Hjælp til situation omkring svækket famili~
Fra : linda nielsen

Dato : 05-10-02 23:53

Godaften.

Jeg er en kvinde som står i den situation at have en far, som ligger
alvorligt svækket på sygehuset.
Min mor er død for 10 år siden.
Vi er en søskendeflok på 5 som desværre er splittet i 2 grupper af 2 og 3,
hvoraf jeg er i den med 3.
Problemet er at mine 2 ældste søstre (den anden gruppe) fuldstændig har
overtaget styringen i forbindelse med hans sygdom, pleje og økonomi. Vi
andre får overhovet ikke indsigt eller besked om noget vedrørende vores far.
De har fuld kontrol over pengene, samt alle nøgler til hans bolig.
Min far er ikke altid nærværende og har indimellem tegn på demens, men har
dog ikke fået diagnosen.
Han er ofte utilregnelig i sin kommunikation, hvor han giver udtryk for
forskellige ting til forskellige mennesker. alt efter hvordan man spørger.
Han vil meget gerne gøre gæsten tilfreds. Han er derfor nem at manipulere
med.

Vi er meget kede af at vi bliver holdt udenfor, og det giver store
konflikter i familien.

Hvordan er mulighederne i den situation? Vi har spekuleret på muligheden for
at det var en udenforstående der overtog kontrollen med økonomien?

På forhånd tak.

Fra : Peter G

Dato : 06-10-02 09:22

"linda nielsen" <lindaroy@sol.dk> wrote:

> Hvordan er mulighederne i den situation? Vi har spekuleret på
> muligheden for at det var en udenforstående der overtog kontrollen med
> økonomien?

Ring til statsamtet og forelæg dem sagen. Se om I har en sag om
ummyndiggørelse eller andre brugbare muligheder.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will be killfiled. To avoid, follow general netiquette.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-10-02 09:53

Peter G wrote:

> Ring til statsamtet og forelæg dem sagen. Se om I har en sag om
> ummyndiggørelse eller andre brugbare muligheder.

Hvis der er hjemmehjælp eller anden "udenforstående", der kommer i
hjemmet, kan i evt. kontakte dem, for at få en vurdering af
situationen.

Men ellers vil jeg anbefale, at I inviterer til familiemøde, kun
med deltagelse af børn (nix sviger), og en udenforstående, der evt.
kunne være en fra kommunen.

Der er udvidede anbefalinger af, at familiemuligheder mv inddrages,
men det er vist mest, når børn har problemer.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 10-10-02 16:34

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> wrote in message

> [...]
> Topposters will be killfiled. To avoid, follow general netiquette.
> "It's called a turniebuttonthing. And it lies to us! Oh yes, it lies"

Hvordan fungere det med at få sat en person under værgemål?

Fra : Peter G

Dato : 10-10-02 19:16

"Morten Rasmussen" <Gobolan@hotmail.com> wrote:

> Hvordan fungere det med at få sat en person under værgemål?

Jeg henviser dig hurtigt til statsamternes hjemmeside om emnet:
<http://194.239.114.9/default.asp?vis=dokument&id=020409154008&path=sagsomr
%E5der> hvor det står godt og uddybende skrevet.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will be killfiled. To avoid, follow general netiquette.
"One day you'll wake up and they'll be advertising on police cars"