Tilbudt billiget Geforce kort.
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 05-10-02 07:45

Hej

Jeg er tilbudt et billigt geforce grafikkort.
Det er et Prolink Geforce 256DDR, 32MB DDR ram og TV-out.
Er det noget værd?
Og hvor hurtigt er det i forhold til andre Geforce kort?

Det skal siges jeg nu har TNT2 med 32mb ram.
Ved godt det her er meget hurtigere men er det bedre og investere i f.eks et
GF4 Mx kort? Jeg er lidt nærrig på Pc området da jeg faktisk kun spiller
Counter strike og bruger min Pc til at gå på nettet med.

Mvh Søren C

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-10-02 08:34

Søren Christensen (4200) skrev bl.a.:

> Jeg er tilbudt et billigt geforce grafikkort.
> Det er et Prolink Geforce 256DDR, 32MB DDR ram og TV-out.

Den gamle 1'er med DDR ram?

> Er det noget værd?

Mjae... måske et par hundrede.

> Og hvor hurtigt er det i forhold til andre Geforce kort?

Det kommer meget an på hvor hurtig CPU'en er.
http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/index.html

Har du en meget hurtig PC, vil et hurtigere kort væere en fordel.

> Det skal siges jeg nu har TNT2 med 32mb ram.
> Ved godt det her er meget hurtigere men er det bedre og investere i
> f.eks et GF4 Mx kort?

Navnet "GeForce4 MX" er lidt misvisende. Faktisk burde det hedde GF2½ fordi
GF3 er mare avanceret, når det gælder effekter i spil, men skidt med det. Et
spring til GeForceserien vil være en forbedring, men nu du er i gang så hop
heller op til GF2 klassen (ikke GF2MX) eller større.

> Jeg er lidt nærrig på Pc området da jeg faktisk
> kun spiller Counter strike og bruger min Pc til at gå på nettet med.

Et GF4MX440 kan fås fra ca. 600 fra nyt. Jeg vil tro at det er det, som
giver mest for pengene, hvis du køber nyt.

Skriv evt, hvad du skal give for Prolink kortet og hvilken PC du har. Så er
det nok lidt lettere at vurdere mere præcist.

--
Lars

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 05-10-02 09:08

"Lars Jørgensen" <ikke.mere@spam.tak> skrev i en meddelelse

> Den gamle 1'er med DDR ram?

Er det ikke en 2'er?

> Mjae... måske et par hundrede.

Jeg er tilbudt det for 200kr.

> [...]
er
> det nok lidt lettere at vurdere mere præcist.

Jeg har en Amd 750 duron med 256mb ram. Via KT133.

Mvh Søren C

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-10-02 09:49

Søren Christensen (4200) wrote:
> Det er et Prolink Geforce 256DDR, 32MB DDR ram og TV-out.
>
> Er det ikke en 2'er?

Nej, har selv det samme kort.
<http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/index.html>

> Jeg er tilbudt det for 200kr.

Fair pris, kortet er ganske udemærket, især til din PC.

> Jeg har en Amd 750 duron med 256mb ram. Via KT133.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 05-10-02 09:35

> [...]
er
> det nok lidt lettere at vurdere mere præcist.

Jeg har siddet og kigget lidt på det link du gav mig, og det lader til det
ikke er helt så dårligt. Jeg burde kunne fordoble framerate i bla spil som
Quake3 iforhold til mit TNT2..

Søren C

Fra : Martin S.

Dato : 05-10-02 11:30

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Jeg har siddet og kigget lidt på det link du gav mig, og det lader til det
> ikke er helt så dårligt. Jeg burde kunne fordoble framerate i bla spil

Men det spiller du vel næppe i 1024x768 ??.
I 640*480 som er rigelig til Q3 kan du faktisk ikke mærke forskel på tnt2 og
Gef.1
Du har en framerate på 80-90 fps med TNT2. Og det har man sandelig også med
Geforce. Men Gef.1 er lidt hurtigere.
Så et par hundrede kr. er vel ikke for meget. Men at regne med at fordoble
framerate er kun teoretisk. Med mindre du spiller i 1024 (hvilket du nok
ikke gør)

Martin S

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 05-10-02 13:23

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev i en meddelelse

> [...]
> framerate er kun teoretisk. Med mindre du spiller i 1024 (hvilket du nok

Men det gør man vel hvis man har kortet der kan klare det??
Jeg ville da vælge højest mulige opløsning så længe det kan køre flydende,
gerne op til 1600x1200 men det er vel de færreste kort der kan køre godt i
denne opløsning...

Søren C

Fra : Martin S.

Dato : 05-10-02 13:31

> [...]
> gerne op til 1600x1200 men det er vel de færreste kort der kan køre godt i

Lige til Quake3 er det fuldstændig ligegyldigt om du kører i den ene eller
anden opløsning. Og hvis du endelig vælger at spille i 1024, så er en
framerate på ca 60 ikke tilfredsstillende. Skal du over de 80 så skal du ned
på f.eks. 800*600 eller lavere.
Men igen Geforce 256 er et lidt bedre kort, men som sagt en teoretisk
fps-fordobling i højeste opløsning er vel nok brugbar men ikke spilbar. I
hvertfald ikke over newbie-planet når det gælder Q3. Optimalt for Q3 er 125
fps - hvis du vil kunne lave præcise jumps osv. f.eks. på tourney4 hvor man
kan springe fra den ene health til den anden på midterste platform ved
railen uden brug af rocketjumps etc, men kun alm jump. Men smag og behag.
Jeg ville hellere spare de par hundrede og så måske spare op til et Gef4 Mx
440 eller endnu bedre et TI4200.