2 problemer
Fra : petit

Dato : 04-10-02 17:21

Hej!

Jeg har (desværre) 2 problemer, som jeg hellere "må ha' hjælp til"!!!

1) Jeg har i FP 2000 "lavet" et "navigationspanel" (i venstre side) men
er det overhovedet nogen god idé at have et navigationspanel på sin
hjemmeside, da nogle af mine bekendte "kun kan se en hvid firkant" og intet
knappanel?
Det er rigtigt nok ud i FP og i min browser IE 6.0 - Grunden skulle være
noget "java-script"-lignende problem?

Skal jeg istedet bruge almindelige knapper (ikke Hoover) eller almindelige
tekstlink (evt. med blink)

Vær venlig at teste om det stadig er et "problem"
http://www.02071102.side1.dk/

2) Jeg har også lavet et "fast bundstykke" i menuen "fæles kanter", men den
kan jeg kun "se" i programmet og ikke i "normal-visning" og ikke i
"eksempel-visning" eller "på nettet". Hvad er der galt!

m.v.h.

Peter.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-02 17:43

Fri, 4 Oct 2002 18:20:41 +0200, skrev "petit" <petit@mobil.dk>:

>Det er rigtigt nok ud i FP og i min browser IE 6.0 - Grunden skulle være
>noget "java-script"-lignende problem?

Det er ikke javascript, der giver problemer, men java.

Mange vil ikke/kan ikke se dem.

Bl.a. er det ikke alle browsere, hvor javaunderstøttelse skal
hentes separat.

Så find på noget andet eller lav en alternativ navigation ved
siden af.

Bl.a. på http://www.dynamicdrive.com kan du finde mange
forskellige menuer.

Fra : petit

Dato : 04-10-02 21:24

Hej igen!

> Det er ikke javascript, der giver problemer, men java.

Men er en "Pegefølsom knap" i FP2000 java?
Hvis ja, skal jeg så vælge at lave "normale" tekstlink istedet for?

Du "kom" ikke med en kommentar om det var et problem med navigationspanelet
på "min side".

Beklager - Det link du sendte mig har, efter min mening, lidt for "fancy"
muligheder/udseende.

Har du et forslag til en "løsning" til mit problem 2)

m.v.h.

Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-02 21:56

Fri, 4 Oct 2002 22:23:41 +0200, skrev "petit" <petit@mobil.dk>:

>Men er en "Pegefølsom knap" i FP2000 java?

Ja.

>Hvis ja, skal jeg så vælge at lave "normale" tekstlink istedet for?

Ja, eller billedknapper evt. med noget onmouseover for at skifte
billede eller css med hover.

>Du "kom" ikke med en kommentar om det var et problem med navigationspanelet
>på "min side".

Har man java installeret eller ikke slået fra, så er der ingen
problemer.

>Beklager - Det link du sendte mig har, efter min mening, lidt for "fancy"
>muligheder/udseende.

Det er jo noget du selv vælger, om dy synes det er noget.

>Har du et forslag til en "løsning" til mit problem 2)

Har jeg ingen anelse om, jeg kender ikke ret meget til FP og har
egentlig aldrig fundet ud af, hvad fæles kanter/shared borders
er.

Jeg er håndkoder.