Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Ekstra frontglas - hvorfor?
Fra : Sven

Dato : 06-10-02 03:17

Hej.
Efter at have kigget på div 19" monitore, har jeg opdaget, at nogle
fabrikanter (Samsung og Hitachi bl.a.) sætter et ekstra frontglas i
monitorkabinettet. Hvad skal dette ekstra stykke glas gøre godt for?

Jeg har set en sådan Hitachi i brug hos en bekendt, og jeg synes bestemt
ikke det ekstra glas er en gevinst, idet vinduet bag ryggen spejlede sig i
både frontglasset og selve billedrøret, hvilket gav et uskarpt spejlbillede,
som forvirrede øjnene temmelig meget.

Sven

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-10-02 09:24

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fabrikanter (Samsung og Hitachi bl.a.) sætter et ekstra frontglas i
> monitorkabinettet. Hvad skal dette ekstra stykke glas gøre godt for?

Samsung kalder det for DynamicFlat, og man plejer at kunne se det i
modelnavnene ved de f.eks. hedder 757DF.
NF er Natural Flat og her er der ikke brugt 2 frontglas, men kun det ene som
skærmen rigtig har.

> [...]
> ikke det ekstra glas er en gevinst, idet vinduet bag ryggen spejlede sig i
> både frontglasset og selve billedrøret, hvilket gav et uskarpt

Og jeg har set sådan en 17" DF Samsung (kan ikke lige huske modelnavnet) på
skolen, og jeg er også irriteret over denne måde at lave skærme. Ud over de
kan reflektere så kan man endda se billedet bue svagt + billedet ikke kan nå
helt ud til kanterne af glasset, hvilket nok er det som irritere mig mest.

Det "smarte" må være at man får en skærm som på papiret fremstår som helt
flad på fronten? ellers ved jeg det ikke.. Men jeg er helt sikker på at jeg
ikke skal have sådan en skærm - vil noget hellere have en med buet billedrør
( men self. helst en rigtig flad skærm )

--
Mvh Anders Houmark
www.AndersH.dk