Iframe - HOWTO...
Fra : Per Rosenhave

Dato : 05-10-02 12:48

Hejsa alle experter derude .... jeg har et gevaldigt problem (som der
sikkert er en enkelt løsning på)..

tag et kik her: www.baha.dk/test/index.htm

Som i kan se så har jeg en menu i TOPframe og den vil jeg pokkers gerne
have til at overlappe DOWNFRAME .. spørgsmålet er så blot .. HVORN dælen
gør jeg ?

koden ser forløbig sådan ud:

index.htm
<head>
<title>index</title>
</head>

<frameset rows="5%,*" BORDER="0" frameborder="0">
<frame name="_top" src="top.htm" SCROLLING="NO">
<frame name="_down" src="down.htm" scrolling="auto">
<noframes>

rammer.</p>

</noframes>
</frameset>

----------
mvh. Per Rosenhave

Fra : Tim Sørensen

Dato : 05-10-02 17:22

"Per Rosenhave" <admin@rosenhave.dk> wrote
> Som i kan se så har jeg en menu i TOPframe og den vil jeg pokkers gerne
> have til at overlappe DOWNFRAME .. spørgsmålet er så blot .. HVORN dælen

Så vidt jeg ved så kan en Frames indhold ikke overlappen en anden frame.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-10-02 19:24

05 Oct 2002 11:48:06 GMT, skrev Per Rosenhave

Kig på <http://www.milonic.co.uk/menu/frames/>

Fra : Tim Sørensen

Dato : 05-10-02 20:32

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
> Kig på <http://www.milonic.co.uk/menu/frames/>

Det må jeg sgu nok sige!
Pretty clever :-/

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Per Rosenhave

Dato : 06-10-02 09:41

Hejsa

> http://www.milonic.co.uk/menu/frames/

WOW takker for linket og hurtigt respons!

mvh: per rosenhave

Fra : Chrisser

Dato : 07-10-02 07:37

"Per Rosenhave" <admin@rosenhave.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa alle experter derude .... jeg har et gevaldigt problem (som der
> sikkert er en enkelt løsning på)..

Smart løsning, jeg vil blot sige at der findes en løsning til.
Hvis du bruger en iframe til "_down" vil din menu ikke forsvinde ned bag
framen, men gå pænt ud over.

Altså:

<BODY class="menubody">

<!-- her kommer din menu -->

<IFRAME NAME="_dowm" ALIGN="bottom" FRAMEBORDER="0" WIDTH="100%"
SCROLLING="yes" HEIGHT="89%" SRC="down.html
</IFRAME>

</BODY>
</HTML>

Chrisser

Fra : Per Rosenhave

Dato : 07-10-02 17:16

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote in news:anra7d$eoq$1@sunsite.dk:

> Smart løsning, jeg vil blot sige at der findes en løsning til.
> Hvis du bruger en iframe til "_down" vil din menu ikke forsvinde ned bag
> framen, men gå pænt ud over.

Umm har lige testet .. og virker faktisk NÆSTEN som jeg vil havde det...
jeg bruger en FORM som menu´en forsvinder bagved ... kig evt. på
www.baha.dk og vælg så SELVE OPERATIONEN og derefter LINK... link vil så gå
ned BAGVED det første forfelt .. for at undgå dette har indsat <br> 3 gange
for at links ikke forsvinder ... såå jeg skal se om jeg kan lave den
dersens iframe transperant..

Ellers må jeg sige tusinde tak for tippet! du har lige sparet mig for en
hel del coding :D

mvh. Per Rosenhave

Fra : Chrisser

Dato : 08-10-02 07:18

> [...]

> dersens iframe transperant..
>
> Ellers må jeg sige tusinde tak for tippet! du har lige sparet mig for en

Det var så lidt...

Du er såmænd bare stødt ind i det evindelige problem med select-bokse. Hvis
du havde brugt ethver anden felt-type i din form ville det have fungeret
fint, men select-bokse ligger ALTID øverst og det kan ikke ændres, heller
ikke ved brug af layers. Dette fordi en selectboks er udlånt fra
operativsystemet og som sådan ikke en html-ting.

Hvis du har mod på det kan du lave din egen selectboks, prøv at kig her:

http://webfx.eae.net/dhtml/select/jsGenerated.html

Den består af tre javascript-filer samt en css, de kan nemt tilrettes så den
får dit look.
Fordelen er, udover at den ikke ligger øverst, at du kan style den som du
vil.....
Ulempen er, jeg vil lige sige at jeg kun har leget lidt med den, at den
datamæssigt er ikke lige så nem at have med at gøre som en alm select.
Man må så gøre op med sig selv om man vil bruge så mange ressourcer på en
selectboks, måske skulle du bare overveje at placere din select et andet
sted på siden.....

Chrisser