
Jerusalem, I skal tilbede Faderen. v22 I tilbeder det, I ikke kender; vi
tilbeder det, vi kender, for frelsen kommer fra jøderne. v23 Men der kommer
en time, ja, den er nu, da de sande tilbedere skal tilbede Faderen i ånd og
sandhed. For det er sådanne tilbedere, Faderen vil have. v24 Gud er ånd, og
de, som tilbeder ham, skal tilbede i ånd og sandhed.« v25 Kvinden sagde til
kommer, vil han fortælle os alt.« v26 Jesus sagde til hende: »Det er mig,
den der taler til dig.«

Erik L