/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
At fuske med en Ducati-tæller og fuske til~
Fra : Thomas Hjort


Dato : 04-10-02 17:07

Denne historie er fortalt anden-hånds og jeg har ikke fået den verificeret
hos ham der har lavet nummeret, men når jeg render ind i ham vil jeg høre
hvordan han gjorde.

En af mine kollegaer købte en sprit ny Ducati i England (ved ikke hvilken).
Han pillede så kilometertælleren, med kabel af og satte enden fast i en
søjleboremaskine på værkstedet og fik på den måde smidt en masse kilometer
på.
Derefter blev den registreret med lav afgift pga de mange kilometer (ved
ikke hvor mange, men det finder jeg ud af når jeg møder ham igen).

Er der nogen af jer der har hørt om noget lignende?
Og gad vide om man kan dreje tælleren den anden vej så den kommer i bund når
man skal af med den?
Ikke at jeg ville gøre det sidste, men det med afgiften virker måske en
anelse fristende...En ting er at snyde staten for denne psykopat afgift, en
anden er at snyde en køber. Hvilket jeg heller ikke tror han har gjort, men
som sagt jeg kender ikke slutningen på historien, jeg ved bare at han ikke
har den mere.

Mvh Thomas



 
 
Ib Jakobsen (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-10-02 17:44

Thomas Hjort wrote:

> Denne historie er fortalt anden-hånds og jeg har ikke fået den verificeret
> hos ham der har lavet nummeret, men når jeg render ind i ham vil jeg høre
> hvordan han gjorde.
>
> En af mine kollegaer købte en sprit ny Ducati i England (ved ikke hvilken).
> Han pillede så kilometertælleren, med kabel af og satte enden fast i en
> søjleboremaskine på værkstedet og fik på den måde smidt en masse kilometer
> på.

Historien er altid god. Men prøv lige at regne efter hvor lang tid det tager.
Ofte står der f.eks. W=750 på skiven. Det betyder 750 omdrejninger pr.
kilometer. Kig selv på boremaskinen og regn selv resten ud.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Thomas Hjort (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 04-10-02 19:50


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3D9DC551.5E1DD8E@post.tele.dk...
> Thomas Hjort wrote:
>
> > Denne historie er fortalt anden-hånds og jeg har ikke fået den
verificeret
> > hos ham der har lavet nummeret, men når jeg render ind i ham vil jeg
høre
> > hvordan han gjorde.
> >
> > En af mine kollegaer købte en sprit ny Ducati i England (ved ikke
hvilken).
> > Han pillede så kilometertælleren, med kabel af og satte enden fast i en
> > søjleboremaskine på værkstedet og fik på den måde smidt en masse
kilometer
> > på.
>
> Historien er altid god. Men prøv lige at regne efter hvor lang tid det
tager.
> Ofte står der f.eks. W=750 på skiven. Det betyder 750 omdrejninger pr.
> kilometer. Kig selv på boremaskinen og regn selv resten ud.

Jeg kender ikke omdr. tallet på boremaskinen, men det var en ordentlig
fætter og den kørte i døgndrift. Så helt umuligt er det vel ikke.

mvh Thomas



Ib Jakobsen (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-10-02 20:58

Thomas Hjort wrote:

>
> >
> > Historien er altid god. Men prøv lige at regne efter hvor lang tid det
> tager.
> > Ofte står der f.eks. W=750 på skiven. Det betyder 750 omdrejninger pr.
> > kilometer. Kig selv på boremaskinen og regn selv resten ud.
>
> Jeg kender ikke omdr. tallet på boremaskinen, men det var en ordentlig
> fætter og den kørte i døgndrift. Så helt umuligt er det vel ikke.

