3 bukke på ca 2 min.
Fra : Valle

Dato : 05-10-02 17:06

Hej Alle

Jeg er i den lykkelige situation, at have skudt 3 bukke -gaffel - spids -
seksender- efter at have siddet stille i en hel time og kikket på en Rå på
8-10 meters afstand-- næsten lige så hurtigt som man repeterer, og den
sidste buk skulle efter flere troværdige udsagn være til GULD.

Det hele skete på ø´en Endelave, hvor der kun må skydes buk i een uge om
året, der må ikke skydes hverken Rå eller Lam, D 1-10-02 kl ca 8.30 -
forøvrigt kun ca 100 meter fra hvor den anden Guld Buk blev skudt for to år
siden af Jesper Ottesen.

Da jeg selv synes det er lidt af en præstation at skyde 3 bukke så hurtigt,
kunne jeg godt tænke mig at spørge jer derude i landet, om der er nogen der
har kendskab til noget lignende eller har et godt link

Til sidst vil jeg også høre om der er nogen der ved hvor man tilmelder den
til at være med i årets top ti i jagt bladet.

Mvh Jack Vallentin.

Ps jeg lægger lige et billede på dk.binaer.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 05-10-02 18:13

Jeg har godt nok ikke hørt om noget lignende. Hvor ER seksenderen flot!
Stort tillykke herfra.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Aske

Dato : 05-10-02 19:48

"Valle" <gjvallentin@mailnot.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> har kendskab til noget lignende eller har et godt link

ja det lyder som et skydetelt, hvor er respekten for dyret

Fra : Andy P.

Dato : 05-10-02 20:58

"Aske" <arne.jensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> ja det lyder som et skydetelt, hvor er respekten for dyret

IDIOT.

Andy.

"It is better to keep your mouth shut and appear stupid than to open it and
remove all doubt."

Mark Twain

Fra : Frans Jensen

Dato : 05-10-02 22:04

On Sat, 5 Oct 2002 20:47:53 +0200, "Aske" <arne.jensen@newmail.dk>
wrote:

>"Valle" <gjvallentin@mailnot.tele.dk> skrev i en meddelelse

>hurtigt,
>der
>>
>ja det lyder som et skydetelt,

hvordan det, er du aldrig kommet hjem fra jagt med tre eller flere
stykker vildt?

>hvor er respekten for dyret

hvis skuddene ellers er afgivet forsvarligt, ser jeg da ingen grund
til at komme med sure opstød,

men du overværede måske personligt jagten?

PS. tillykke med det fine resultat Valle, håber 6enderen er en guldbuk

--
girls and sex
can't beat

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 06-10-02 12:54

Frans Jensen <nospam@tdcspace.dk> wrote in message news:<6nkupu01053i3nvtq7o1vbhr5vrbljiu1u@4ax.com>...
> On Sat, 5 Oct 2002 20:47:53 +0200, "Aske" <arne.jensen@newmail.dk>
> wrote:

> hvordan det, er du aldrig kommet hjem fra jagt med tre eller flere
> stykker vildt?

Jeg vil mene at der er stor forskel på at komme hjem med 3 skovduer og
så 3 bukke, specielt når den ene er så stor og flot som den er.
Tillykke med den Valle.

> hvis skuddene ellers er afgivet forsvarligt, ser jeg da ingen grund
> til at komme med sure opstød,

Det er meget muligt at skudene er afgivet forsvarligt, det kan jeg
ikke sige, jeg var der ikke. Jeg tror ikke det er derfor Aske
overtænder.
Nu kender jeg ikke til afskydningspolitikken på Endelave, men jeg
kunne aldrig selv skyde 3 bukke i rap på den måde. Det har ikke noget
at gøre med skydefærdigheder, men nok mere med etik at gøre.
Jeg ville ikke gøre det af flere grunde;
1. Jeg ville være tilfreds med den store flotte buk
2. Når jeg skyder en buk, så er det for at opleve jagten og naturen,
både inden og efter skuddet. Jeg tror ikke, at de 2 bukke vil give mig
en større oplevelse af jagten, simpelhen fordi oplevelsen er udlevet
ved det første skud.
3. Jeg ville gerne havde muligheden for at skyde en af dem en anden
dag, for at få hele totaloplevelsen igen.
4. Man er jo nærig og vil gerne have flere dyr på sin jagt, så jeg
ville nok have laddet nogle af dem gå. (jvf. pkt. 3)

