Lethal Weapon 4 (mini spoiler)
Fra : Rikke & Brian

Dato : 05-10-02 10:00

Hejsa

Vi sad nogle stykker og genså LW4 i går (mest pga. Jet Li). Jeg har aldrig
set den på DVD før, og mit spørgsmål går på, er der klippet i R2 versionen?
Jeg mener helt sikkert at da jeg så filmen i sin tid i biffen og på VHS, at
der i slutningen var en scene hvor Riggs og Murtaugh løfter Jet Li op i det
spyd der går igennem maven på ham. Den scene var ikke med i den version vi
så igår. Er det rigtig husket, eller er det bare noget vi bilder os ind?

Mvh. Brian

Fra : Brian Nielsen

Dato : 05-10-02 10:51

Ihvertfald den første DVD udgave herhjemme var skamklippet af englænderne
eller tyskerne.
Er der ikke kommet en uncut udgave senere?

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3d9eaadc$0$817$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-10-02 10:51

Rikke & Brian escribió / skrev

> [...]
> ham. Den scene var ikke med i den version vi så igår. Er det rigtig
> husket, eller er det bare noget vi bilder os ind?

Du har fuldstændig ret, der er klippet adkillige sekunder action i R2
udgave. Jeg har købt min version i Spanien, og der mangler også et par
scener.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Rikke & Brian

Dato : 05-10-02 15:48

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse

> Du har fuldstændig ret, der er klippet adkillige sekunder action i R2
> udgave. Jeg har købt min version i Spanien, og der mangler også et par
> scener.

Arrrrrrhhhhh hvorfor skal de gøre det. Det er lang tid siden jeg byttede mig
til denne film, har først lige genset den nu. Nu ved jeg at jeg vil gå og
ærge mig det næste stykke tid over at det er en klippet version jeg har
stående. Hmmm nå ikke noget at gøre ved det, det er i det mindste ikke noget
der går ud over handlingen.

Mvh. Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-10-02 18:04

Hmmm nå ikke noget at gøre ved det, det er i det mindste ikke noget
> der går ud over handlingen.

irriterende alligevel - det aller værste eksempel på censur jeg endnu har
oplevet er da jeg i sin tid købte Fredag den 13. - the final chapter på
engelsk vhs (ja dengang anede jeg ikke englænderne var sindssyge mht.
censur) nå, men anyways - der sidder jeg og glæder mig til at Jason skal
skamslagtes med en machete - knægten gør klar til at hugge - nogle underlige
hak i lyd billede forekommer og knægten og vores heltinde sidder og
krammer - i was like: WHAT! - spolede tilbage et hav af gange - men nej...
jason blev ikke slagtet, pludselig var han bare død (well Jason død i hvert
fald)... hele scenen med hugget og efterfølgene glidning ned af bladet
med tilhørende blodgeyser var VÆK!... jeg var i chok... 2 uger senere kom
filmen så på TVDanmark - UNCUT og den fik jeg så optaget ganske gratis...
hvorimod min engelske import kostede mig 150,-... den står som ny på hylden,
men jeg regner ikke med det er nu jeg skal spørge om nogen vil købe

sniper_Nolight

Fra : Brian Nielsen

Dato : 07-10-02 22:47

Hehe, lyder lidt ligesom den berygtede TV3 udgave af Arnold-filmen
"Commando".

/Brian

Fra : Claus Sørensen

Dato : 08-10-02 15:41

Brian Nielsen wrote:

> Hehe, lyder lidt ligesom den berygtede TV3 udgave af Arnold-filmen
> "Commando".

Jep - filmens aller bedste scene er klippet ud:

Arnold holder en skurk i strakt arm ud over en klippeafgrund:

Arnold: Do you remember to I promised to kill you last
Skurk: Yes, yes
Arnold: I lied

Arnold slipper skurken ;v)

De herligste hilsner