Andet multimedie
bentjuul 3670
RGB lag opdeling i Photoshop?
Fra : Per Kristensen

Dato : 04-10-02 09:18

Hvordan er det man laver RGB lag opdeling i PS6?

Fra : Loneso

Dato : 04-10-02 10:28

"Per Kristensen" skrev d. 04-10-02 09:18 dette indlæg :
> Hvordan er det man laver RGB lag opdeling i PS6?

Det gør du i Lag, Adskil gruppe. Hvis det ikke virker så prøv at
præsicere dit spg.... hvad skal du foretage dig

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Kristensen

Dato : 04-10-02 10:27

"Loneso" <Loneso.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør du i Lag, Adskil gruppe. Hvis det ikke virker så prøv at
> præsicere dit spg.... hvad skal du foretage dig
> >

> --

Kan ikke finde det du skriver. Jeg vil lave et billede til sort/hvid, og har
læst at man skal splitte op i RGB og så vælge det bedste af lagene.

Fra : Digit

Dato : 04-10-02 10:57

»Per Kristensen« lavede et kragehop, og skrev:

| Kan ikke finde det du skriver. Jeg vil lave et billede til sort/hvid,
| og har læst at man skal splitte op i RGB og så vælge det bedste af
| lagene.

Ahaa, det var det du spurgte efter :)

Du åbner windowspaletten 'channels' (kanaler på dansk) op. Her vil du kunne
se de respektive kanaler. Du kan slette i dem, kopiere dem, trække til
canvas etc.

--
/Digit
Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?

»Verily, I have often laughed at the weaklings who
thought themselves good because they had no claws.«
F.W.N Thus spoke Zarathustra/Also sprach Zarathustra

Fra : Loneso

Dato : 04-10-02 11:42

"Per Kristensen" skrev d. 04-10-02 10:27 dette indlæg :
> [...]
og har
> læst at man skal splitte op i RGB og så vælge det bedste af lagene.

Det her er det bedste bud jeg har...

> Ændring af et dokuments farveprofil

--------

I nogle tilfælde kan du få brug for at konvertere farverne i et dokument
til en anden farveprofil, kode et dokument med en anden farveprofil uden
at foretage farvekonverteringer eller helt fjerne profilen fra et
dokument. Du kan f.eks. have brug for at forberede dokumentet til et
andet outputmål eller korrigere virkemåden for en politik, der ikke
længere skal implementeres i dokumentet. Kommandoerne Tildel profil og
Konverter til profil anbefales kun til erfarne brugere.

Når du bruger kommandoen Tildel profil, kan du muligvis se en ændring i
farvernes udseende, når farvenumre afbildes direkte i det nye profilrum.
Konverter profil ændrer dog farvenumre, før de overføres til det nye
profilrum i et forsøg på at bevare de oprindelige farvers udseende.

Sådan gentildeles eller kasseres et dokuments profil:

1 Vælg Billede > Tilstand > Tildel profil.

2 Vælg en af følgende:

Brug ikke farvestyring på dette dokument for at fjerne profilen fra et
kodet dokument. Vælg kun denne indstilling, hvis du er sikker på, at
dokumentet skal være ukodet.
Arbejds-farvetilstand: arbejdsrum for at kode dokumentet med profilen
for det aktuelle arbejdsrum.
Profil for at tildele en anden profil til et kodet dokument. Vælg den
ønskede profil i menuen. Photoshop koder dokumentet med den nye profil
uden at konvertere farver til profilrummet. Dette kan markant ændre
udseendet af farverne på skærmen.

3 Vælg Eksempel for at få vist virkningerne ved tildeling af en ny
profil i dokumentet.

4 Klik på OK.

Sådan konverteres farver i et dokument til en anden profil:

1 Vælg Billede > Tilstand > Konverter til profil.

2 Vælg under Målrum den farveprofil, du vil konvertere dokumentets
farver til. Dokumentet konverteres til og kodes med denne nye profil.

3 Angiv under Konverteringsindstillinger en farvestyringskerne, en
tilstræbt gengivelsesmetode, et ndstillinger for sort punkt og
rastersimulering (se Tilpasning af avancerede
farvestyringsindstillinger).

4 Vælg Sammenkopier billede for at sammenkopiere alle lag i dokumentet
til et enkelt lag ved konvertering.

5 Vælg Eksempel for at få vist virkningerne af konverteringen i
dokumentet. Dette eksempel bliver mere præcist, hvis du vælger
Sammenkopier billede.

6 Klik på OK.

--------

http://www.kandu.dk/

Fra : Digit

Dato : 04-10-02 11:56

»Loneso« lavede et kragehop, og skrev:

| Det her er det bedste bud jeg har...

snip

Det hjælper intet eftersom manden gerne vil konvertere til greyscale --det
har konvertering til farveprofil meget lidt med at gøre. I øvrigt er der
ingen grund til at vælge 'sammenkopier' ... medmindre man altså ikke ønsker
at arbejde med lagene mere (og selvfølgelig har gemt en ikke flattened fil).

Farveprofil = S/H ??

Fra : Kim Jensen

Dato : 07-10-02 07:51

> Kan ikke finde det du skriver. Jeg vil lave et billede til sort/hvid, og
har
> læst at man skal splitte op i RGB og så vælge det bedste af lagene.

Brug Image -> Adjust -> Channel Mixer

Her kan du vælge "det bedste" fra hver enkelt kanal. Meget nemt, og ofte
langt bedre end fx "Desaturate" osv.

mvh
Kim Jensen

Fra : Ammitz

Dato : 04-10-02 11:24

"Per Kristensen" skrev d. 04-10-02 09:18 dette indlæg :
> Hvordan er det man laver RGB lag opdeling i PS6?

Jeg ville nu blot gøre sådan:
Billede\Tilstand\Gråtoner\Sammenkopier.
Ammitz

http://www.kandu.dk/