Geforce 4: Palit eller Asus?
Fra : Fedepede

Dato : 04-10-02 09:53

tja... hvilket Geforce 4 ti4200 er bedst? Palit eller ASUS?... eller et helt
tredje!... dog i samme prisleje...

jeg ved godt at Palit kortet er billigere, men jeg har hørt at køleren
larmer meget, så den skal nok skiftes ud... og dermed kommer palit kortet
næsten til at koste mig det samme som ASUS kortet...

Så hvis ASUS kortet er bedre end palit kortet, har jeg tænkt mig at købe
det! :) men er det det?... jeg har hørt at ASUS kortet har hutigere ram, men
har Palit også et par esser i ærmet? :)

Mvh Pede

Fra : Trygleren

Dato : 04-10-02 10:33

Jeg har et Asus 8420 GeForce4 Ti4200 128. Jeg er meget tilfreds. Kan
overhovedet ikke høre køreren på det.
Desuden er det clocket til 315@560 uden nogen form for ekstrakøling.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-10-02 11:49

Trygleren skrev bl.a.:

> Jeg har et Asus 8420 GeForce4 Ti4200 128. Jeg er meget tilfreds. Kan
> overhovedet ikke høre køreren på det.
> Desuden er det clocket til 315@560 uden nogen form for ekstrakøling.

Jeg har også et V8420 med 128MB ram. Jeg har ikke haft mulighed for at
sammenligne det med et Palit kort, men jeg er godt tilfreds med Asus kortet.
http://www.techseekers.net/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=16
Billedet er godt skarpt og køleren larmer ikke. TV-out'et er udemærket (dog
ikke som på Matrox) og der er mulighed for både S-VHS og composit udgang.
Der er også en DVI-VGA dongle med (ikke noget alle har).

Alt i alt er jeg godt tilfreds.

--
Lars

Fra : Henrichsen

Dato : 04-10-02 15:27

> Billedet er godt skarpt og køleren larmer ikke. TV-out'et er udemærket
(dog
> ikke som på Matrox)

Hvilket Matrox?
Har du prøvet at sammenligne på dit eget tv?

Martin

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-10-02 16:45

Henrichsen skrev bl.a.:

> Hvilket Matrox?

G400 var det vist

> Har du prøvet at sammenligne på dit eget tv?

Nej, desværre. Kortet var ikke mit eget, men det var ikke svært at se at
Matrox har lavet TV-out'et noget bedre.

--
Lars

Fra : Fedepede

Dato : 04-10-02 23:23

> Jeg har et Asus 8420 GeForce4 Ti4200 128. Jeg er meget tilfreds.

hvad følger ellers med i pakken udover kortet?...

Fra : Trygleren

Dato : 05-10-02 11:23

> hvad følger ellers med i pakken udover kortet?...

Kabel til S-VHS og kabel til DVI. Desuden et kabel til alm skærm
(dvi-til-alm-skærm).
To retailspil og fire spildemoer. En masse utillities til tweaking,
monotoring osv.
Spillene er dog vage (synes jeg).

Fra : Fedepede

Dato : 05-10-02 12:17

> To retailspil og fire spildemoer.

Hvilken?

Fra : Trygleren

Dato : 05-10-02 17:10

> Hvilken?

"HvilkE?" !!

Retail:
Aquanox og Midnight GT

Demo:
SoF 2
Comanche 4
Colin McRae 2.0
Operation Flashpoint

Fra : Fedepede

Dato : 05-10-02 17:37

> "HvilkE?" !!

hehe! sorry! =:) har lige afsluttet HH... bruger ik min hjerne mere! c",)

Fra : ZipZap

Dato : 04-10-02 19:40

> tja... hvilket Geforce 4 ti4200 er bedst? Palit eller ASUS?... eller et
helt
> tredje!... dog i samme prisleje...

Jeg har et Palit og jeg kan ikke høre blæseren, og det kører hamrende godt.

Fra : Fedepede

Dato : 04-10-02 23:03

Er der nogen der har erfaringer med MSI Geforce 4 ti 4200?

Fra : Martin S.

Dato : 05-10-02 14:33

"Fedepede" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med MSI Geforce 4 ti 4200?

Har et MSI TI 4400 128 MB DDR med tvin/out og DVI
Er MEGET tilfreds. Lydløs blæser.
Der følger også DVI-VGAkonverter med. Og hele 9 cd-er
Ang. indhold på disse, der må du gøre lidt fodarbejde selv, f.eks. ved at gå
ind på producentens hjemmeside osv.
Men der er lidt spil, og drivere etc.
Mvh. Martin S

Fra : Trickysparrow

Dato : 05-10-02 16:09

Syntes jeg har læst om mange der klagede over at blæseren på deres MSI TI4200
larmede meget lige da de først kom men det kan jo være blevet bedre.
Men der er jo også forskel på om man bruger en pabst 12 db blæser eller
om man har et par 80mm blæser der hviner ved 6500 Rpm, for så vil jeg tro at de
fleste blæser ville være lydløse i forhold til sidstnævte.
Har selv et Palit TI4200 hurtig og stabil det er sådan set hvad jeg har brug for,
jeg vælger ikke grafikkort efter hvad der følger med af spil i pakken, eller hvad farve det har.

Martin.