Dumt JNDI problem med JBoss.
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-10-02 13:08

Som standard får man med de medleverede eksempler på DataSource
konfigurationsfiler i JBoss et DataSource objekt placeret i java:/
istedet for i java:comp/env/ hvilket tilsyneladende er den "rigtige"
placering.

Vi ønsker at være i stand til at skifte mellem forskellige
applikationsservere, og derfor er det vigtigt for os at have én JNDI
indgang til databasen, som er fælles uanset hvilken applikationsserver
man ønsker at bruge.

Desværre er Resin sippet med at ting skal være i java:/comp/env, og
det er mig totalt umuligt at få JBOss oracle-service.xml filen til at
give mig en anden placering end i java:/, selvom jeg svinger døde høns
over JndiName attributen i mbeanen.

Jeg er derofr ude efter en god ide:

1) Nogen der har fået JBoss til at makke ret? Må jeg se deres
service.xml fil?

2) Alternativt, binde en datasource i Resin til java:/OracleDS (det
vil være helt fint, og der er jo nogen erfarne Resinfolk herinde).

3) En helt tredie ide til noget kode der kan "flette" to JNDI indgange
til een logisk således at min JSP-kode bliver så simpel som mulig.
Jeg er ikke stiv i JNDI, så man kan måske lave noget smart.

4) Noget helt fjerde? Kan man eventuelt angive en alternativ værdi i
application.xml som overstyrer en værdi i de enkelte
webapplikationers web.xml?

God ide udbedes :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-10-02 11:27

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> [...]
> konfigurationsfiler i JBoss et DataSource objekt placeret i java:/
> istedet for i java:comp/env/ hvilket tilsyneladende er den "rigtige"

Problemet er løst (så vidt jeg kan se), ud fra et tip på JBoss' fora.

Man tilføjer en reference i webapplikationen til den globale JNDI ved
at have følgende i WEB-INF/jboss-web.xml:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<jboss-web>
<resource-ref>
<res-ref-name>jdbc/DefaultDS</res-ref-name>
<res-type>javax.sql.DataSource</res-type>
<jndi-name>java:/OracleDS</jndi-name>
</resource-ref>
</jboss-web>

--