/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvordan med kobling på slukket motor?
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 05-10-02 21:01

Jeg kom lige til at tænke lidt for meget da jeg var ude og rode med suzukien
forleden. Jeg ville løsne bagskiven, da jeg mente det nok var en smule
nemmere at gøre mens den sad på. Så jeg satte skidtet i gear for at blokere
baghjulet, og så løsnede jeg ellers den første bolt. Så ville jeg trykke
koblingen i bund, og dreje bagdækket lidt, så jeg kunne komme til den næste
bolt, men der var stadig blokeret. Først da jeg smed den i frigear kunne jeg
komme til at dreje det.
Men det undrer mig da en del, for burde koblingen ikke fungere der?????
Sidst jeg havde cyklen startet fungerede den fint ( 1 måned siden ).. Evt
nogle forslag?

Venlig Hilsen
Thomas




 
 
Michael K. S. (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 05-10-02 21:18

On Sat, 5 Oct 2002 22:00:44 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<t-buus@get2net.dk> wrote:

>Men det undrer mig da en del, for burde koblingen ikke fungere der?????

Jow,men det gør den med største sandsynlighed også

Det du oplever er formentligt at friktionen mellem pladerne og olien i
koblingen med koblingsgrebet trukket, stadig er stor nok til at det er
vanskeligt at dreje hjulet,opleves naturligt nok mest når olien er
kold og viskositeten høj.Havde du forsøgt lidt hårdere ville du
sikkert nok kunne ha' drejet hjulet.Ganske normalt fænomen og ikke
noget at bekymre sig om _med_mindre_ at cyklen har tendens til at
kravle frem f.eks når du holder for rødt i gear med koblingen
trukket,så skal den justeres/efterses....

-M

Thomas Buus Andersen (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 05-10-02 21:41


"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:v7iupu0veu4n6k8ngbi6fv6lbn7ph32nuq@4ax.com...
> On Sat, 5 Oct 2002 22:00:44 +0200, "Thomas Buus Andersen"
> <t-buus@get2net.dk> wrote:
>
> >Men det undrer mig da en del, for burde koblingen ikke fungere der?????
>
> Jow,men det gør den med største sandsynlighed også
>
> Det du oplever er formentligt at friktionen mellem pladerne og olien i
> koblingen med koblingsgrebet trukket, stadig er stor nok til at det er
> vanskeligt at dreje hjulet,opleves naturligt nok mest når olien er
> kold og viskositeten høj.Havde du forsøgt lidt hårdere ville du
> sikkert nok kunne ha' drejet hjulet.Ganske normalt fænomen og ikke
> noget at bekymre sig om _med_mindre_ at cyklen har tendens til at
> kravle frem f.eks når du holder for rødt i gear med koblingen
> trukket,så skal den justeres/efterses....

Jeg var lige ude i garagen.. Jeg smed den op i 6 gear, og derfra kunne jeg
dreje hjulet med og uden koblingen trukket.
Jeg prøvede så at gå ned i gear, og den kunne hele vejen ned gennem gearene
dreje baghjulet med koblingen trukket.
Dog synes den at blive strammere og strammere jo længere man kommer ned i
gearene, men det virker jo soleklart hvis der er
friktion mellem pladerne ....
>
> -M
/Thomas
-Som et kort øjeblik var en noget nervøs MC-ejer :)))




Armand (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-10-02 20:49


Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
news:97In9.162$UK5.2151@news.get2net.dk...
>
>
> Jeg var lige ude i garagen.. Jeg smed den op i 6 gear, og derfra kunne
jeg
> dreje hjulet med og uden koblingen trukket.
> Jeg prøvede så at gå ned i gear, og den kunne hele vejen ned gennem
gearene
> dreje baghjulet med koblingen trukket.
> Dog synes den at blive strammere og strammere jo længere man kommer
ned i
> gearene, men det virker jo soleklart hvis der er
> friktion mellem pladerne ....

Det *KLONK* man kan opleve ved indlægning af 1. om morgenen, skyldes at
pladerne nærmest har suget sig sammen i nattens løb - Det er sandsynligt
at det er de samme kræfter at du på anden vis har kæmpet med forleden!!

--
Armand.



Ken Madsen (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Ken Madsen


Dato : 05-10-02 21:30


"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message
news:NxHn9.151$UK5.1917@news.get2net.dk...
> Jeg kom lige til at tænke lidt for meget da jeg var ude og rode med
suzukien
> forleden. Jeg ville løsne bagskiven, da jeg mente det nok var en smule
> nemmere at gøre mens den sad på. Så jeg satte skidtet i gear for at
blokere
> baghjulet, og så løsnede jeg ellers den første bolt. Så ville jeg trykke
> koblingen i bund, og dreje bagdækket lidt, så jeg kunne komme til den
næste
> bolt, men der var stadig blokeret. Først da jeg smed den i frigear kunne
jeg
> komme til at dreje det.
> Men det undrer mig da en del, for burde koblingen ikke fungere der?????
> Sidst jeg havde cyklen startet fungerede den fint ( 1 måned siden ).. Evt
> nogle forslag?
>
> Venlig Hilsen
> Thomas
>

Uden at have den fornødne tekniske indsigt, kan jeg dog sige at når jeg
stopper min mc i 1. så er det nok at tage koblingen mens jeg skubber/trækker
ind på området hvor den står om natten. altså burde din også koble ud når du
trækker koblingen med slukket motor.


Mvh Ken Madsen

Moto guzzi v35 imola, der stadig har strøm i modsæting til poloen



Ib Jakobsen (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-10-02 22:17

Ken Madsen wrote:

>
>
> Uden at have den fornødne tekniske indsigt, kan jeg dog sige at når jeg
> stopper min mc i 1. så er det nok at tage koblingen mens jeg skubber/trækker
> ind på området hvor den står om natten. altså burde din også koble ud når du
> trækker koblingen med slukket motor.
>
> Mvh Ken Madsen
>
> Moto guzzi v35 imola, der stadig har strøm i modsæting til poloen

Den er vel også med tørplade kobling, som andre Guzzi'er?.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste