Linieskift
Fra : Hancater

Dato : 04-10-02 16:16

Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor jeg ikke får
linieskift når jeg bruger \n. Jeg får i stedet et symbol...(en firkant)????

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 04-10-02 16:27

On Fri, 04 Oct 2002 17:15:50 +0200, Hancater wrote:

> Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor jeg ikke får
> linieskift når jeg bruger \n. Jeg får i stedet et symbol...(en
> firkant)????
Hvor (hvilket program, dos-promt mm.) kigger du på outputtet/teksten ?

Det er sikkert fordi den ikke understøtter Unicode.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Hancater

Dato : 04-10-02 16:44

Det er på selve applikationen, hvor jeg har et ToolTip på flere linier...

Fra : Peter Lind

Dato : 04-10-02 17:19

"Hancater" <nb0b@cvusyd.edu> wrote
> Det er på selve applikationen, hvor jeg har et ToolTip på flere linier...

Hvis et tooltip skal være på flere linjer, skal det være HTML formatteret.
Det vil sige at du skal sætte din tooltiptekst til:
"<HTML><BODY>linje1<BR>linje2</BODY></HTML>" eller noget i den retning for
at få flere linjer.

Det skulle løse dit problem..

mvh
Peter Lind

Fra : Hancater

Dato : 04-10-02 17:45

Ikke nødvendigvis. Har set et almindeligt ToolTip på flere linier. Synes
også at rammen for ToolTip'et bliver for stor, hvis man benytter
html-tags...Desværre

Fra : Lars Dam

Dato : 04-10-02 21:56

On Fri, 4 Oct 2002 18:44:36 +0200, "Hancater" <nb0b@cvusyd.edu> wrote:

>Ikke nødvendigvis. Har set et almindeligt ToolTip på flere linier. Synes
>også at rammen for ToolTip'et bliver for stor, hvis man benytter
>html-tags...Desværre

Tooltips findes som standard _kun_ i en enkelt linie. Hvis du skal
bruge flere, må du lave din egen...

vh. ld

Fra : Hancater

Dato : 06-10-02 16:14

Okay. Jeg prøver at finde en løsning. Tak for hjælpen

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 05-10-02 07:32

"Hancater" <nb0b@cvusyd.edu> wrote:

>Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor jeg ikke får
>linieskift når jeg bruger \n. Jeg får i stedet et symbol...(en firkant)????

Hvis du sidder på en Windows-maskine, kan du prøve med \r\n i stedet.
Det er desværre ikke portabelt. Jeg er ikke sikker på hvad den bedste
portable løsning er, men jeg plejer at gøre noget i denne stil:
(Advarsel: utestet)

String getToolTip() {
StringWriter sw = new StringWriter();
PrintWriter pw = new PrintWriter(sw);
pw.println("linie 1");
pw.print("linie 2");
return sw.toString();
}
--
Ole I. Hougaard
oih@get2net.dk

Fra : Filip Larsen

Dato : 05-10-02 11:26

Ole Ildsgaard Hougaard skrev

> Hvis du sidder på en Windows-maskine, kan du prøve med \r\n i stedet.
> Det er desværre ikke portabelt. Jeg er ikke sikker på hvad den bedste
> portable løsning er [...]

Kaldet System.getProperty("line.separator") skulle gerne returnere det
ønskede.

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>

Fra : Hancater

Dato : 07-10-02 08:14

Tak for din hjælp, men får desværre stadig det firkantet symbol der hvor der
skal være linieskift...

Fra : Frank Hahn

Dato : 07-10-02 08:50

Fordi ToolTip *IKKE* understøtter
multi-lines, uden anvendelse af html.
Så den skal returnerer noget i stil med
istedet for, hvis du ønsker en dobbelt-linie i
tooltip.

/Frank

Fra : Hancater

Dato : 07-10-02 08:55

I know, men så bliver selve den ramme som ToolTippet bliver vist i alt for
stor, desværre...

Fra : Frank Hahn

Dato : 07-10-02 09:15

Prøv at søg på google, med keywords som
multiline tooltip og java, jeg fik 2-3 direkte
referencer til source for udvidede tooltip-klasser,
der implementerer den efterlyste funktionalitet.

Fra : Hancater

Dato : 07-10-02 17:15

Er kommet frem til et udmærket resultat, så tak for al den hjælp jeg har
fået

Fra : Hancater

Dato : 07-10-02 17:18

Til Frank...