Nej, det er det da ikke. Men ret meget mere end 5000 km på et døgn er svært. Så
holder den boremaskine ikke ret meget længere.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Thomas Hjort (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 04-10-02 22:06


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3D9DF2E2.1FF554D7@post.tele.dk...
> Thomas Hjort wrote:
>
> >
> > >
> > > Historien er altid god. Men prøv lige at regne efter hvor lang tid det
> > tager.
> > > Ofte står der f.eks. W=750 på skiven. Det betyder 750 omdrejninger pr.
> > > kilometer. Kig selv på boremaskinen og regn selv resten ud.
> >
> > Jeg kender ikke omdr. tallet på boremaskinen, men det var en ordentlig
> > fætter og den kørte i døgndrift. Så helt umuligt er det vel ikke.
>
> Nej, det er det da ikke. Men ret meget mere end 5000 km på et døgn er
svært. Så
> holder den boremaskine ikke ret meget længere.

Det kan være, men jeg tror ikke ligefrem at det var kærligheden til
arbejdspladsens boremaskine der ville holde ham tilbage...:)

mvh Thomas



Allan Bojesen (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 04-10-02 21:50


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3D9DC551.5E1DD8E@post.tele.dk...
> Historien er altid god. Men prøv lige at regne efter hvor lang tid det
tager.
> Ofte står der f.eks. W=750 på skiven. Det betyder 750 omdrejninger pr.
> kilometer. Kig selv på boremaskinen og regn selv resten ud.

Jeg har en overfræser der kan køre op til 30.000 omdr./min., det giver trods
alt 40 km pr. time, men hvor mange "km" mon der er i sådan en maskine ved
det omdrejningstal

Allan Bojesen



Per Emborg (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 04-10-02 22:15

Det er vel 40 km i min . x 60 = 2400 km/t

Efter en hurtig hovedregning

Uforsvarligt i en carport

Per Emborg

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9dfe72$0$32546$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3D9DC551.5E1DD8E@post.tele.dk...
> > Historien er altid god. Men prøv lige at regne efter hvor lang tid det
> tager.
> > Ofte står der f.eks. W=750 på skiven. Det betyder 750 omdrejninger pr.
> > kilometer. Kig selv på boremaskinen og regn selv resten ud.
>
> Jeg har en overfræser der kan køre op til 30.000 omdr./min., det giver
trods
> alt 40 km pr. time, men hvor mange "km" mon der er i sådan en maskine ved
> det omdrejningstal
>
> Allan Bojesen
>
>



Allan Bojesen (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 04-10-02 22:20


"Per Emborg" <mail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9e04b7$0$18159$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er vel 40 km i min . x 60 = 2400 km/t
>
> Efter en hurtig hovedregning

Øv - jeg nåede ikke at sende rettelsen inden du reagerede ;-(

> Uforsvarligt i en carport

LOL

Allan Bojesen




Allan Bojesen (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 04-10-02 22:18


"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9dfe72$0$32546$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har en overfræser der kan køre op til 30.000 omdr./min., det giver
trods
> alt 40 km pr. time, men hvor mange "km" mon der er i sådan en maskine ved
> det omdrejningstal

Fa......... jeg glemte at gange med 60, så det bliver 2400 km pr. time. så
kan afgiftbesparelsen nok godt dække et par overfræsere.

Allan Bojesen



Jonas Holt (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 05-10-02 08:40

> Fa......... jeg glemte at gange med 60, så det bliver 2400 km pr. time. så
> kan afgiftbesparelsen nok godt dække et par overfræsere.


Mon ikke (plastic-?)lejerne i speedometeret overhedes en anelse ved de omdrejninger? - og nålen/fjederen
brækker måske?

Så er det nemmere at anbringe en BC800 e.l., der skal man bare fjerne batterierne og sætte nye i, så spørger
BC'en hvad km-tælleren skal sættes på

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



albert (05-10-2002)
Kommentar
Fra : albert


Dato : 05-10-02 13:02


"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9e89b4$0$32538$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Fa......... jeg glemte at gange med 60, så det bliver 2400 km pr. time.

> > kan afgiftbesparelsen nok godt dække et par overfræsere.

