Timerfunksjon og visuel bar
Fra : Roald Hammer

Dato : 05-10-02 19:08

Hei!

Jeg er newbie, og ønsker å lage meg et "nedtellingsprogram". Jeg vil
koble en timer-funksjon sammen en bar som skal fylles med farge sakte over
en gitt periode (eks. 30 min). Har noen gode tips i denne sammenhengen?

Roald Hammer

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 05-10-02 21:17

Roald Hammer skrev:
> [...]
sakte over
> en gitt periode (eks. 30 min). Har noen gode tips i denne

Har du overvejet at bruge en ProgressBar (tilføj komponenten
"Microsoft Windows Common Controls 5.0/6.0" for at få muligheden for
at lægge en ProgressBar på din form) og en almindelig Timer?

Det eneste med ProgressBar er blot, at den er lidt "grov" i
opløsningen.

En anden mulighed er at tegne en Line eller en Shape (rektangel med
udfyldt baggrundsfarve) og lade dens længde forøges gradvis med en
Timer.

-------
Tomas