Virus/bugbear??
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 04-10-02 21:35

Jeg modtog d.d. virusalarm vedr. bugbear fra min ISP (TDC) - jeg læste
straks det medsendte link og udførte det anbefalede, herunder opdaterede
NAV 2000.

I eftermidags modtog jeg en suspekt mail fra en mig ubekendt person -
emnet var: "Tools For Your Online Business", og der var vedhæftet en
fil, benævnt '01.rm.scr' på ca. 50 kB. Jeg har forsøgt at sende en
forespøgsel om indholdet til 'afsenderen'(?), men har endnu ikke
modtaget noget svar.

Min PC har ingen skade lidt, da jeg kun hentede mailen via Macintosh +
Linux! :)

Kan dette tyde på virus/bugbear??
(Hvad er forresten en .scr-fil?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-02 21:52

Fri, 4 Oct 2002 22:34:56 +0200, skrev h2vh@post6.tele.dk (Hans
H.V. Hansen):

>Kan dette tyde på virus/bugbear??
>(Hvad er forresten en .scr-fil?)

Det er en virus (med 99,9999999 % sikkerhed).

*.scr er en pauseskærmfil.

Der er utrolig meget vira i omløb pt., jeg får tre - fire stykker
om dagen.

Fut: news:dk.edb.sikkerhed.virus, hvor svar herpå bringes.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 04-10-02 22:08

Hans H.V. Hansen, du skrev:

> (Hvad er forresten en .scr-fil?)

Screensaver

--
Henrik

Fra : Leony

Dato : 07-10-02 08:26

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fil, benævnt '01.rm.scr' på ca. 50 kB. Jeg har forsøgt at sende en
> forespøgsel om indholdet til 'afsenderen'(?), men har endnu ikke

Hvis du ikke har bestilt nogle værktøjer til din online forretning, så regn
100% med at det er en virus.
Hvis man svarer på en spammail eller prøver at unsubscribe, så indikerer det
at mailadressen er aktiv og det resulterer gerne i mere spam.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/