Mit speedometer går kun til 300km/timen. Måske sådan et fra en F16 går
længere, men de måler vist ikke på hjulene


Mvh Albert



Henrik Nielsen - Rap~ (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 05-10-02 07:54

Øhhh. Mener du så ikke 40 km/min ?? Ellers giver det jo da kun 40 km/t

Vi ses d. 19/10

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




GERT BO THORGERSEN (05-10-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 05-10-02 13:58


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3D9DC551.5E1DD8E@post.tele.dk...
> Thomas Hjort wrote:
>
> > Denne historie er fortalt anden-hånds og jeg har ikke fået den
verificeret
> > hos ham der har lavet nummeret, men når jeg render ind i ham vil jeg
høre
> > hvordan han gjorde.
> >
> > En af mine kollegaer købte en sprit ny Ducati i England (ved ikke
hvilken).
> > Han pillede så kilometertælleren, med kabel af og satte enden fast i en
> > søjleboremaskine på værkstedet og fik på den måde smidt en masse
kilometer
> > på.
>
> Historien er altid god. Men prøv lige at regne efter hvor lang tid det
tager.
> Ofte står der f.eks. W=750 på skiven. Det betyder 750 omdrejninger pr.
> kilometer. Kig selv på boremaskinen og regn selv resten ud.
>
> Med venlig hilsen Ib Jakobsen
>
Selvom du skriver at det er en historie så er den skam god nok. Jeg kan
huske for 29 eller 30 år siden da Søren Skrap netop for sin Triumph af
forsikringsmæssige grunde gjorde dette. Den på arbejdsbordet vandret
opspændte boremaskine kørte over et par døgn:

Mvh. Gert Thorgersen



Armand (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-10-02 15:07


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3D9DC551.5E1DD8E@post.tele.dk...
> Thomas Hjort wrote:
>
> > Denne historie er fortalt anden-hånds og jeg har ikke fået den
verificeret
> > Han pillede så kilometertælleren, med kabel af og satte enden fast i
en
> > søjleboremaskine på værkstedet og fik på den måde smidt en masse
kilometer
> > på.
> Historien er altid god. Men prøv lige at regne efter hvor lang tid det
tager.
> Ofte står der f.eks. W=750 på skiven. Det betyder 750 omdrejninger pr.
> kilometer. Kig selv på boremaskinen og regn selv resten ud.

Man kan også anskue det ud fra speedo-visningen:
Speedometeret tåler næppe at blive overdrejet, og ifald at det går til
300 km/t vil man ikke kunne vikle meget mere end 7.000 km på i løbet af
et døgn :-/

--
Armand.
(der også har hørt en tilsvarende skrøne om at sætte hjulet på en
udlejnings bil i tromlen på en roehakker natten over for at spole
speedo'et tilbage- Regn også lige på dén)



Hans Joergensen (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 05-10-02 18:19

Armand wrote:
> Man kan også anskue det ud fra speedo-visningen:
> Speedometeret tåler næppe at blive overdrejet, og ifald at det går til
> 300 km/t vil man ikke kunne vikle meget mere end 7.000 km på i løbet af
> et døgn :-/

Måske er det nemmere at kende en der har en tilsvarende
cykel (eller ihvertfald en med et tilsvarende speedometer)
med en masse kilometer på nakken, og låne speedometret af ham/hende et
par dage ..

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Steen Gruby (05-10-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-10-02 20:57

On Sat, 5 Oct 2002 16:06:43 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
Hej Armand.
>
>Man kan også anskue det ud fra speedo-visningen:
>Speedometeret tåler næppe at blive overdrejet, og ifald at det går til
>300 km/t vil man ikke kunne vikle meget mere end 7.000 km på i løbet af
>et døgn :-/

Ikke for at opfordre til svindel, men så er det da ulige lettere at
splitte skidtet ad og flytte tromlerne
Den form for svindel er, efter min mening, det mest lausige der findes
- det tangerer virkelig til bondefangeri.
Og så er det forresten ligegyldigt om det er i salgs-, forsikrings-
eller salgsøjemed.
Det er forresten læren om aldrig at tro på det det en kilometertæller
viser - der er så mange andre ting der indikerer den "rigtige" brug af
et køretøj.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Michael K. S. (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 04-10-02 17:51

On Fri, 4 Oct 2002 18:06:58 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er der nogen af jer der har hørt om noget lignende?

