Drivere
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-10-02 11:35

Hej!!

Nogen der har links til sider hvor man kan finde drivere til sit
grafikkort (også ældre modeller)?

Er nemlig ved at være lidt træt af kun at kunne vælge mellem 2 og 16
farver efter en formatering af min harddisk

Hvordan finder man i øvrigt ud af præcis hvad grafikkortet "hedder" når
der ikke står andet end ATI på det??

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : o&u

Dato : 04-10-02 13:22

On Fri, 04 Oct 2002 12:34:40 +0200, Michael Kjærsgård
<webmaster@post10.zzn.com> wrote:

> [...]
>farver efter en formatering af min harddisk
>
>Hvordan finder man i øvrigt ud af præcis hvad grafikkortet "hedder" når

www.atitech.com er deres hjemmeside.

win2k og xp har næsten alle ati drivere indbygget. Jeg ved sørme ikke,
hvordan du finder ud af hvilket kort du har. Står der ikke et hulens
langs serienr. på kortet. Så mail det til support på atitech og de kan
fortælle det.

Hvis det bare er et ældre kort, er det måske ati mach64 eller ati rage
ll.

mvh

John

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-10-02 13:53

Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> crashed Echelon writing

> Hvordan finder man i øvrigt ud af præcis hvad grafikkortet "hedder" når
> der ikke står andet end ATI på det??

Kan du ikke nå at se det når din computerstarter op? Der plejer at kommet
et kort billede fra grafikkortets BIOS inden din computers BIOS starter op.

Eller findes der utilities på nettet som kan gå ind og søge i memory
segmenter på dit grafikkort. Fx S3UID til S3 kort.

--
Bjarke Andersen

Fra : o&u

Dato : 04-10-02 14:12

On Fri, 4 Oct 2002 12:53:15 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Michael Kjærsgård <webmaster@post10.zzn.com> crashed Echelon writing

>Kan du ikke nå at se det når din computerstarter op? Der plejer at kommet
>et kort billede fra grafikkortets BIOS inden din computers BIOS starter op.

Nogel gange kommer det grafikkort ID kun ved koldboot, og ikke ved
reset.

Tænd skærmen i god tid og tænd derefter PC.

mvh

John

Fra : Clausen

Dato : 04-10-02 20:59

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> wrote in message

> Hvordan finder man i øvrigt ud af præcis hvad grafikkortet "hedder" når
> der ikke står andet end ATI på det??

Prøv at gå i DOS og skriv:

debug [ENTER]

dc000:35[ENTER]

For at se mere data:

d [ENTER]

Evt. prøv med dc000:50

/CLAUSEN

PS. quit = q [ENTER]

Fra : Clausen

Dato : 04-10-02 21:03

"Clausen" <nomails@nomails.com> wrote in message

> "Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com> wrote in message

> Prøv at gå i DOS og skriv:
>
> debug [ENTER]
>
> dc000:35[ENTER]

Det kan ske i nogle styresystemer at : ikke virker i debugmode og derfor må
man bruge ALT + 58

/CLAUSEN

Fra : Homer

Dato : 07-10-02 20:17

Jeg har et OpenGL. program... som selv finder drivere etc....

Fundet på nettet, virker hvergang...

Interesseret så send din mail... så sender jeg en kopi (er Virus scannet)

Xala-din@get2net.dk

Husk og fjer "X" fra min e-mail....

Hilsen Jimmy