Hvad muligheder har man inden for lovens rammer for at "forfølge" f.eks.
spammere set fra en udbyders synspunkt ?
Man kan selvfølgelig opsige et abo / aftale, hvis man overtræder
kundevilkårne, men kan man gå yderligere ?
Selvom vi har markedsføringslovens §6a, er det jo stort set "gratis"[1] at
hygge-spamme, kan man holde den krænkende ansvarlig for de resourcer man
bruger på at forfølge det, eksempler kunne være abuse håndtering, båndbredde
mm.?
Hvad forhindrer udbydere i at inføre sådan en "klausul" ?
Jeg er klar over at det er et fåtal af sager hvor man får noget ud af det,
men taget i betragting af hvad en abuse afdeling koster ved en mellemstor
udbyder, så undrer det mig hvad der forhindrer folk i at hive nogen af dem
hjem igen.
Det er primært de juridiske faktorer jeg efterlyser, derfor
X-fut: dk.videnskab.jura
[1] Nogen er nakket, og nogen har fået bøder, men det er %vis få, og først
efter at have været hele møllen igennem.
--
Venlig hilsen
Sune Storgaard
Onani gør fri! -Legalize it
|