Ork ja,der er usigeligt mange historier om hvordan folk har snydt på
den ene eller den anden måde,nogle er det rene opspind men det
forekommer på den anden side også helt klart.Metoderne er legio,men
typisk er svindel med stelnr. eller km-tællere,som du selv er inde på.

Nu er T&S jo så heller ikke dummere end som så og kender langt de
fleste af metoderne ganske godt,man kan da sikkert nok slippe afsted
med det som så meget andet,men undertiden tager de stikprøvekontroller
og så får man ørerne i maskinen når det bliver opdaget.Metoden med
boremaskinen er en klassiker,omend man skal ha' god tålmodig for at
rulle km på,andre køber såmend bare en gammel km-tæller med en masse
km. på til en nyere cykel.For en Ducati 998 kan det nok blive til lidt
kr. hvis man hælder lidt km på,men ellers går T&S primært efter
årgangen i vurderingen.Hvis så cyklen bliver fremstillet og ser helt
ny ud med 50.000 km på tælleren så er det jo nok ikke så snu,husk også
på at man skal fremvise nogle papirer ved cyklens indreg. i DK som
bl.a skal angive cyklens historie og 1. indreg.Og selv uden en
fremstilling kan man i princippet risikere at T&S møder frem til en
vurdering in persona efter registreringen.Ligeså hvis cyklen ved et
senere salg med få km. på tælleren pludselig kommer kommer i
forbindelse med T&S af anden årsag og den så pludselig har gået færre
km end ved 1. reg,så kan man også stå med et lille problem der.
Summa summarum,ja man kan godt forsøge at snyde på den ene eller den
anden måde om man vil risikere det eller synes at man er moralsk i sin
gode ret af en eller årsag,skal jeg lade være op til den enkelte at
vurdere.For nogle år siden var det udbredt i brugtbilsbranchen med
udskiftning af stelnr. i tyske modeller,der så pludselig fik danske
identitet - Det opdagede T&S og gennemførte en større undersøgelse,det
blev ½-dyrt for de implicerede.....

-M

Anders Majland \(Rep~ (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 06-10-02 10:17


> >Er der nogen af jer der har hørt om noget lignende?
>
> Ork ja,der er usigeligt mange historier om hvordan folk har snydt på
> den ene eller den anden måde,nogle er det rene opspind men det
> forekommer på den anden side også helt klart.Metoderne er legio,men
> typisk er svindel med stelnr. eller km-tællere,som du selv er inde på.

Der behøver nu ikke så mange km på tælleren for at det kan gøre en forskel.

Afaik kræves det at mc har været indregistreret 1/2 år i udlandet og kørt
6000km for at man kan importere det til DK som brugt. Er det nyere skal det
afgiftes som et nyt køretøj.

/A



Michael K. S. (06-10-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 06-10-02 11:05

On Sun, 6 Oct 2002 11:17:29 +0200, "Anders Majland \(Replace DOT with
.. in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Afaik kræves det at mc har været indregistreret 1/2 år i udlandet og kørt
>6000km for at man kan importere det til DK som brugt. Er det nyere skal det
>afgiftes som et nyt køretøj.

Som skrevet,for en tilstrækkelig dyr MC kan der nok være lidt at hente
ved at svindle,men igen man løber ind i flere problemstillinger.Bliver
cyklen afgiftet som brugt er der jo også andre afgiftssatser hvor 105
%-satsen er tilsvarende lettere nedskrevet samtidig med at det så
bliver en vurderingssag fra T&S's side hvad den afgiftspligtige værdi
skal sættes til.Så i de fleste tilfælde næppe så meget at hente der.

Iøvrigt findes der jo også endnu flere metoder end de her nævnte til
afgiftsunddragelse i større målestok,folk er jo kreative )

-M

Jens_B_Rasmussen (08-10-2002)
Kommentar
Fra : Jens_B_Rasmussen


Dato : 08-10-02 19:35

en kammerat har lige fået afgiften for sin ducati og den var nøjagtigt
det samme som en der har kørt knap 35000 km kortere så gad vide om det
kan betale sig.

Jens




--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste