Stepping på dualmaskine !
Fra : Simon - [8000]

Dato : 04-10-02 20:20

Hej NG

Jeg er klar over at stepping ved Pentium Pro, P2,P3 & Xeon er vigtig for at
processorerne kan arbejde sammen.
Jeg har et system med MSI K7D Master-L med 2 AMD MP1200 Mhz. De er ikke købt
på samme tid da jeg var uheldig med at den ene Cpu smeltede fast i soklen
ved det første K7D Master-L jeg havde med hjem, og jeg fik en ny cpu.
Så Cpu'erne er ikke af samme stepping den ene hedder stepping 6/2(0) og den
anden hedder 6/1(0) - umiddelbart kan bundkortet godt finde begge Cpu'er ved
boot - starter fint op og ingen problemer.... jeg har "hørt" at AMD's dual
cpu board skulle kunne arbejde med forskellige processorer.

Men hvis jeg lige vil kigge på info om systemet, kan jeg nogen gange i
wcpuid kun se den ene cpu, mens jeg kan se begge i sisoft sandra, men hvis
jeg tester i sisoft sandra får jeg et resultat somom jeg kun køre med en cpu
!! men stadig viser sisoft sandra disse resultater !! ( det skal siges at
min freq. setting i BIOS står på Auto - helt som den skal)
CPU 1: Fsb 108Mhz, core 2.53V, multiplier x11 = 1200Mhz.
CPU 2: Fsb 133Mhz, core 1.74V, multiplier x9 = 1200 Mhz

Men når Fsb og multiplier ikke den samme er der altså kun en cpu, og
benchmarks bliver også kun lavet, som om det var et single cpu board.

Mit spørgsmål er så - er det pga. at de ikke er af samme stepping, og hvis I
mener det er det hvorfor laver bundkortet så om på FSB, core spænding og
Multiplier for den ene cpu ??

Eller er det defekt mainboard der ikke kan tildele den rigtigt FSB, spænding
og multiplier - eller er den ene CPU på vej til at dø ??

Håber der sidder nogle velfunderede hoveder derude der kan give et
forhåbentligt fornuftigt svar.

Simon
Århus C.

Fra : Simon - [8000]

Dato : 07-10-02 22:57

Nå nu er Cpu'en den ene skiftet - og det køre bedre.. dog stadig med anden
spænding på den ene kerne

Simon
Århus C.