Nu kunne jeg ikke umiddelbart læse hvilken rækkefølge Valle havde
skudt dem i, MEN man er jo jæger, og hvis jeg, inden jeg havde set
seksendern havde skudt den ene af de 2 små bukke, og jeg så derefter
havde set seksenderen, så havde jeg nok også forsøgt at jage den ned,
men kun fordi den er så stor og smuk

Der skal ikke lyde nogen kritik af Valle, overhovedet. Jeg er sikker
på at han har gjort det forsvarligt og etisk korrekt efter hans
principper, og det kan jeg sagtens respektere.

Sådan er vi, også jægere, så forskellige.

Mvh

Kristian

Fra : Aske

Dato : 06-10-02 00:27

vist er det da en flot buk, tillykke med den, men kan man virkelig skyde et
dyr, og sikre sig at det er forendt og ikke ligger og lider og derefter
skyde nr. 2 og nr. 3. indenfor 2 minutter ? vil nummer 2 og 3 ikke sige bøv
bøv og forsvinde ?

Fra : Frans Jensen

Dato : 06-10-02 01:21

On Sun, 6 Oct 2002 01:27:25 +0200, "Aske" <arne.jensen@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>skyde nr. 2 og nr. 3. indenfor 2 minutter ? vil nummer 2 og 3 ikke sige bøv

når der er parringvillige "damer" i nærheden sættes sikkerheden
overstyr

--
girls and sex
can't beat

Fra : Valle

Dato : 06-10-02 01:36

Jeg kan forsikre dig for at der ikke var parringsvillige damer i nærheden
(brunst tiden er forlængst overstået !!!! ), og at sikkerheden på ingen måde
var sat over styr.

Valle.

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 06-10-02 11:54

wrote:

> [...]
>skyde nr. 2 og nr. 3. indenfor 2 minutter ? vil nummer 2 og 3 ikke sige bøv

En erfaren jeger vil ha god kontroll på hvorvidt et påskutt dyr
trenger avlivning eller ikke, ut i fra hvor han "vet" han har truffet
(en god skytter ser hvor skuddet vil treffe i det han trekker av) og
ut i fra dyrets reaksjon.

Svært ofte ser man dessuten at dyrene ikke forstår hvor et skudd
kommer fra (de vil høre en kombinasjon av smell fra våpen og anslag i
dyr/bakke). I noen tilfeller vil de bli stående på flekken, i noen
tilfeller løpe et stykke og så stoppe opp, og i noen tilfeller faktisk
løpe mot jegeren (bort fra det stedet der kulen slår inn).

Fra : J Nielsen

Dato : 06-10-02 13:29

On Sat, 5 Oct 2002 18:06:08 +0200, "Valle" <gjvallentin@mailnot.tele.dk>
wrote:

> [...]
>året, der må ikke skydes hverken Rå eller Lam, D 1-10-02 kl ca 8.30 -
>forøvrigt kun ca 100 meter fra hvor den anden Guld Buk blev skudt for to år

3 bukke på 2 minutter! Så forstår Jeg bedre hvorfor i kun har én uges
bukkejagt på Endelave. <g>

Var det mon ikke på tide at i fik ændret jagttiderne? Det virker ikke
særligt hensigtmæssigt ikke at kunne bortskyde golde gammelråer
og dårlige lam. Selv om i freder råerne skal de jo dø på et tidspunkt
og alt andet lige må det dog være bedre at falde for en kugle end at
skulle dø af sult i løbet af vinteren.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-10-02 14:22

Hej
Stort tillyke med de flotte bukke, hvis du har lyst og tid må du meget gerne
skrive en lille historie til www.danhunters.dk om hvorvidt det gik til, og
maile det til mig samt billederne af dyrene.

Mvh
Martin Sørensen
www.danhunters.dk

Fra : Claus Johannsen

Dato : 07-10-02 11:30

Tillykke med det. Der er da godtnok en mandomsprøve der vil noget Har man så
elev til hjælp med brækningen, eller måtte du også klare det selv?
Den første bukke morgen i 97 skød jeg to inden for fem minutter, det satte
da ellers blodet nok i omløb.

Claus.